Урок:

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра».

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема. Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». 

Мета: поглибити в учнів поняття про автора твору, його позицію відповіднодо героїв повісті; продовжити роботу над характеристикою образів ТомаСойєра та Гека Фінна, з’ясувати авторське ставлення до них; розвиватинавички виразного читання, усного зв'язного мовлення, уміння міркувати над проблемами твору, визначати роль засобів художньої виразності в тексті;розвивати в школярів естетичний смак, уміння бачити красу слова.

Обладнання: текст повісті «Пригоди Тома Сойєра», ілюстративний матеріал.

Тип уроку:    комбінований

Горе можна пережити наодинці, але радість – щоб пізнати її вповні – треба розділити з іншою людиною.

Марк Твен                               Хід уроку

І. Організаційний момент (привітання, перевірка готовності учнів до уроку)

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

1.     Перевірка домашнього завдання.

Учні вдома заповнювали діаграму Вена, створюючи порівняльну характеристику героїв повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» (Том, Гек, Беккі).

2.     Бесіда з учнями.

Що вас найбільше вразило в поведінці Тома?

1. Які його вчинки ви схвалюєте, а які засуджуєте?

2. А які вчинки Гека заслуговують на схвалення?

3. Що Гек, на вашу думку, робив неправильно?

4. Чи можна Беккі назвати позитивним персонажем? Чому?

5. Як автор ставиться до своїх героїв?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

    Проблемне питання.

Як автор може виражати своє ставлення до героїв твору?

      Учні висловлюють свої думки, а вчитель продовжує.

1.  За допомогою слів-ремарок, які можуть характеризувати не лише вчинки, а й внутрішній світ героя.

2.  Засобами комічного.

3.  Індивідуалізацією мовлення.

4. Специфікою поведінки.

5.  Його ставленням до інших героїв твору та інших героїв до нього.

6.  Наділяючи його виразними звичками, манерами, іменем, прізвищем чи прізвиськом.

7. Його ставленням до природи.

8.  Речовою характеристикою.

9. Засобами психологічного аналізу (щоденники, сни, листи тощо).

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Прочитати цитати і з'ясувати, яку оцінку автор дає героєві.

VІІ. Узагальнення знань.

1.     Підсумкова бесіда.

До яких засобів авторської оцінки вдається письменник?

Як він ставиться до своїх героїв?

2.     Вправа «Бумеранг».

Один учень починає речення і називає того, хто його продовжить.

Тітка Поллі добра жінка, бо……намагалася виховувати Тома як сина.

VІІІ. Домашнє завдання.

Підручник читати, усно відповідати на питання, вивчити терміни.

ІХ. Підсумок уроку.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Тестування

Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра". ТЕСТ. 5 КЛ.
11 грудня 2020
6 0
3
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
46
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
5 клас
12 163 1292 1
46

2:

Тестування

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
19 грудня 2020
6 0
2
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
27
Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
5 клас та 7 клас
12 401 412 0
27

3:

Вільне введення тексту

Відповіді на питання:

1.Назвіть справжнє ім’я та прізвище Марка Твена? (Семюел Клеменс)

2.Місто, в якому відбуваються події повісті? (Санкт-Пітербург) 3.Ім׳я молодшого брата Тома? (Сід)

4.Вислів зі Святого Письма, який полюбляла цитувати тітонька Поллі? («Пошкодуєш різку – зіпсуєш дитину»)

5.Що означає псевдонім «Марк Твен»? (Мірка два)

6.В якому містечку минуло дитинство Марка Твена? (У Ганнібалі)

7.Яке покарання дала тітка Томові?( фарбувати паркан)

8.В якому віці помер письменник? (74 років)

9.Заповітна мрія Марка Твена? (стати матросом)

10.На березі якої ріки знаходиться місто Ганнібал?

11.Тітку Тома Соєра звали? 12.Як звали друга Тома, який вдавав із себе пароплав?

Рефлексія від 39 учнів

Сподобався:

32 7

Зрозумілий:

27 12

Потрібні роз'яснення:

31 8
Рекомендуємо

"ПРИГОДИ ЧАРІВНОГО ПОТЯГА"

"ПРИГОДИ ЧАРІВНОГО ПОТЯГА"

641

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

"ПРИГОДИ ЗОЛОТОЇ РИБКИ"

"ПРИГОДИ ЗОЛОТОЇ РИБКИ"

732

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

44 грн

Мігель де Сервантес Сааведра "Пригоди Дон Кіхота із Ламанчі".

Мігель де Сервантес Сааведра "Пригоди Дон Кіхота із Ламанчі".

159

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

"ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ У КРАЇНІ ДИВ"

"ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ У КРАЇНІ ДИВ"

1013

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
3 клас

44 грн

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи.

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи.

406

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

33 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

687

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

509

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7286

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1082

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1226

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас