Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Опрацюй теоретичний матеріал.
Притча - твір, в основу якого покладено повчально-алегоричний сюжет, побудований на прихованому порівнянні. При "розшифруванні" цього порівняння розкриваються інакомовний зміст притчі та закладена в ній повчальна мудрість.
Алегорія - художній засіб, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями і характерними ознаками приховуваного.
•«Маленький принц» (фр. Le Petit Prince) — найбільш відомий твір Антуана де Сент-Екзюпері
• Казка опублікована у 1943 році
•Малюнки у книзі виконані самим автором і не менш знамениті, ніж сама книга. Важливо те, що це не ілюстрації, а органічна частина твору в цілому: сам автор і герої казки увесь час посилаються на малюнки і навіть сперечаються про них.
•«Адже усі дорослі спочатку були дітьми, але мало хто з них про це пам'ятає» - Антуан де Сент-Екзюпері, з присвяти до книги.
Історія публікацій
•Написана 1942 року в Нью-Йорку.
•Вперше опублікована 1943 р. в США видавництвом «Reynal & Hitchcock» (спочатку англійською, потім французькою мовами).
•Перше французьке видання: «Editions Gallimard», 1946 р.
•Українські видання: Видавництво ЦК ЛКСМУ «Молодь». — Київ, 1976. Переклад Анатолія Жаловського.
Прообрази героїв
МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ
Образ Маленького принца водночас і глибоко автобіографічний і відсторонений від дорослого автора-льотчика. Він народжений з туги за маленьким Тоніо – нащадком дворянського роду, якого в сім’ї називали за його світле волосся “Королем-Сонце”, а у коледжі прозвали Лунатиком за його звичку подовгу дивитися у зоряне небо.
ТРОЯНДА
Прообраз примхливої й зворушливої Троянди також добре відомий. Це, безумовно, дружина Екзюпері Консуело – імпульсивна латиноамериканка, яку друзі прозвали «маленьким сальвадорским вулканом».
ЛИС
З приводу Лиса було багато суперечок у варіантах перекладу. Ось що пише перекладачка Нора Галь у статті «Под звездой Сент-Экса»:
«Когда „Маленький принц“ печатался у нас впервые, вышел жаркий спор в редакции: Лис в сказке или Лиса — опять-таки, женский род или мужской? Кое-кто считал, что лисица в сказке — соперница Розы. Здесь спор уже не об одном слове, не о фразе, но о понимании всего образа. Даже больше, в известной мере — о понимании всей сказки: её интонация, окраска, глубинный внутренний смысл — все менялось от этой „мелочи“. А я убеждена: биографическая справка о роли женщин в жизни Сент-Экзюпери понять сказку не помогает и к делу не относится. Уж не говорю о том, что по-французски le renard мужского рода. Главное, в сказке Лис — прежде всего друг. Роза — любовь, Лис — дружба, и верный друг Лис учит Маленького принца верности, учит всегда чувствовать себя в ответе за любимую и за всех близких и любимых».
Можна додати ще одне цікаве спостереження. Надзвичайно великі вуха Лиса на малюнку Екзюпері, скоріше всього, навіяні маленькою пустельною лисичкою феньок – одне з численних створінь, приручених письменником під час служби в Мароко.
ФІЛОСОФСЬКІ ПРОБЛЕМИ
СВІТ ДОРОСЛИХ | СВІТ ДІТЕЙ |
Формалізм Обмеженість Беззмістовність існування Почуття власної величі Типовість і неоригінальність Втрата цінностей і сенсу життя | Дружба Любов Небайдужість і допитливість Уява Відповідальність Уміння “бачити серцем” |
Цікаві факти
•Багато з тих, хто вивчав французьку мову (включаючи професійних філологів) вважають «Маленького принца» найкращим посібником для засвоєння французької мови на початковому етапі.
•У 2003 році луна астероїда «45 Eugenia» (відкритий астрономами у 1998 році) була названа «Маленький принц». Одночасно назва пов'язана з померлим у молодості принцом Наполеоном-Еженом (Наполеон IV), сином імператриці Євгенії, на честь якої був названий сам астероїд.
№2:
Вільне введення тексту
Дати розгорнуту відповідь на питання:
Які життєві правила Маленького принца ви вважаєте найважливішими? Обгрунтуйте свою думку.
Бажаю успіхів!
Нагадування
Згідно зі статтею 42 розділу V Закону України «Про освіту» дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: