Урок:

Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Урок створено відповідно до підручника:

Зарубіжна література : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Ю. І. Ковбасенко, О. П. Первак, С. О. Дячок. – Київ : Літера ЛТД, 2024. – 272 с.

Мета уроку :

  • познайомити учнів з творчістю письменниці, розкрити та допомогти усвідомити ідейно-художнє багатство твору, розвивати навички виразного читання, поглиблювати теоретико-літературні знання учнів, вчити малювати словом;

  • розвивати навички висловлювати думки та враження,працювати самостійно та у групі ;

  • прищеплювати прагнення до літературної освіти, естетичний смак;

  • розширювати світогляд школярів, виховувати любов до книжки ,літератури.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Вітаю, семикласники!

0800vlzi-6313-940x1081.jpg

Ми сьогодні переосмислимо наше ставлення до книги, адже багато хто з вас не читає їх, тому ми вирушаємо з героїнею твору «Чорнильне серце» Меґі у фантастичну подорож сторінками роману Корнелії Функе.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Знайомство з письменницею.

АБО

Ознайомтеся за підручником (с.232 - 234)

Корнелія Функе

10 грудня 1958 року народилая в місті Дорстен, земля Північний Рейн — Вестфалія. У дитинстві хотіла бути астронавтом або пілотом, але вирішила стати педагогом. Закінчивши гімназію Св. Урсули в Дорстені, переїхала до Гамбурга, де студіювала педагогіку в Гамбурзькому університеті. Після закінчення навчання три роки працювала соціальним працівником із дітьми-інвалідами. Саме тоді Функе усвідомила важливість історій, які допомагають дітям відволікатися від проблемної дійсності. Паралельно Корнелія Функе вивчала дитячу ілюстрацію в Гамбурзькому інституті дизайну.

Функе одружилася із Рольфом Функе 1981 року. У них народилося двоє дітей — Анна (н. 1989) та Бен (1994). 2005 року сім’я переїхала до Лос-Анджелеса.

Свою кар’єру Функе почала як ілюстратор та дизайнер дитячих книжок. Розчарування від читання деяких текстів породило в ній бажання спробувати писати самій.

Функе — одна з авторів сценаріїв до німецького дитячого телесеріалу «Сім каменів» (виходить з 1988 року).

Міжнародна слава до Корнелії Функе прийшла 2002 року, коли в США вийшов друком переклад її роману «Володар над злодіями» (2000 р.).

2003 року вийшов друком найвідоміший роман Функе «Чорнильне серце», а в 2006 та 2008 рр — його продовження «Чорнильна кров» та «Чорнильна смерть».

П’ять з її романів зараз екранізовані: «Король злодіїв», «Дикі курочки», «Дикі курочки і любов», «Чорнильне серце» і «Дикі курочки і життя».

2:

Запитання

Яку літературу представляє творчість Корнелії Функе?

3:

Запитання

В якому жанрі написані твори Корнелії Функе?

4:

Запитання

Найвідоміший та найвизначніший твір К.Функе

5:

Теоретичний блок

Знайомство з твором

за підручником (с.234- 253)

АБО

Теорія літератури

Фентезі – різновид фантастичної літератури, оснований на зображенні міфологічних і казкових мотивів.

6:

Теоретичний блок

Ідейно - художній аналіз твору "Чорнильне серце"

Паспорт твору (записати у зошити)

Автор – Корнелія Функе

Рік написання – 2003

Рід літератури – епос

Жанр – роман-фентезі (ознаки фентезі: магічні прояви, магічні предмети та істоти; перемога добра над злом; паралельний світ)

Ідея - В повісті «Чорнильне серце» К. Функе утверджується значення культури, книжки, без яких неможливий розвиток особистості та світу загалом.

Провідна тема роману «Чорнильне серце» – жага до читання. У книзі утверджується магія слова й привабливість читання.

Проблематика: Окрім традиційного казкового сюжету про боротьбу добра і зла, у творі порушується багато актуальних моральних проблем: дружба і любов, стосунки батьків і дітей, прощення і відповідальність за свої дії.

“Чорнильне серце” головні герої:

0800vobb-770e-940x940.jpg

Меггі – донька Мо. 12-річна, смілива та відважна, непосидюча та неслухняна, весела та небезпечна, наділена магічною силою дівчина.

Мо – батько Меггі, палітурник Мортімер, «Мо», «Чарівний голос».

Елінор – тітка Меггі, дуже любить книги, має величезну бібліотеку.

Вогнерукий – герой з книги, якого вичитав Мо (Сажерук, Пильнорук, Пожирач вогню).

Каприкорн (Козеріг) – хитрий, злий, сильний. Головний негативний персонаж

Баста і Плосконіс – слуги Козерога.

Феноліо – автор роману “Чорнильне серце”

Композиція твору:

Експозиція. 12-річна Меґі Фольхарт живе з батьком Мортимером і називає його Мо. Він працює палітурником, і вони з дочкою часто змінюють місце проживання.

Зав'язка. Поява Вогнерукого, який попереджає, що на слід Мо натрапив Каприкорн.

Розвиток дії. Мо тікає з дочкою до Елінор. Люди Каприкорна схоплюють Мо і везуть у своє село. Меґі з тіткою теж опиняються там, їх ув'язнюють. Мо розповідає дочці правду. Каприкорн хоче, щоб Мо вичитав Привида. Мо, Меґі та Елінор з допомогою Вогнерукого тікають. Мо і Меґі знаходять автора книги – Феноліо. Люди Каприкорна викрадають Меґі і Феноліо. Меґі виявляє, що може вичитувати героїв з книг, як і її батько. Дівчинка здогадується, що Реза – її матір. Резу і Вогнерукого повинні стратити, але перед цим Меґі повинна вичитати Привида.

Кульмінація. День страти, Меґі читає замість "Чорнильного серця" інше продовження книжки, яке написав Феноліо. З'являється Привид, який забирає з собою Каприкорна і його людей.

Розв'язка. З Привида воскресли усі, з чийого попелу він був створений. Феноліо потрапив у книжку, Баста утік. У Меґі є батько і матір. Вночі Вогнерукий викрадає у Мо "Чорнильне серце". Усі вирушають до домівки Елінор. Меґі мріє навчитися складати історії, як це робив Феноліо. Саме слова стануть її ремеслом.

Жанрові ознаки фентезі у романі “Чорнильне серце”:

  • Переплетення двох світів;

  • Магія;

  • Пригодницький сюжет;

  • На перший план висуваються герої, їхні вчинки і переживання, чарівне і казкове грає допоміжну, але далеко не другорядну роль;

  • Протистояння добра і зла – основний сюжетостворюючий стрижень.

«Чорнильне серце» чому так називається? Це не тільки назва твору, з якої вийшли герої; не тільки чорне серце Капрікорна, що не знає ані добра, ані любові; це світ літератури, світ, в якому відбуваються дива та який змінює своїх читачів.

7:

Вільне введення тексту

Поміркуй та дай відповідь:

  1. Розкрийте прямий і переносний зміст назви роману.

  2. За допомогою яких метафор, епітетів і порівнянь увиразнено ставлення головних героїв до книжок? Наведіть приклади з тексту.

  3. Як, на думку Мо, треба читати книжки?

  4. Чи переконались ви в цінності книг, читанні ,в тому, що слово – це головна рушійна сила?

8:

Вільне введення тексту

Літературний диктант.

  1. Мегі бачить незнайомця за вікном- це ...

  2. Свого батька книголюба Мольтімера Фольчарта донька Меггі називає...

  3. У дівчинки є сховок - ...

  4. Вогнерукий попереджає Мо, що його шукає...

  5. Мо спакував валізи і вирушив із Меггі й Вогнеруким до ...

  6. Тітка Елінор дуже любила і колекціонувала ...

  7. Вогнерукий сам зрадив Мо, бо Каприкорн йому пообіцяв ...

  8. Каприкорн називає батька Мегі ...

  9. Батько Меґі має незвичайний дар ...

  10. Мо читав уголос «Чорнильне серце», коли Меґі було ... роки.

  11. Мо з донькою знайшли автора «Чорнильного серця»..

  12. Меґі теж може оживляти ....

9:

Вільне введення тексту

Творча робота.

Чому всім персонажам твору потрібна книжка «Чорнильне серце»? Розкажіть про це від імені одного з них.

10:

Вільне введення тексту

Рефлексія.

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

  • Твір Корнелії Функе « Чорнильне серце» зацікавим мене тим, що ……

  • Що на вас справило більше враження на уроці-почуте чи побачене?

11:

Завантаження файлу

Домашнє завдання.

  1. Прочитайте роман, укладіть «сюжетний ланцюжок» твору.

  2. Уявіть, що ви маєте здатність «оживляти» книжки. Яку книжку ви б прочитали? Що б захотіли «вичитати» з неї? Напишіть про це невелике есе.

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Дякую за роботу!

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів

1273

Аватар профіля Тулінова Ірина Олександрівна
Зарубіжна література
7 клас

50 грн

"З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ"

"З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ"

935

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
6 клас

44 грн

"З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ"

"З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ"

1117

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
5—11 клас

50 грн

Твір на морально - етичну тему

Твір на морально - етичну тему

842

Аватар профіля Кудревич Інна Василівна
Українська мова
8—12 клас, I—IV курси, дорослі та змішані

30 грн

Контрольний твір з теми "Реалізм" за творчістю О. де Бальзака і Ч. Діккенса

Контрольний твір з теми "Реалізм" за творчістю О. де Бальзака і Ч. Діккенса

320

Аватар профіля Горщар Оксана Володимирівна
Зарубіжна література
9 клас

19 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

680

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

503

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7217

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1059

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1199

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас