Були використані наступні матеріали:
Головне меню порталу
Мій профіль (відкрити)
Опублікував/ла:
Завдання №1 Теоретичний блок
Подивіться відео
Завдання №2 Теоретичний блок
Твір-роздум: як писати і про що
Твір-роздум – твір, у якому повідомляються причини та наслідки дій, обговорюється проблема, формулюються відповідні висновки.
Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;
Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;
Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;
1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.
2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:
особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями);
тексти з книжок, журналів, газет;
довідкову літературу;
радіо- та телепередачі;
матеріали інтернету (але будьте обережні).
3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:
факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства і мають велике значення для переконання;
приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію і характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі.
4.Складіть план твору.
5. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.
Розмірковуючи про те, як правильно писати твір-роздум, не варто забувати про спосіб написання висновку. Тут повинні бути зроблені висновки та підбито підсумки роздумів.
Починайте висновок підсумовуючою фразою:
«Таким чином, автор дає зрозуміти читачам, що …», «Отже, завершуючи роздуми про …, ми приходимо до висновку», «Підводячи підсумок сказаному, хочеться ще раз нагадати про важливість проблеми …» та ін.
Не варто ще раз перелічувати те, що розглядалося вище: висновок – це узагальнення, квінтесенція найціннішого, про що йдеться у творі. Використовуйте вступні слова «по-перше», «по-друге», «по-третє» для перерахування власних відкриттів в темі.
Твір-роздум як жанр не передбачає остаточних висновків. Ви виступаєте в ролі дослідника, висуваючи гіпотезу і підбираючи до неї докази, але категоричність тут недоречна. Набагато краще виглядає висновок, в якому ви закликаєте читача до роздумів:
«Така особливість класичної літератури: теми, підняті письменниками, вічні. І хто може поручитися, що в критичній ситуації не стане шукати виправдання чужий жорстокості?»
Завдання №3 Завантаження файлу
Оберіть одну з тем та напишіть твір-роздум.
Бажаю творчого натхнення!
Яка людина, за думкою Бредбері, здатна змінити цивілізацію?
Над якими проблемами заставляє нас задуматися казка-повість А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"?
"Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі"
"Утвердження сили людської думки у творі Роберта Шеклі «Запах думок».
"Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму", за оповіданням Роберта Шеклі «Запах думок».
"Чи Легко бути ідеальним в неідеальному світі?" ( за твором
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки».)
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався
Зрозумілий
Потрібні роз'яснення
Будь ласка, оцініть урок!
15 грн
15 грн
15 грн