Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Опорний заклад освіти та його філії: як правильно взаємодіяти
»
Взяти участь Всі події

Контрольна робота №6 за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Твір

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

0 проходжень

3 запитань

13.05.2022

314

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Подивіться відео

Завдання №2 Теоретичний блок

Твір-роздум: як писати і про що

Твір-роздум – твір, у якому повідомляються причини та наслідки дій, обговорюється проблема, формулюються відповідні висновки.

Структура твору-роздуму

  • Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;

  • Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;

  • Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;

    Як підготуватися до написання твору-роздуму

    1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.

    2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:

  • особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями);

  • тексти з книжок, журналів, газет;

  • довідкову літературу;

  • радіо- та телепередачі;

  • матеріали інтернету (але будьте обережні).

    3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:

    • факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства і мають велике значення для переконання;

    • приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію і характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі.

      4.Складіть план твору.
      5. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.

      Висновок

      Розмірковуючи про те, як правильно писати твір-роздум, не варто забувати про спосіб написання висновку. Тут повинні бути зроблені висновки та підбито підсумки роздумів.

      Загальні рекомендації:
      • Починайте висновок підсумовуючою фразою:

«Таким чином, автор дає зрозуміти читачам, що …», «Отже, завершуючи роздуми про …, ми приходимо до висновку», «Підводячи підсумок сказаному, хочеться ще раз нагадати про важливість проблеми …» та ін.

  • Не варто ще раз перелічувати те, що розглядалося вище: висновок – це узагальнення, квінтесенція найціннішого, про що йдеться у творі. Використовуйте вступні слова «по-перше», «по-друге», «по-третє» для перерахування власних відкриттів в темі.

  • Твір-роздум як жанр не передбачає остаточних висновків. Ви виступаєте в ролі дослідника, висуваючи гіпотезу і підбираючи до неї докази, але категоричність тут недоречна. Набагато краще виглядає висновок, в якому ви закликаєте читача до роздумів:

«Така особливість класичної літератури: теми, підняті письменниками, вічні. І хто може поручитися, що в критичній ситуації не стане шукати виправдання чужий жорстокості?»


Завдання №3 Завантаження файлу

Оберіть одну з тем та напишіть твір-роздум.

Бажаю творчого натхнення!

  1. Яка людина, за думкою Бредбері, здатна змінити цивілізацію?

  2. Над якими проблемами заставляє нас задуматися казка-повість А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"?

  3. "Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі"

  4. "Утвердження сили людської думки у творі Роберта Шеклі «Запах думок».

  5. "Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму", за оповіданням Роберта Шеклі «Запах думок».

  6. "Чи Легко бути ідеальним в неідеальному світі?" ( за твором

    Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки».)

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0