Проведення уроку "Контрольна робота №2. Світ української поезії. Контрольний письмовий твір-есе за творчістю Т. Шевченка і Лесі Українки" у 8 класі має кілька важливих цілей:
1. Перевірка знань та навичок учнів:
Зміст творів: Контрольний твір дає можливість вчителю оцінити, наскільки добре учні засвоїли зміст вивчених творів Т. Шевченка та Лесі Українки.
Аналіз: Учні повинні продемонструвати вміння аналізувати поетичні твори, визначати їхні теми, ідеї, образи, художні засоби.
Інтерпретація: Важливо, щоб учні вміли інтерпретувати твори, висловлювати власні думки та судження щодо прочитаного.
Письмові навички: Контрольний твір дозволяє оцінити рівень письмових навичок учнів, їхню грамотність, уміння чітко та логічно висловлювати свої думки.
2. Розвиток творчого мислення:
Аналітичне мислення: Написання есе потребує від учнів уміння аналізувати інформацію, робити висновки, встановлювати зв'язки між різними фактами.
Креативність: Учні мають можливість проявити свою креативність, оригінальність мислення, запропонувати власне бачення теми.
Аргументація: Важливо, щоб учні вміли аргументувати свої думки, підкріплювати їх прикладами з текстів творів.
3. Виховання поваги до української літератури:
Т. Шевченко та Леся Українка: Ці два поети є одними з найвидатніших постатей в українській літературі. Вивчення їхньої творчості сприяє вихованню поваги до української культури та історії.
Українська мова: Написання есе українською мовою дає можливість учням удосконалити свої мовні навички, відчути красу та багатство української мови.
Національна самосвідомість: Вивчення творчості Т. Шевченка та Лесі Українки може виховувати в учнів почуття національної самосвідомості, гордості за свою країну та її народ.
4. Підготовка до ЗНО:
Формат есе: Контрольний твір написаний у форматі есе, що відповідає формату завдань з української мови та літератури на ЗНО.
Навички написання есе: Написання есе на уроці дає можливість учням потренуватися перед ЗНО, вдосконалити свої навички з цієї теми.
Психологічна підготовка: Контрольна робота може допомогти учням психологічно підготуватися до ЗНО, подолати страх перед іспитом.