Формування предметних компетентностей: характеризувати образ Гуллівера, визначити художні засоби його створення; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів.
Головне меню порталу
Опублікував/ла: Лапко Марина Іванівна
Формування предметних компетентностей: характеризувати образ Гуллівера, визначити художні засоби його створення; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів.
Опис, який учні побачать перед початком уроку
Формування предметних компетентностей: характеризувати образ Гуллівера, визначити художні засоби його створення; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів.
Завдання №1 Теоретичний блок
Доброго дня
Оголошення теми уроку:
Джонатан Свіфт. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера"
Опрацювання нового матеріалу.
Завдання №2 Теоретичний блок
Вікторина для найуважніших читачів
1) Які речі завжди брав із собою у плавання Гуллівер? (Книги.)
2) Яку науку вивчав Гуллівер? (Медицину.)
3) Як Гуллівер опинився на острові ліліпутів? (Через корабельну аварію.)
4) Чому Гуллівер не зміг піднятися після того, як опритомнів на берегу? (Бо був прив’язаний.)
5) Які науки добре розвинені в Ліліпутії? (Математика, механіка.)
6) Де виховувалися діти в Ліліпутії? (У закритих будинках.)
7) Що здивувало Гуллівера в країні Ліліпутії? (Не було бруду, безладу.)
8) У статуї правосуддя в Ліліпутії шестеро очей. Що вони символізували? (Всевідання.)
9) Як називалася країна, з якою воювала Ліліпутія? (Блефуску.).
10) Скільки часу тривала запекла війна між країнами? (36 місяців.)
11) Який наз імператора відмовився виконувати Гуллівер? (Бути знаряддям закріпачення вільного та відважного народу.)
12) Що взяв із собою на згадку про маленькі країни Гуллівер? (Корів та овець, гроші, портрет імператора та інші дивні речі.)
Завдання №3 Теоретичний блок
Анкета країни Ліліпутії
Назва країни | Ліліпутія |
Столиця | Мілдено |
Форма правління | Монархія |
Правитель країни | Імператор |
Піддані імператора | Придворні, нардани |
Нижчі верстви населення | Народ |
Політичні партії | Тремексени, слемексени |
Закони | Про освіту; про призначення на державні посади не за здібностями; про невдячність як карний злочин; про донощиків; про шахрайство; про заборону розбивати яйця з тупого кінця |
Грошова одиниця | Спрага |
Відносини з іншими державами | Війна з Блефуску |
Завдання №4 Теоретичний блок
Характеристика образу Гуллівера
Риса характеру | У чому вони проявляються |
Мав авантюрний склад характеру, допитливий і хоче пізнавати світ | Гуллівер ще з дитинства мріяв про морські подорожі |
Інтелектуал та ерудит | Купував книжки з мореплавства, природознавства, географії, математики |
Поліглот | Знав німецьку, турецьку, голландську, латинську, французьку, іспанську, італійську мови. За три тижні оволодів ліліпутською |
Розумний, наполегливий, цілеспрямований, мав бажання вчитися | Гуллівер вивчився на лікаря |
Гарний дипломат | Умовив імператора не воювати із сусідами |
Добрий, ввічливий, чемний, людяний, шанобливий | Намагався нікому не зашкодити, навіть не зім’яти трави та квітів. Відпустив бешкетників, які жбурляли в нього каміння. Вивчав звичаї та традиції ліліпутів |
Майстер на всі руки | Із дерев імператорського лісу змайстрував собі стілець, стіл, ліжко |
Уміє підлаштовуватися до тих умов життя, у яких він опинився, удавати із себе покірного та слухняного громадянина | Притягнув увесь флот Блефуску й отримав титул нардока |
Завдання №5 Теоретичний блок
— Отже, головний герой роману Дж. Свіфта постає як втілення просвітницького розуму. Гуллівер — звичайна людина, яка завдяки своєму розуму, досвіду, знанням й людській гідності вийшла переможцем у боротьбі з усіма незгодами. Письменник зауважує, що людина не має підкорюватися середовищу, бо інакше вона перетвориться на духовно звироднілого ліліпута.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Сенкан»
Лемюель Гуллівер.
Витривалий, відважний.
Мандрує, дізнається, дивується.
Разом з головним героєм читачі замислюються над людським та суспільними вадами.
Мандрівник.
Опис, який учні побачать після проходження уроку
.
Рефлексія від 10 учнів
Сподобався
Зрозумілий
Потрібні роз'яснення
Будь ласка, оцініть урок!