Цей урок розпочинає перше знайомство з твором Джона Бойна. Готує до читання та аналізу роману "Хлопчик у смугастій піжамі".
Конструктор уроків
Цей урок розпочинає перше знайомство з твором Джона Бойна. Готує до читання та аналізу роману "Хлопчик у смугастій піжамі".
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
БІОГРАФІЯ Д. БОЙНА та АНКЕТА ТВОРУ - 1406_jpg2pdf.pdf
Переказ по розділах роману Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі" - 1407_______.pdf
КОРОТКИЙ ПЕРЕКАЗ
№2:
Теоретичний блок
Роман «Хлопчик у смугастій піжамі» екранізували у 2008-му. Фільм отримав кілька престижних кінопремій. Він дійсно знятий близько до тексту, передає всю атмосферу у сірих тонах, однак все одно поступається книжці, адже в ній, хоча й максимально лаконічно, але промовисто розкривається психологія хлопчика та його батьків, пояснюються їх вчинки, а також увага привиртається до надзвичайно зворушливих деталей, яких чомусь немає у стрічці. Сам роман отримав дві премії Irish Book Awards та премію Bisto Book of the Year. Крім цього, він 80 тижнів очолював список бестселерів Ірландії та був першим у New York Times Bestseller List. Книжка дійсно полюбилась читачам. Всього у світі продали понад 5 млн її примірників. The Guardian коротко схарактеризували роман, назвавши його «маленьким шедевром». Однак цільова аудиторія цього твору зовсім не маленька. Його варто прочитати не лише людям, які цікавляться тематикою Другої світової війни, а й просто всім дітям, і дорослим, адже книжка навчить цінувати життя та рідних, покаже, якою буває жорстокість та до яких фатальних наслідків вона може призвести.
З повним текстом твору можна ознайомитися, скачавши наступний файл-документ !!!
Джон Бойн Хлопчик у смугастій піжамі.docx - ПОВНИЙ ТЕКСТ ТВОРУ.
1. Нове місце проживання виглядало безлюдним, холодним, незатишним, ніби тут ніколи не лунав сміх і не було з чого радіти.
2. Слуги в цьому будинку справляли враження людей пригнічених і сердитих, які давно забули про веселощі.
3. Загалом хлопчик почувався нещасним, ображеним.
4. За віком Гретель була на три роки старшою за Бруно .
5. Нова домівка мала назву Аж-Вись (1)
6. Огорожа вздовж будинку виглядала високою, нескінченною; трималася на дерев’яних стовпах, зверху були прикріплені закручені спіраллю мотки дроту з гострими шипами.
7. На загородженій території Гретель могла розгледіти пустельну землю, низенькі будиночки, довгі споруди, будівлі з пічними трубами та безліч людей.
8. Ту масу людей, за якою з вікна спостерігали Бруно й Гретель, об’єднувала спільна ознака — усі вони були вдягнені у смугасія піжами й такі ж смугасті шапочки.
9. «Бачиш, Бруно, вони й не люди зовсім», — відповів батько, коли Бруно запитав, хто ті однаково одягнені люди за огорожею.
1 Аж-Вись — спотворене слово Аушвіц. Аушвіц, або Освенцім (нім. Auschwitz, пол. Auschwitz ), — один з найбільших нацистських концтаборів, що існував з кінця травня 1940 до січня 1945 року біля міста Освенцім (Польща). Комплекс об’єднував групу концтаборів, найбільші з яких — Аушвіц І (нім. Auschwitz I), адміністративний центр; Аушвіц II (Біркенау) (нім. Auschwitz II (Birkenau)), «табір смерті»; Аушвіц III (нім. Auschwitz III (Monowitz)), робочий табір. Сучасні історики доходять спільної думки, що в Аушвіці знищили від 1,1 до 1,6 млн осіб, значною частиною яких були євреї. 1947 року в знак пам'яті жертв Польща на території Аушвіц заснувала музей, який занесений до списку світової спадщини ЮНЕСКО.
№3:
Теоретичний блок
1. Нацизм — ідеологія, провідними ідеями якої були міжкласова солідарність, елітаризм1, експансіонізм2 та реваншизм3, вождизм4 (фюрерство), ксенофобія5, антисемітизм6 та вищість «арійської раси».
2. Геноцид — фізичне знищення (або навмисне створення таких умов життя, що спричиняють повне або часткове вимирання) окремих груп населення за расовими, національними та релігійними мотивами; один із найтяжчих злочинів проти людства.
3. Голокост (Шоа) — геноцид (тобто винищення за расовими, національними, релігійними ознаками) євреїв, здійснений нацистським режимом Німеччини під час Другої світової війни на окупованій території Європи (крім Данії та Італії) шляхом організованих погромів і масових розстрілів, створення гето, концентраційних таборів, таборів смерті.
Елітаризм (від фр. Elite — найкраще, добірне, обране) — соціально-філософська й політологічна концепція, в основі якої поділ суспільства на еліту і масу.
Експансіонізм — здійснення державою зовнішньої політики, спрямованої на розповсюдження та зміцнення свого панування над іншими державами, регіонами.
Реваншизм (від фр. реванш — «помста») — політика «помсти у відповідь» за уявну або реальну несправедливість чи поразку.
Вождизм — політика, направлена на затвердження однієї людини в ролі незаперечного керівника.
Ксенофобія (від грец. ксенос — «чужинець», «незнайомець» та фобос — «страх») — різке несприйняття особою чи національною лінгвокультурною спільнотою чужої культури, мови, поведінки, манери спілкування тощо.
Антисемітизм — одна з форм національної та релігійної нетолерантності й дискримінації, що виражається у неприязному або ворожому ставленні до євреїв як представників уособленої етнічної або релігійної групи.
№4:
Вільне введення тексту
Назви 2-3 відомих тобі особистостей (громадських діячів, політиків) які використовували різні форми насилля. Наведи приклади застосування ними понять з попереднього блоку уроку. (12-15 речень)
Рефлексія від 16 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.