Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Листок – бічний орган пагона .
Мета уроку:дати визначення листок
Розглянути будову листка
Познайомити із різноманітністю листків
З*ясувати значення листків
Розвивати уяву учнів логічне мислення, уміння робити висновки та уміння використовувати набуті знання при вивченні нової теми.
Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища
Тип уроку: комбінований
Обладнання:підручник ,зошит,ілюстрований матеріал до теми
Епіграф до уроку:
«Зелений - висить,
жовтий - летить,
чорний - лежить.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Перевірка присутніх на уроці
Перевірка наявності шкільного приладдя
Налаштування на робочу обстановку
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
ІІ.Актуалізація опорних знань
Квітка Блума
Що таке стебло?
Які вам відомі функції стебла?
За напрямком росту та розташуванням у просторі стебла розрізняють…
За формою поперечного зрізу стебла бувають…
Назвіть основні складові внутрішньої будови стебла
Яка різниця між ксилемою і флоемою?
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Розгадування кросворду
1 | ||||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
Т | ||||||||
4 | ||||||||
5 | ||||||||
1. Підземний видозмінений пагін, у якого стеблова частина називається денцем.
2. Видозмінені пагони, які характерні для дині та огірків.
3. Видозмінені пагони суниці.
4. Рослина з вертикально розміщеним у ґрунті кореневищем, «злісний» польовий бур’ян.
5. Рослина пустель з дуже масивним, м’ясистим стеблом, яке слугує резервуаром для води.
Відповіді: 1 — цибулина, 2 — вусик, 3 — вуса, 4 — осот, 5 — кактус. Перевірочне слово — листок.
У книзі «Життя рослин» К. А. Тимірязєв писав:
«Жоден рослинний орган не відчував на собі людської несправедливості такою мірою, як листок… До кінця ХІХ сторіччя… листок мав легковажну славу пишного, але некорисного вбрання».Мандруючи лабіринтами біологічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато таємниць із життя пагонів і коренів, а сьогодні вивчимо частину пагона — листок, і вияснимо у чому полягає різниця між листками рослин.
IV. Вивчення нового матеріалу
Що ж таке листок?
Листок - це бічний орган пагона,головними функціями є повітряне живлення,фотосинтез і випаровування води.
Наступним нашим завданням є розглянути основні частини листка…
Черешок – це частина листка, якою листкова пластинка прикріплюється до стебла.(орієнтує листову пластину відносно сонячних променів)
Пластинка – це плоска частина листка, що складається з двох поверхонь; верхньої та нижньої.(фотосинтез і випаровування води)
При́листки — звичайно парні, симетрично розташовані листкоподібні вирости біля основи листків у багатьох рослин. .(захищає пластину листка ,що розвивається)
Основа листка — частина листка, якою він з'єднується із стеблом і до якої прикріплюються інші частини листка(З*єднання листка із стебла)
Діти за будовою листки поділяються …(Складання схеми ,яка супроводжуються ілюстрацією)
Ми з вами часто можемо бачити ріні малюнки на листку.
Жилки листа - це судинна тканина, яка знаходиться в губчастому прошарку мезофілла. Забезпечує постачання листків водою, мінеральними солями, захищають листки від розривів.
Діти, листки розташовані на стеблі не хаотично, а в певному порядку. Тому розрізняють такі типи листорозміщення на стеблі
Діти ,а хто з вас може назвати ,яке явище ми спостерігаємо із листям?
Листопа́д — природне явище спадання листків у рослин. Масовий листопад — корисне пристосування до переживання періодів з несприятливими умовами існування.
Діти ,назвіть будь – ласка ,які функції виконує листок?
Функції листка…
а) фотосинтез;
в) газообмін.
а) запасаючу - накопичення поживних речовин (капуста, цибуля) або води (алое);
б) захисну - від поїдання тваринами (колючки кактуса та барбарису);
в) здійснення вегетативного розмноження (бегонія, фіалка);
д) видалення продуктів обміну речовин під час листопаду (у дерев і кущів);
е) закріплення стебел (вусики гороху).
V. Підсумок уроку
Що таке листок?
Назвіть основні частини листка.
За будовою листки поділяються…
Що таке жилки листка?
Яке вам відоме жилкування?
Які вам відомі типи жилкування?
Що таке листопад?
Розкажи про основні функції листка
VI. Домашнє завдання
Опрацювати параграф
Рефлексія від 9 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: