Проєкт створений для групової роботи з учнями 9 класу для кращого вивчення поеми "Мазепа" англійського письменника Байрона за методом випереджального завдання . Рекомендую використовувати під час уроку розвитку усного мовлення.
Конструктор уроків
Проєкт створений для групової роботи з учнями 9 класу для кращого вивчення поеми "Мазепа" англійського письменника Байрона за методом випереджального завдання . Рекомендую використовувати під час уроку розвитку усного мовлення.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Проєкт “Не такий , як інші”
Байрон . Поема “Мазепа”
9 клас. Розвиток усного мовлення
Мета: формувати уміння виходити із непередбачуваних ситуацій, толерантність, асертивність, здатність долати життєві негаразди; акцентувати увагу учнів на визначенні сімейних цінностей; розвивати психічні процеси, соціальну та комунікативну компетентності; удосконалювати навички характеристики образів-персонажів.
Очікувані результати: повага до людей; уміння любити.
Ключове питання: У чому сила духу Мазепи?
Тематичні питання:
1.Іван Степанович Мазепа - син українського шляхтича, поліглот, дипломат, закоханий юнак, гетьман Лівобережної України, меценат, політик , зрадник.
2.Грішники (Терези адюльтер, Мазепа - порушник біблійних заповідей ).
3. Нещасливе кохання .
4. Лебедина вірність- Мазепа кохав Терезу до останніх своїх днів.
Методичні рекомендації. Під час аналізу поеми варто порівнювати ситуацію закоханих із сучасними взаємостосунками та їх рішеннням. Характеризуючи образ головного героя, доцільно встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між рисами вдачі, вчинками та подією, що змінила все його життя. Нагадати про божі заповіді та дотримання шлюбних обіцянок(н., Тетяна Ларіна із роману Пушкіна «Євгеній Онєгін»). Для проєктування доцільно відвести урок, організувати роботу учнів у чотирьох групах. Рекомендована форма презентації (захисту) проєктів: частина наступного уроку.
Операційна карта з розробки тематичного питання
Іван Степанович Мазепа - син українського шляхтича, поліглот, дипломат, закоханий юнак, гетьман Лівобережної України, меценат, політик , зрадник.
Походив Іван Мазепа з відомого правобережного українського шляхетного роду Мазеп-Колединських. Закінчив Києво-Могилянський колегіум, Єзуїтську колегію у Варшаві, протягом трьох років навчався у Німеччині, Італії, Франції, Голландії. Грав на бандурі, захоплювався мистецтвом, колекціонував зброю, був талановитим поетом. Вільно володів польською, італійською, німецькою, французькою, татарською, латинською мовами. Тривалий час служив при дворі польського короля Яна ІІ Казимира. В 1663-му повернувся в Україну. Вступив на службу до гетьмана Петра Дорошенка (1669), виконував важливі дипломатичні місії. Згодом став довіреною особою гетьмана Івана Самойловича. Після обрання гетьманом (1687) прагнув об’єднати українські землі в єдиній державі, відродити авторитет гетьманської влади. Припинилася громадянська війна («Руїна»), розпочалося економічне відродження країни, зміцнився міжнародний імідж України. Прагнення Івана Мазепи розширити автономію Гетьманщини йшли врозріз із політикою російського царя Петра І. Під час Північної війни уклав угоду зі шведським королем Карлом ХІІ, за якою Швеція мала забезпечити звільнення України з-під влади Москви за допомогу українців у війні проти московитів. Звідтоді всіх українців, що брали участь у національно-визвольному русі, росіяни зневажливо називали «мазепинцями». Після поразки в Полтавській битві (17 червня 1709-го) відступив у Бендери (Молдова), де й помер у ніч на 22 вересня 1709-го. За розпорядженням царя Петра І Російська православна церква оголосила анафему Іванові Мазепі. У вересні 2018-го Вселенський патріархат повідомив, що ніколи не визнавав неканонічної анафеми, бо вона була накладена суто з політичних мотивів.
Як опинився Мазепа при дворі польського короля Яна II Казимировича?
Кому Мазепа приділяв всю свою увагу?
Чому граф (чоловік Терези) помстився молодому Мазепі?
Завдяки кому та чому Мазепа врятувався?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Грішники (Терези адюльтер, Мазепа - порушник біблійних заповідей ).
Гріх — це свідоме і добровільне порушення Божих чи церковних заповідей. Порушення заповідей може бути ділом, думкою і словом. Навіть порушення людського, суспільного закону — коли він зобов’язує у совісті — є гріхом.
Адюльтер (Подру́жня зра́да) (з фр .adultère) — добровільний статевий акт між особою, яка перебуває у шлюбі , та особою, що не є його або її подружнім партнером.
Чому Тереза порушила шлюбну обіцянку? Доведіть за текстом
Які заповіді порушує Мазепа?
Між Терезою та молодим Мазепою , на вашу думку, справжнє кохання чи статевий потяг?
Як би ви відреагували на місці Мазепи?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Нещасливе кохання
Нещастя (із тлумачного словника) – нещаслива пригода, подія, що завдає кому-не-будь страждання; – лихо; – джерело лиха, страждань, неприємностей.
Тереза та Мазепа - нещасливі чоловік та жінка.
Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням?
Назвіть причини нещасть закоханих. Дайте розгорнуту відповідь.
У чому причини нещастя сучасних хлопців та дівчат?
Як ви ставитеся до розлучень? Чи є це виходом із скрутних становищ?
На яких основах (яких цінностях) слід будувати взаємостосунки сьогодні, щоб вони були щасливими?
Як виходити з нещасливих становищ?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Лебедина вірність- Мазепа кохав Терезу до останніх своїх днів
Вираз “Лебедина вірність” відштовхується від легендарної моногамності лебедів.
Виходячи із зазначеного тлумачення, дайте відповідь:
Чи був Мазепа за поемою Байрона «Мазепа» вірним Терезі?
Що завадило Мазепі одружитися на коханій та бути з нею поруч до кінця своїх днів?
За Байроном що є важливішим для Мазепи? Обгрунтуйте
Чи міцні сучасні родини? (відповідь обґрунтуйте)
Чи впливають міцні покоління на міцність країни, держави? Якщо так, то яким чином?
Що може зробити держава, щоб закохані мали право на щастя?
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: