Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Запуск мовлення дошкільників через ігрову імітацію. Практичні вправи
»
Взяти участь Всі події
Урок:

35. Оповідання "Скарб", морально-етичні проблеми у творі

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

  1. Ознайомтесь з теоретичним матеріалом, законспектуйте!

    Оповіда́ння — невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу. Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, як правило, однолінійного, чіткого за побудовою сюжету. Характери показані здебільшого у сформованому вигляді.

    Тема: зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього.

    -Жанр: Ми стверджуємо, що це оповідання. Хоча твір має казковий сюжет, згадано про легенду, містить прислів’я та приказки, є порівняння, слова із зменшено-пестливим значенням, отже, більше схоже на казку. Але казка є різновидом оповідання. А ми довели, що оповідання «Скарб» має фольклорну основу.

    - У своєму оповіданні «Скарб» Олекса Стороженко описує звичайного везунчика на ім'я Павлусь. Хлопчик виріс в досить багатій родині, ніколи нічого не потребував і тому не мав ніяких проблем.

    - Це сталося через його батьків, які виконували всі його забаганки. Отже, уперед нами постає проблема батьків і дітей.

    Мати Павлуся своєю любов'ю не дає подорослішати сину. Вона не хоче бачити в ньому особистість, а хлопець радіє такому піклуванню, бо завдяки цьому може займатися улюбленими справами: їсти, пити, лежати.

    - Тут з'являється ще одна проблема – лінощів і працьовитості. Недарма ж Павлуся хлопці так і прозвали Лежнем. Розбещений опікою матері, він не є самодостатньою людиною, бо після смерті батьків навіть люльку собі самостійно запалити не може.

    - Повною протилежністю Лежню в творі виступають наймити, які все життя працюють, щоб забезпечити не лише власне життя, а й добробут свого ледачого хазяїна.

    - Головною проблемою є проблема щастя. Для кожного героя щастя своє. Мати почувається щасливою, бо може присвятити всю себе улюбленому синові. Павлусь щасливий, бо може цілими днями байдикувати. Хлопці вбачають своє щастя у скарбі, що закопаний в степу.

    - Дивним видається уявлення про щастя селян з казки Олекси Стороженка з глибокою назвою "Скарб". Вони вважали щасливою людину, яка все своє життя лежала на печі і лише відкривала рота, як те голодне новонароджене пташеня, щоб поїсти. Хибну думку породила заздрість, а заздрість, як відомо, присипляє здоровий глузд. Фортуна не посміхається тим, хто не докладає зусиль, щоб бути щасливим. Існує ж багато людей, що понад усе прагнуть виграти в лотерею. Але жага легких грошей вбиває в них бажання працювати і самовдосконалюватися.

2:

Теоретичний блок

  1. Прослухайте аудіокнигу оповідання "Скарб"

3:

Вільне введення тексту

Виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5790727

Рефлексія від 5 учнів

Сподобався:

5 0

Зрозумілий:

5 0

Потрібні роз'яснення:

5 0
Рекомендуємо

Олекса Стороженко. „Скарб”. Короткі відомості про автора. Морально-етичні проблеми в оповіданні.

Олекса Стороженко. „Скарб”. Короткі відомості про автора. Морально-етичні проблеми в оповіданні.

178

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

30 грн

Твір на морально - етичну тему

Твір на морально - етичну тему

842

Аватар профіля Кудревич Інна Василівна
Українська мова
8—12 клас, I—IV курси, дорослі та змішані

30 грн

Письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

Письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

320

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
9 клас

25 грн

Аналіз контрольного твору-роздуму на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

Аналіз контрольного твору-роздуму на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

334

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5—9 клас

25 грн

Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у казці. Особливості композиції та мови твору.

Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у казці. Особливості композиції та мови твору.

139

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
5 клас

33 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

511

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

577

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

564

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1772

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

238

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас