Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Взаємодія педагогів в інклюзивному класі зі здобувачами освіти з вираженими соціоадаптаційними труднощами
»
Взяти участь Всі події
Урок:

26. Проблематика поеми "Мойсей"

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Слава Україні!!!

Вітаю!!!

Ми продовжуємо нашу роботу над поемою Івана Франка "Мойсей".

Розгорніть зошити та запишіть:

Сьоме грудня

Класна робота

Проблематика поеми "Мойсей"

Поема "Мойсей" Івана Франка - це філософський твір, в якому письменник порушує багато проблем. Основна з них - вірність меті, а точніше - вірність Богові у виконанні Його волі. Цю проблему поет розкриває через образи Бога, Азазеля, Мойсея і народу, з яких ми розглянемо три перших.

Передовсім згадаймо, що в основу поеми І. Франка покладена біблійна історія виходу ізраїльського народу з Єгипту. Що стосується Біблії, то християнський світ вважає її книгою богонатхненною. Це стверджує і апостол Павло у Другому послані до Тимофія: "Усе Писання Богом натхнене, і корисне до навчання, до докору, до направи, до виховання в праведності". Цінність Біблії важко переоцінити в житті суспільства і кожної людини зокрема.

Отож, Біблія багата на барвисті метафори, порівняння, епітети - глибокі, влучні, яскраві. Їх використовував кожен пророк - від Мойсея до Малахії. І Сам Ісус Христос у Своїх притчах дав нам зразок високохудожнього вислову.

А все-таки Біблія - це Слово Боже, і її вартість вимірюється впливом не на літературу, а на суспільство, на особистості. Еммануїл Кант твердив: "Існування Біблії як книги є найбільшою користю для всіх людей, яку будь-коли мало людство. Будь-яка спроба умалити Біблію є злочином проти людства".

Усвідомлюючи цінність Біблії, Т. Шевченко перечитував її, переспівував Псалми, малював картини на біблійні сюжети. Багато хто з письменників прагнув зачерпнути цілющої води з джерела Біблії. Це і Пантелеймон Куліш, і Леся Українка, і Яків Щоголів. Як бачимо, не пройшов повз нього й Іван Франко. Саме Біблія надихнула його на геніальний твір.

Отож, в основі поеми "Мойсей" І. Франка покладена біблійна історія виходу ізраїльського народу.

ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ

  • Опрацюйте поданий нижче матеріал:

  • Перегляньте відео:

  • Прочитайте ВІЗИТКУ ПОЕМИ та проблематику:

    Візитка поеми

    Тема: "Основною темою поеми я зробив смерть Мойсея як пророка, не признаного своїм народом. Ця тема в такій формі не біблійна, а моя власна, хоч і основана на біблійнім оповіданні".

    І.Франко

    Проблематика:

    • вождь і суспільство;

    • митець і суспільство;

    • людина і суспільство;

    • добро і зло;

    • воля і рабство;

    • матеріальне і духовне;

    • юрба і народ;

    • самотність і натовп;

    • мрії і дійсність;

    • сумніви і віра;

    • людина в історії.

    Ідея: "Вірю в силу духа і в день воскресний твойого повстання."

    І.Франко.

    Історія написання 1905 рік після повернення з Італії. Творчий задум зародився під час пербування поета 1904 року у Римі. Його глибоко вразила скульптура Мойсея, створена на початку ХVI ст. Мікеланджело Боунарроті.

    Біблійна основа Легенда про 40-річне блукання ізраїльтян у пошуках землі обітованої та смерть Мойсей.

    Жанр - філософська поема-притча

    Поема — ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події і яскраві характери, а розповідь героїв супроводжується розкриттям авторських переживань і роздумів.

    Притча —це повчальна алегорична оповідь найчастіше філософсько-релігійного змісту, що складається з фабули(сюжету) й моралі. Широко використовуються в Біблії.

    Композиція Композиційно «Мойсей» складається з прологу і 20 пісень.

2:

Тестування

9 з 11 балів

ТЕСТУВАННЯ

Виконайте тест на 9 питань.

(Копія) І.Франко Поема "Мойсей". Пролог
5 грудня 2023
0 0
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
3
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
10 клас
9 17 0 0
3

3:

Вільне введення тексту

2 з 11 балів

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Прокоментуйте, як ви розумієте вираз:

"Народ, який кидає у своїх пророків каміння, не має права на щасливе майбутнє."

4:

Теоретичний блок

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Вивчити проблематику поеми "Мойсей": УЛ 10. Проблематика_поеми__Мойсей.pdf

  2. Прочитати новелу «Сойчине крило»: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3782

Рефлексія від 4 учнів

Сподобався:

4 0

Зрозумілий:

4 0

Потрібні роз'яснення:

4 0
Рекомендуємо

2. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен”

2. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен”

508

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
9 клас

20 грн

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

476

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.  Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

513

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

2. Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М. Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»)

2. Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М. Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»)

547

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

4. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). Поезії «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...»

4. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). Поезії «Арфами, арфами...», «О панно Інно...»,  «Ви знаєте, як липа шелестить...»

368

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

452

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

502

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

447

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1350

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

202

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас