Говорячи про освіту необхідно розуміти, що презентація себе, освітнього закладу, колективу є не менш важливою від самого змісту доповіді, розмови чи просто обговорення. Те ж саме стосується уроків, адже сучасні учні розуміються на моді, стилі та формі спілкування, що відкриває вчителю додаткову платформу мотивації до навчання учнів.
Тож, якщо ви готуєтеся до самопрезентації на конкурс директорів шкіл, до самопрезентації на перших батьківських зборах чи до просто готуєтеся до уроку – пропонуємо важливих, практичних та перевірених порад у цій справі.
Зовнішній вигляд
В залежності від мети та завдань: урок, співбесіда, презентація закладу, важлива зустріч, зовнішній вигляд необхідно підбирати відповідно. Якщо мова йде про щоденні уроки, тут важливо пам’ятати, що діти звертають увагу на найменші дрібнички: колір, акцент, брошка, зачіска, аксесуари.
Ситуація зі шкільного життя
1-й клас
— Дітки, скажіть, що вам найбільше запам’яталося із сьогоднішнього уроку.
— Мені дуже сподобався малюнок на вашій сукні.
Вибір вбрання залежить від того, яку мету переслідує спікер. Якщо мета – виглядати розумним й діловим то слушними будуть темні тони, мінімум деталей, один яскравий акцент: метелик, брошка, краватка, ремінь чи шкарпетки.
Коли стоїть завдання показати слухачам компетентність, гнучкість, цілеспрямованість, то необхідно використовувати кілька середніх тонів у одязі, в залежності від аудиторії може бути стиль Casual (кежуал).
«Контент» самопрезентації
Ситуація зі шкільного життя
Учительська
— Ділися враженнями, як пройшов майстер-клас.
— Відверто кажучи, я ледь не заснула, хоча за змістом інформація дуже цікава і корисна.
Коли ви розповідаєте про себе слухачі не повинні заснути. На один виступ має припадати мінімум один хороший жарт, один випадок із життя. У жодному разі не варто розтягувати одну думку на багато речень, максимум конкретної інформації.
Пам’ятайте, усім людям, не залежно від роду діяльності, важливі емоції, в іншому разі виступ буде або провальним, або перетвориться на «година сну».
«Продумані» емоції
Розмахування руками, стояння на одному місці, беззупинне «вештання» по сцені чи аудиторією, посмішка впродовж усього виступу – усе це не лише не допоможе заволодіти аудиторією, а й погіршить сприйняття слухачами. Рухи повинні відповідати словам, посмішка доречна там, де це допустимо.
Навіть при серйозній темі виступу не варто позбавляти хід розмови жартів, але в ту ж чергу не жартувати постійно. Емоційність та залученість вас самих у вашу самопрезентацію допоможе заволодіти увагою аудиторії.
Ситуація зі шкільного життя
Два вчителі з одним і тим же класом
Вчитель 1. Під час уроку розмову з учнями веде розмахуючи руками, час від часу переходячи з одного кутка класу в інший. Цитуючи того чи іншого героя по темі уроку змінює інтонацію голосу.
Вчитель 2. Урок проводить сидячи за вчительським столом. Цитати героїв по темі уроку пропонує зачитувати дітям з підручника.
Вчитель 1.
— Сьогодні не почули дзвінка і урок продовжувався 60 хвилин. Зайшла вчителька на наступний урок після перерви, а ми ще працюємо. Не розумію, чому говорять, що теперішні діти нічим не цікавляться. Виявляється Іванова захоплюється історією, а Петров уміє коректно дискутувати.
Вчитель 2.
— Сьогодні на уроці чотири телефони довелося забрати. Що за діти, одні телефони в голові, одні соцмережі, нічого їм не цікаво.
Заручитися підтримкою аудиторії
Зазвичай само презентація триває не довго, на відміну від свого ефекту. Самопрезентація може тривати декілька хвилин, а ефект продовжуватиметься протягом навчального року (якщо говорити про вчителя й учнів) або ж слухачі матимуть бажання ще і ще спілкуватися з вами.
Якщо під час виступу лектора уважно слухають, варто висловити подяку за це прямо посеред розмови. Такий жест стає на заваді послабленню уваги наприкінці лекції чи виступу.
Іноді корисно повторити жест одного зі слухачів. Наприклад, поправити комір сорочки, як чоловік у третьому ряду чи поправити волосся, як це зробила дівчина в синій сукні. Але не варто зловживати таким жестом, аби цього не стали помічати глядачі (слухачі).
Голос повинен бути спокійним та врівноваженим, посмішки тільки щирими, це допоможе встановити контакт та долучити учасників до розмови чи обговорення.
Варто запам’ятати, якими б змістовними та цікавими не були слова, а без правильної жестикуляції, інтонації та зовнішності це звучатиме нудно й не цікаво.
Вас також може зацікавити: Забезпечення емоційного здоров’я здобувачів освіти та педагогів
Користувач:
Алєксєєв Володимир ✨✨✨ Євгенійович