INSERT – прийом критичного мислення, що дозволяє структурувати прочитану інформацію за допомогою спеціальної системи умовних знаків для подальшого аналізування.
Абревіатура INSERT має наступний зміст:
INSERT є технологією ефективного читання. Її автори – американські науковці Д. Воган (J. Vaughan) та Т. Естес (T. Estes.). Згодом первинний варіант технології було доповнено та доопрацьовано.
Використання такого прийому дозволяє учням опановувати нову інформацію, «розкладаючи її по полицях» та зв'язуючи з раніше набутими знаннями.
Запропонуйте учням усвідомлено опрацьовувати інформацію за наступним алгоритмом:
1. Маркування тексту під час читання відповідно до наступної системи умовних позначень:
Позначки можна наносити або безпосередньо на полях тексту олівцем, або відкладаючи смужки паперу під аркуші видання чи книги.
2. Заповнення окремої таблиці відповідно до маркування тексту
4. Повторне більш вдумливе читання тексту, під час якого можливе доповнення змісту таблиці.3. Вибіркове зачитування своїх варіантів відповідних колонок таблиці декількома учнями без коментування та аналізування.
5. Обговорення та аналізування опрацьованого матеріалу.
Опрацювання тексту за допомогою такого прийому дозволяє учням не просто пасивно читати текст, а вдумливо його систематизовувати, звіряючи зі своїми знаннями та раніше набутим досвідом, зокрема:
Особлива перевага INSERT полягає в тому, що прийом змушує школярів в рівній мірі зосереджуватися як на відомій, так і на незрозумілій інформації з тексту для подальшого усунення прогалин власних знань. Тож прийом створює умови для максимальної сконцентрованості та усвідомленості під час читання.
Прийом INSERT є універсальним для опрацювання будь-якої інформації. Тому його можна використовувати для вивчення будь-якої теми у межах кожної навчальної дисципліни як з учнями молодших класів, так і зі старшокласниками.
Читайте також:
Навчальний прийом «Шість капелюхів»
#прийом #школа #урок #критичне_мислення