21 січня 2020 о 17:55
2 0

Гра Stronghold: вивчаємо історію Середньовіччя за допомогою віртуального простору

Захоплива гейміфікація навчання!

Stronghold – серія історичних стратегій-симуляторів, що створена британською компанією-розробником комп'ютерних ігор Firefly Studios. Багато аспектів правил гри стали нововведенням для жанру, тому стратегія стала надзвичайно популярною у різних країнах світу.

Кожна з цих ігор допоможе учням зануритися у віртуальний світ Середньовіччя з метою розуміння принципів влаштування світу тогочасної епохи і здобуття навичок стратегічного мислення та ефективного управління для розвитку свого віртуального поселення.

Гру варто використовувати як додатковий навчальний інструмент під час позаурочних занять на історичних гуртках чи для самостійного навчання учнів середніх та старших класів.

Принцип гри:

Гравець є лордом, що керує будівництвом та розбудовою фортеці, тож він має турбуватися про розвиток ремесел у місті, зростання добробуту підданих та керувати військом для захисту середньовічного міста від нападників і розширення його території впливу за рахунок захоплення нових земель. 

Гравець має скеровувати свої дії відповідно до показників популярності серед місцевого населення, стану скарбниці, кількості побудованих і заселених будівель та інше. Кожен з цих показників відображається на інтерфейсі та змінюється відповідно до дій гравця. 

При падінні популярності лорда нижче 50% з міста-фортеці починають тікати місцеві жителі. Тож рівень економічного добробуту автоматично знижується. Популярність можна підвищити шляхом зниження податків, зведення додаткових будівель-храмів чи таверн, проведення військової кампанії. Однак ці дії також можуть мати негативним ефект для розвитку міста, наприклад, спустошення казни та комор, що призведуть до голоду, лінощів та пияцтва місцевого населення. Все це знизить продуктивність праці та додатково знизить рівень репутації правлячого лорда.

Баланс між економічною вигодою і популярністю — основна дилема для гравця, яку можна вирішувати, обравши певну стратегію дій.

Під час гри можна обрати один з двох режимів: військовий чи мирний шляхи розвитку середньовічного поселення. 

  • Військовий шлях полягає в проведенні військових кампаній, що включають численні битв, облогу, вторгнення на територію противника тощо.
  • Мирний шлях передбачає проведення економічних кампаній, збір данини, податків та розбудова фортеці. 

Крім карти місцевості на інтерфейсі постійно відображуються їхні мінікарти. Завдяки редактору карт у ході гри також можна будувати власні тематичні карти (економічні, карти облог, вторгнення, будівництва та інші).

Особливості кожної зі стратегій серії Stronghold 

Наразі серію складає 8 стратегій, випуск 9 заплановано на середину 2020 року (ігри серії локалізовано російською мовою):

  • Stronghold (2001 рік): гра симулює будівництво середньовічного фортеці, а також розвиток середньовічного поселення. Дія відбувається в Середньовічній Англії і починається, згідно з календарними даними, у 1066 році.

  • Stronghold: Crusader (2002 рік): гра присвячена хрестовим походам на Близькому Сході та включає 4 історичні кампанії, кожна з яких пов'язана з певним історичним періодом (Перший хрестовий похід 1094-1099 рр, Походи Саладина 1187 року та інші).

  • Stronghold 2 (2005 рік): гра є сюжетним продовженням Stronghold, події відбуваються у той же історичний період. Одна з відмінностей від першої частини полягає в тому, що гравець може придбати деяких військових юнітів, тільки володіючи певною кількістю «честі» (ігровий ресурс, який отримують за популярність, проведені бали, турніри, бенкети).

  • Stronghold Legends (2006 рік): гра створена на основі Stronghold 2. Однак у цій версії присутні сторони, що керуються трьома легендарними героями: Королем Артуром (сили добра), Дітріхом Бернським і Владиславом Дракулою (відповідно, сили зла). У грі спрощена економічна складова, особлива увага приділена веденню військових кампаній. Завдяки декільком режимам гри, можна вести одиночну гру чи поєднуватись з іншими гравцями в онлайнмережі.

  • Stronghold Crusader Warchest та Stronghold Crusader Extreme (2008 рік): доповнення до гри версії гри «Stronghold: Crusader», що передбачає 8 додаткових комп'ютерних супротивників, нові місії, здібності та додаткові карти.

  • Stronghold Kingdoms (2011 рік): мета цієї гри – проектування та будівництво замку. Гравець у процесі правління має розставляти пріоритети в стилі середньовічного землевласника або аристократа. Особистий успіх залежить не тільки від перемоги над комп'ютерними противниками, а й від спільних дій з іншими гравцями, що об'єднуються за допомогою онлайнмережі.

  • Stronghold 3 (2011 рік): продовження сюжету класичної Stronghold з використанням якісної 3D-графіки та розширенням функціоналу гри.

  • Stronghold Crusader 2 (2014 рік): гра зберегла основні елементи ігрового процесу стратегії «Stronghold: Crusader», однак побудована за допомогою 3D-графіки, а також включає кооперативний режим між двома гравцями за допомогою онлайнмережі.

  • Stronghold Warlords (2020 рік): дії відбуваються на Сході, на територіях, що населені китайцями, японцями, монголами та іншими азіатськими народами. Події  охоплюють історичний період з 3 ст до н. е. і до початку Середньовіччя, включаючи зародження імперії монголів.

Читайте також: Огляд використання онлайнгри Classcraft у навчальних цілях

#гра #урок #ідея #учень #школа #історія