Робота вихователів і вчителів з дітьми наповнена радістю і багатьма щирими моментами: вихованці та учні завжди правдиво показують свої емоції, вони люблять ділитись подарунками, обійматися і чути слова підтримки. Попри позитивні аспекти в роботі вихователя і вчителя їм часто доводиться стикатися з агресивною поведінкою дітей і їхніх батьків. То що ж робити педагогам і вихователям? Як накопичувати всі радості, що дає їм робота і якомога менше перейматись через неприємності, яких неможливо уникнути?
Саме такій темі, відновленню психоемоційного стану, був присвячений вчорашній вебінар, спікеркою якого стала Олена Литвиненко.
ОЛЕНА ЛИТВИНЕНКО
кандидатка психологічних наук і доцентка кафедри практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка, когнітивно-поведінкова психотерапевтиня.
Що ж таке психоемоційне благополуччя, чим відрізняється егоїзм від турботи про себе і які техніки та прийоми допоможуть розслабитись і переключити увагу на щось позитивне? Секрети пані Олени вже у підготовленому нами матеріалі.
Для початку необхідно розглянути поняття психоемоційного добробуту, яке складається з двох частин:
Психологічне благополуччя – це:
Емоційне благополуччя – це:
Існує теорія базових емоцій, а саме: радість, подив, відраза, страх, смуток, гнів, інтерес, сором, презирство, провина. До позитивних емоцій можна віднести лише радість; до біполярних – інтерес і здивування; до негативних – усі інші.
Кожна з емоцій для чогось потрібна і є важливою у свій час: злість – щоб відстоювати власні кордони; провина – усвідомлення власних помилок, можливість вибачитись перед близькою людиною; страх – оберігає від небезпек у житті тощо.
Щоразу, коли ви відчуваєте переживання, спробуйте зрозуміти, шо це, як це усвідомити і назвати. Варто не лише розпізнавати емоції, але й називати вголос.
Якщо з людиною трапляється певна подія в житті, вона починає її осмислювати (оцінювати ситуацію). Але думки про ту чи іншу ситуацію не завжди можуть бути усвідомленими.
Уявімо три життєві ситуації:
№1. Опис ситуації: Ви посварились з колегою. Вона була роздратованою і накричала на вас.
Думки, які можуть виникнути: колега мене ненавидить і робить все, щоб мені накапостити.
Фізіологічні прояви: прискорене серцебиття, почервоніння обличчя (або, навпаки, може стати блідим), потіння долонь.
Емоції: роздратування, злість, смуток.
Поведінка: якщо ви думаєте, що ваша колега до вас погано ставиться, ви можете захищатись (агресивно відповідати); засмутиись і намагатись уникати колегу (не з’ясувавши ситуацію і тримати образу).
№2. Опис ситуації: під час спілкування з колегою ви помічаєте, що вона стає роздратованою і провокативно себе поводить.
Думки, які можуть виникнути: напевно на уроці хтось з їучнів її сильно розхвилював або, можливо, в колеги трапилось щось вдома.
Фізіологічний стань: майже не змінюється.
Емоції: співчуття, співпереживання, інтерес (з’ясування причин поведінки).
Поведінка: ви не станете ображати свою колегу чи поводитись так само агресивно, як вона. Будете спокійні.
№3. Опис ситуації: колега підходить з пропозицією замінити вас на уроці, бо ви втомлено виглядаєте.
Думки, які можуть виникнути: вона хоче показати, що я немічна і нічого не можу досягти; колега хоче вислужитись перед адміністрацією тощо.
Емоції: образа, злість.
Поведінка: негативна.
Та все може статитись навпаки: після того, як колега запропонує вам допомогу, ви відчуєте радість і вдячність. Вам захочеться також проявити турботу до своєї колеги.
Отже, у будь-якій життєвій ситуації є 4 аспекти. Які впливають на наше світосприйняття: думки, фізіологія, емоції і поведінка.
Як змусити себе полишити негативні думки та радіти життю:
Ще більше корисних порад і рекомендацій ви зможете отримати після перегляду вебінару Олени Литвиненко. Перегляд відео – безкоштовний!
Звертаємо вашу увагу, що сертифікат від «Всеосвіти» відповідає державним вимогам – згідно з п. 13 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800. Сертифікат може бути зарахований вам у підвищення кваліфікації!
#вебінар #психологія #психолог #техніка #думки #емоції #вчитель #вихователь