Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Успішний досвід та виклики інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти
»
Взяти участь Всі події
8 січня 2020 о 12:45
4 0

5 цікавих ігор-головоломок, створених Нікітіними

Добірка розвивальних ігор перевірених часом і досвідом.

Родина Нікітіних – найвідоміший сімейний союз педагогів-новаторів минулої епохи. Під час вихованні своїх дітей (а їх у сім'ї було семеро) вони створили багато різноманітні ігор на розвиток дрібної моторики, уважності, кмітливості, логічного і креативного мислення. 

Усі ці ігри перевірені часом і досвідом та не втрачають своєї актуальності. Пропонуємо найцікавіші з них.

1. «Склади квадрат»

Гра складається з 6 різнокольорових квадратів, кожен з яких утворений з різної кількості елементів. Гра рекомендована для дітей віком від 2 років.

Готовий комплект можна придбати у магазині або виготовити власноруч, взявши за основу цупкий картон.

Принцип гри: Необхідно зібрати кожен квадрат, використовуючи різну кількість деталей розмаїтих форм. З підвищенням рівня складності збільшується кількість елементів. 

Починати краще з найпростішого – складання всього з двох деталей, у подальшому можна ускладнювати гру аж до змішування деталей різних наборів між собою. Водночас кожен квадрат може складатися з різної кількості фігур найдивовижніших форм.

Під час гри можна вивчати кольори, назви геометричних фігур, які врешті утворюють квадрат, розвивати інтелектуальні й творчі здібності дітей.

2. «Унікуб»

Гра надзвичайно ефективна для розвитку логічного мислення. Головоломка буде цікава як дітям віку від 3 років, так і дорослим.

Головоломка складається з 27 кубиків, грані кожного з яких забарвлені червоним, жовтим та синім кольорами. Комплект таких кубиків можна купити у магазині або виготовити власноруч. 

Принцип гри: У грі «Унікуб», як і у всіх головоломках Нікітіних, складність завдань підвищується поступово. Спершу з кубиків потрібно зібрати моделі, орієнтуючись тільки на їхнє зовнішнє забарвлення. У завданнях вищого рівня складності потрібно враховувати і те, що «всередині» моделі. У найскладніших завданнях дитині доводиться ставити кожен кубик, орієнтуючись на його забарвлення з усіх 6-ти боків.

Автори методики пропонують 60 оригінальних завдань для гри. Ви можете завантажити їх безкоштовно у бібліотеці «Всеосвіти», натиснувши на посилання. 

3. «Цеглинки»

Така гра-головоломка розвиває у дітей просторове мислення і знайомить з основами креслення. Гра зацікавить дітей з 3-річного віку.

Головоломка складається з 8 однокольорових цеглинок зі співвідношенням сторін 1:2:4. Готові пластикові або дерев'яні набори можна купити в магазинах або виготовити власноруч. 

Особливістю цієї головоломки є необхідність врахування 3 положень кожної цеглинки – плазом, на торці, на ребрі. 

Принцип гри: Гра має 3 рівні складності завдань на відтворення, логіку та розвиток творчої діяльності. Пропонуються такі типи завдань:

  • побудувати модель із цеглинок за інструкцією;
  • власноруч створити креслення побудованої моделі;
  • сконструювати нові моделі й скласти креслення до них.

Автори методики пропонують 30 завдань-креслень, за якими можна складати тримірні моделі з цеглинок. Шаблони завдань ви можете безкоштовно завантажити у бібліотеці «Всеосвіти», натиснувши на посилання.

4. «Увага та Увага – Вгадай-но»

Ця головоломка стане у пригоді для гри з дошкільнятами, молодшими школярами і підлітками. А дорослим може стати в пригоді, як тест на концентрацію уваги. Гра складається з двох частин: «Увага» та «Увага – Вгадай-но».

Частина «Увага» складається з картонних карток з графічними зображеннями фігур (11 серій по 6 малюнків). Складність фігур послідовно зростає. Шаблон гри наведено нижче. 

Частина «Увага-Вгадай-но» складається з 11 серій по 4 малюнка, причому в кожній серії закладена закономірність зміни зображень.

Принцип гри: Спершу дітям на кілька секунд показують картку з графічним зображенням (фігурою); потім картку ховають, а малюк повинен намалювати те, що він побачив. Коли всі 6 малюнків послідовно показані та намальовані, дорослий разом з дитиною аналізує його роботу, звіряючи її зі зразком.

У другій частині гри «Увага-Вгадай-но» останнє, четверте зображення не показується дітям. Вони повинні, проаналізувавши попередні три малюнки, вловити закономірність і самі намалювати четверту фігуру.

5. «Вузлики»

Зав'язування вузликів розвиває дрібну моторику, а зав'язування більш складних зразків разом із цим розвиває уважність, концентрацію та кмітливість.

Принцип гри: Завдання полягає в тому, щоб дитина, дивлячись на зразок, зав'язала аналогічний вузол без сторонньої допомоги. 

Нікітін пропонує 14 типів вузлів, що закріплені на рамці таким чином, щоб у верхній частині містилися зразки, а в нижній – мотузки, які треба зав'язати відповідним чином. Зразки розміщуються послідовно за ступенем зростання їхньої складності.

Після того, як діти опанували запропоновані зразки, можна підвищити рівень складності завдання – порівнювати вузли між собою, вигадувати нові, зав'язувати їх на швидкість.


Читайте також: 

Як навчати основ геометрії з фігурками танграму

4 навчальні ігри: знахідка на будь-який урок

5 корисних ігор, які стануть у пригоді вчителям іноземної мови

#кубики_Нікітіна #інтелект #учні #ігри