RAFT-технологія – це прийом критичного мислення, який використовують при створенні текстів різної тематики й цільової спрямованості.
Використання цього прийому допомагає учням навчитися розглядати тему з різних боків і точок зору, а також сприяє їхньому глибокому зануренню у предметний зміст твору. Окрім того, під час роботи з прийомом RAFT учні набувають навичку аналізування можливих дій в заданих обставинах та імпровізування, а також мають відмінні умови для проявлення творчого мислення.
Кожна буква в абревіатурі RAFT несе в собі відповідний зміст.
Перш ніж, застосовувати RAFT-технологію, вчитель має визначитись з темою. Вона має бути цікавою і актуальною для школярів, а також передбачати широкі можливості для проявлення фантазії школярів і їхнього перевтіленні у окремих персонажей, від імені якого вони створюватимуть текст.
Також бажано заздалегідь підготувати наочні матеріали, які допоможуть краще зрозуміти зміст теми, відчути оточення певного персонажа і зануритись у його спосіб життя.
1. Стадія виклику
На цьому етапі необхідно провести зі школярами «мозковий штурм» та разом заповнити RAFT-таблицю:
Після заповнення таблиці, учні приступають до створення текстів, відповідно до заданих умов (роль/ аудиторія/ формат / тема). Їхній вибір може здійснюватись учнями як на добровільних засадах, так і шляхом жеребкування.
Поясніть школярам, що головне завдання при створенні тексту – максимально відчути персонажа і, зважаючи на його умови перебування, перевтілитись у нього.
2. Стадія осмислення
На цьому етапі школярі вибірково зачитують власні тексти. Ключове завдання на цьому етапі – осмислити створені тексти, співставляючи їхній зміст з обраними персонажами. У цей час для коригування та вдосконалення учнівських текстів учитель може надавати додаткову інформацію.
3. Стадія рефлексії
Цей етап передбачає детальний аналіз пройденого матеріалу. Учні обговорюють і порівнюють раніше відомі факти і нову для них інформацію, аналізують почуте. Для досягнення кращого ефекту рекомендується залучити наочний матеріал відповідно до теми: світлини, слайди, певні зразки тощо. Це сприяє закріпленню отриманих знань.
Ця технологія є універсальним інструментом, який можна використовувати при вивченні будь-якої навчальної дисципліни. Наприклад:
Читайте також:
Прийом «Кубик Блума»: цікавий спосіб перевірки знань;
Карти Пассаторе: розвиваємо творче та логічне мислення у школярів
#школа #урок #рефлексія #історія #література #критичне_мислення #профорієнтація