Уявіть, як одного ранку ви прокидаєтесь, а персональний робот підносить вам ароматну каву з пампушками, домашні тапці і свіжий випуск газети. А далі ваш день розплановий у такий спосіб, щоб ви використали час максимально корисно й цікаво. І все це робите не ви, а робот із штучним інтелектом. Фантазії про світ, яким керують лише технології вже давно втілились у реальність. Онлайн-шопінг, вищезгаданий штучний інтелект, роботизовані системи, онлайн-банки, машини на автопілоті – і це ще не все, чим живе і користується суспільство. Стрімкий розвиток IT-технологій впливає на наше життя. Нам доводиться змінюватися відповідно до потреб ринку, розвивати більше вмінь і навичок, опановувати більш технологічні професії, щоб бути на плаву.
Що потрібно людям знати, аби в майбутньому залишатись затребуваними? Які професії будуть на вершині? Як сьогодні потрібно навчати дітей? Якою має бути сучасна освіта і в якій формі заклади освіти мають її надавати? Щоб мати відповіді на ці та інші запитання, ми поспілкувалась із людиною, яка настільки добре знає світ технологій, що почуває себе як риба у воді.
Знайомтесь, це Дмитро Корчевський – засновник і генеральний директор Комп’ютерної Академії «ШАГ». Уже понад 20 років він успішно керує закладом не лише в Україні, але й за кордоном і знає про освіту все. Провівши невелику екскурсію Академією, пан Дмитро розповів про її заснування і розвиток, про популярні напрями і професії тощо.
Коли з’явилась ідея відкрити IT-школу?
Як і кожен бізнес, ідея народжується з власних потреб. У дитинстві я мріяв стати програмістом і бачив у цьому перспективи, однак в університеті, до якого я вступив – мене так і не навчили цієї професії. Я вивчав усе сам і тоді ж зрозумів, що освіта, яка готує майбутніх фахівців цієї галузі не має нічого спільного з реаліями. До моменту завершення навчання в університеті я вже знав набагато більше, ніж будь-який інший педагог. Розуміючи, що іншого шляху, ніж вивчитись на програміста самостійно, не було, я захотів створити школу, в якій б навчали спеціалістів відповідно до потреб ринку.
Школа незабаром відкрилась і швидко стала успішною. Чимало людей, здебільшого студентів, приходили до нас, бо розуміли, що реальні навички вони можуть отримати лише в Комп’ютерній Академії «ШАГ». Сьогодні школа має 73 філіали у 20 країнах світу.
Які найпопулярніші напрямки у студентів і дітей?
Для дітей ми сформували особливу програму, в якій не потрібно нічого вибирати. Це – феєрверк знань. Вони мають змогу створювати тривимірні будинки, писати програми, розробляти мобільні додатки тощо. Ці знання вони застосовуватимуть у будь-якій сфері, не лише в програмуванні.
Дорослих більше цікавить саме програмування. Зараз майбутнє окреслило свої обриси і ми бачимо, як ці обриси змінюються. Більшість країн вже повністю піддались діджиталізації: закриваються торгівельні центри, магазини, бо достатньо зайти в інтернет і зробити замовлення.
Чи навчаються у вас люди більш старшого віку?
Звичайно, до нас приходять навчатися навіть пенсіонери. Вони хочуть бути на одній хвилі із своїми онуками. Серед тих, хто відвідує заняття є лише кілька осіб, які зацікавились технологіями і знайшли нову хвилю успіху. Вони завели блог, який приносить набагато більший дохід, ніж пенсія чи тодішня зарплата.
Люди, які закривають очі і бояться технологій не розуміють, що світ уже змінився. Він такий як є і треба користуватися його благами. Звісно ж інтернет, окрім користі, може нести загрозу, але треба вміти ним користуватися. Саме в академії ми навчаємо дітей протистояти хакерам, не вестись на провокації, вміти блокувати небажаний контент, не давати особисті дані.
Розкажіть про курси і програми.
Програми є абсолютно різні. Увесь комплекс, пов’язаний з навчанням дітей і дорослих – це наша стихія. Ми створили визнану державою повноцінну альтернативну систему освіти: у нас є і середня школа, і виш. Ми використовуємо передові методи та технології. Студенти отримують і технічні ґрунтовні базові знання, і soft skills нового покоління. Випускники Комп’ютерної Академії «ШАГ» працюють в топових компаніях: Skype, Ubisoft, Amazon, Oracle, IBM тощо.
Є комплексна освіта, спеціалізовані професійні курси, індивідуальне навчання. Для дітей ми створили тест-драйв професій майбутнього. Дитина може спробувати себе в різних областях ІТ-індустрії і визначити, наскільки йому це подобається.
Є програми для дітей 7-8 років, 9-12, 13-14 років; студентів вузів, що хочуть паралельно отримати другу професію та другу вищу освіту; професіоналів, які хочуть підвищити кваліфікацію; тих, хто хоче перейти в іншу сферу діяльності. Хто ще не визначився з напрямом– може визначитись завдяки профорієнтаційному тесту. Зараз є літні ІТ-табори в Сієтлі, Барселоні, локальні табори. Постійно проводимо невеликі івенти на актуальні теми для гостей.
Як ви думаєте, те що технології поглинають наше життя – це нормально?
Звичайно наше життя з технологіями змінюється докорінно. Та в наших руках зробити ці зміни у кращу сторону. Пригадайте, вогонь змінив життя наших предків, хоча він може й нашкодити. Та питання лише в умінні ним користуватись. Теж саме стосується і технологій.
Звичайна школа може дати дітям необхідні навички чи майбутнє за альтернативними школами?
Поняття альтернативної школи є не правильним, бо те, що ми робимо і є класичною освітою. В ідеальній школі педагог – це друг і провідник. У цьому році у нас відкривається дві середні школи. Я сподіваюсь, що весь 20-річний досвід ми зможемо передати молодому поколінню.
До слова, у мене троє дітей і вони не любили ходити до школи так, як і я. маючи вчений ступінь з педагогіки я розумію, наскільки це було неправильно подавляти природнє бажання дітей до знань. Тож, у вересні ми запустимо школу задача якої – підтримати вогонь в дітей.
Що нас очікує в майбутньому?
Ми повинні на це питання відповісти з позиції освіти: «Як підготувати дітей до майбутнього, яке їх очікує?». Уявіть, лише понад 10 років тому з’явилась перша модель iPhone, і зараз ми не можемо жити без гаджетів. А я пам’ятаю той час, коли ми спілкувались за допомогою пейджера. А що ж буде далі, якщо усе так швидко змінюється? Які знання потрібні? Та ми можемо зазирнути у майбутнє – безумовно IT-технології будуть на висоті. Зараз ми знаходимось попереду тих інновацій, які є у всьому світі і це дозволяє нам готувати дітей до майбутнього.
Як зрозуміти, яку професію треба обрати дитині?
Я вам не можу дати конкретну відповідь на запитання, бо треба розглянути дитину, дізнатись її інтереси, таланти. Задача кожного батька і педагога знайти в дитині те зерно, від якого буде результат. З цього зерна потрібно проростити паросток або дерево.
ТОП-5 професій майбутнього від Дмитра Корчевського:
До слова, нещодавно ми створили профорієнтаційний паспорт, в якому вміщена вся інформація про професії майбутнього. Кожен може спробувати визначити, що йому найбільше підходить. У таблиці наведений перелік таких професій: організатор інтернет-спільнот, проектувальник нанотехнологічних матеріалів, аналітик експлуатаційних даних, інженер з безпеки транспортної мережі тощо. До кожної професії є роз’яснення. Дані про ці професії ми зібрали на основі досліджень, тож можемо лише очікувати, коли вони увійдуть у наше життя.
Вітаємо команду Комп’ютерної Академії «Шаг» із здобуттям державної ліцензії, яку отримала IT STEP SCHOOL. Плідної вам роботи і цікавих проєктів.
Цікавитесь освітніми трендами? Саме зараз на «Всеосвіті» триває знижка на освітні онлайн-курси. Обирайте той, який вам найбільше до смаку та навчайтесь. Після закінчення курсу ви отримаєте Свідоцтво із зазначенням академічних годин українською та англійською мовами. Окрім того, із будь-якими запитаннями ви зможете з’язатись із авторами курсів: https://vseosvita.ua/course.
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна