Зараз в ефірі:
Марафон. День 2:
«
Об'єднані сервіси Всеосвіти для ефективного керування часом
»
Взяти участь Всі події
13 серпня 2020 о 19:08
0 0

Як правильно підготувати дитину до змін та заохотити її до виконання необхідних дій: поради психологині

Про неприємні речі теж варто попереджати, навіть якщо дитина засмутиться.

До різноманітних змін у житті буває важко пристосуватися навіть дорослим, а що вже казати про дітей. Іноді від них вимагають миттєвої дії, тут і зараз: «Годі гратися,  час спати, я вже вимикаю світло», «Негайно йди додому, досить гуляти», «Ми зараз йдемо до стоматолога, я записала тебе ще зранку». Звісно, перша реакція дітей – це спротив, небажання виконувати те, що від них вимагається. Деякі батьки без зайвих роздумів вдаються до крику, сподіваючись на ефективний результат… і програють.

Як побудувати діалог з дитиною у такий спосіб, щоб вона змогла прийняти зміни, усвідомити їх та вчинити правильно? Порадами ділиться українська психологиня Антоніна Оксанич спільно з освітнім проєктом #НеБийДитину.


Замість наказу – попередження

Дитині потрібен час, щоб підготуватися до зміни діяльності.

Почати чи закінчити щось робити, кудись зайти чи вийти, когось зустріти чи попрощатися – на всі ці зміни дитина може реагувати різкою відмовою чи істерикою. Тому важливо підготувати її до змін – попередити й дати час.

Час має бути конкретним, вимірюваним і зрозумілим дитині.

  • "У тебе 10 хв. Що ще мусиш зробити, щоб бути готовим?"

  • "Через 5 хв. твій час добігає кінця. Визначимось, на чому зупинитися"

  • "Після прогулянки ми…"

  • "Коли стрілка годинника покаже 17, ми…"

  • "Сьогодні я заїду за тобою, і ми поїдемо…"

  • "Коли таймер (будильник) спрацює, нам треба буде… Хочеш, увімкни зараз таймер сам?"

  • "Стрибаєш ще тричі, а потім – черга братика".

Визнавати емоції, підтримувати.

1. Якщо на щось нове перша реакція дитини «ні!» – необхідно дати їй час звикнути й придивитися, а через деякий час запропонувати знов: «Я почекаю, коли ти будеш готовий».

2. Про неприємні речі теж варто попереджати, навіть якщо дитина засмутиться. Але попередження можна пом’якшити: «Бачу, ти не хочеш, щоб ми йшли», «Мені теж неприємно».

3. Заборона й підтримка: «Ні, сьогодні не можна. Зможемо завтра. Я бачу, що тобі сумно, але, на жаль, сьогодні ні. Йди обійму».  

Фотоматеріали взяті на сторінці Антоніни Оксанич у фейсбуці.


Вас також можуть зацікавити вебінари від "Всеосвіти":

Нагадуємо, що кожний вебінар має програму підвищення кваліфікації, а також є можливість завантаження сертифіката з підвищення кваліфікації! 

Як організувати навчання у такий спосіб, щоб вказування на помилку призводило лише до позитивних наслідків, дізнавайтеся від спікерки «Всеосвіти» Вікторії Харитонової.

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/ak-sformuvati-u-ditej-pozitivne-stavlenna-do-pomilok-213.html

З ефективними ігровими прийомами, які сприяють підвищенню самооцінки дитини та мотивують її до особистісного розвитку, вас також ознайомить спікерка "Всеосвіти" Вікторія Харитонова.

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/ak-pidvisiti-samoocinku-ditini-efektivni-igrovi-prijomi-199.html

Про сучасні погляди на стилі спілкування дітей з дорослими та практичні поради щодо вибору стилю спілкування з дітьми ви дізнаєтесь від спікерки "Всеосвіти" Тетяни Здравчевої.

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/ak-obrati-stil-spilkuvanna-z-ditinou-v-umovah-sogodenna-prijomi-efektivnoi-vzaemodii-191.html