Головна мета нової української школи – підготувати дитину до розв’язання актуальних проблем повсякденного життя та активної ролі у суспільстві. Не менш важливо навчити майбутнього громадянина бути відповідальним споживачем. Тобто, дбати про екологію.
Детальніше про екологічні проблеми та виховання екологічної культури дітей розповіла Ірина Санковська, викладачка кафедри методики та психології дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Що таке екостиль життя? Підвищення рівня обізнаності населення країни у питаннях екокультури:
Допомогти планеті можна так:
Підходи до взаємодії з природою
Світовий день екологічного боргу – день настає тоді, коли кількість використаних ресурсів перевищує той обсяг, який Земля здатна відновити за рік. Цей день визначає науково-дослідна організація «Глобальна мережа екологічного сліду» (Global Footprint Network, GFN), яка запропонувала його в 1987 році.
За дослідженнями цієї організації у 1961 році людство використало тільки дві третини потенціалу Землі. Вперше екологічний борг був зафіксований 29 грудня 1970 року. Це означало, що людство в загальному за 1970 рік спожило більше ресурсів, ніж дала за цей час Земля.
Глобальні цілі сталого розвитку 2030
15 вересня 2017 року - Уряд України представив Національну доповідь «Цілі сталого розвитку: Україна», яка визначає базові показники для досягнення Цілей сталого розвитку (ЦСР). У доповіді представлені результати адаптації 17 глобальних ЦСР з урахуванням специфіки національного розвитку.
Глобальні Цілі сталого розвитку були затверджені у 2015 році на саміті ООН з питань сталого розвитку.
Аналіз джерел з екологічної освіти
ЗЗСО
Тема зміни клімату в зазначених джерелах була присутня тільки на рівні згадування.
НУШ і сьогодення
В НУШ є 4 «наріжні камені» – наскрізні лінії:
«Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливість сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
Інші наскрізні лінії:
Початкова школа
З курсів за вибором можна виділити близько 6, які певною мірою навчають ресурсоощадження.
Проте жодна з цих програм не містить будь-якої інформації про зміну клімату та порад щодо зменшення цього впливу.
Середня і старша школа
З усього переліку навчальних програм, курсів за вибором і факультативів для учнів 5-11 класів можна, на жаль, виділити тільки 4-5 з екологічним змістом, де проблема зміни клімату лише згадується.
За останні кілька років для цієї ланки освіти створено курси за вибором, де кліматичній освіті, присвячені окремі розділи.
Позашкілля
На даний час програм для ПНЗ еколого-натуралістичного напрямку близько 40. З них можна виділити як такі, що мають зазначені екологічні розділи, лише 6. У позашкільній освіті за останні кілька років також створено кілька навчальних програм, де кліматичній освіті присвячені окремі розділи.
Все вищезазначене чітко вказує на нагальну потребу створення ряду відповідних екологічних програм та курсів – від рівня дошкільної до вищої освіти включно.
Долучайтесь до екоакції «Всеосвіти» – ГЕТЬ ПОЛІЕТИЛЕН! ДАЙОШ ЕКОСУМКИ! Створіть власну торбинку, опублікуйте світлини на сайті та отримайте чудовий подарунок. Поради зі шиття сумки та викрійку для завантаження ви знайдете на сторінці акції за посиланням: https://vseosvita.ua/olympiad/s18
Обов’язково перегляньте вебінар Ірини Санковської, щоб дізнатись про проєкт «Екошкола» та умови участі в ньому!
Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/zitta-u-stili-eko-htoci-navcaut-comu-u-sucasnij-skoli-157.html
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна