Дистанційне навчання – освітній процес, у якому викладач, або група викладачів, проводять уроки віддалено у просторі або часі від учнів.
Дистанційна форма навчання передбачає створення і використання єдиного інформаційно-освітнього середовища, яке містить різні електронні джерела інформації, а саме:
Спочатку необхідно налагодити зв’язок між всіма учасниками освітнього процесу. Для цього є величезна кількість необхідних інструментів: можливість відправлення миттєвих повідомлень, участь в обговореннях на форумах, створення оголошень, розміщення новин.
Про корисні онлайн-ресурси для роботи вчителя розповіла Вікторія Шпильова, учителька хімії Спеціалізованої школи №196, учителька вищої категорії, педагогічне звання «Старший учитель».
Hangouts on Air
Hangouts On Air є платформою, яка дозволяє користувачам легко підключатись один до одного і миттєво створювати відео-продакшен з декількох камер.
У Hangouts є 3 застосунка, функції яких можуть вам стати в пригоді:
Посилання: https://hangouts.google.com/
Microsoft-Teams
Безкоштовна версія Teams об'єднує всі ресурси в спільний робочий простір, що дає змогу працювати з будь-якого місця, спілкуватись та обмінюватись інформацією.
Посилання: https://teams.microsoft.com/start
ClassDojo
ClassDojo - це безпечний і простий застосунок для спілкування між вчителями, батьками та школярами.
Додаток працює так: у кожного учня в класі є свій профайл з кількістю балів. Бали даються за досягнення (наприклад, креативність або завзятість) і віднімаються за проступки: запізнення або грубість. Чим більше балів, тим вище рівень. Учитель проєктує інтерфейс прямо на дошку, тож весь клас бачить, як радіють або засмучуються їхні аватари. Результат такого підходу миттєвий: у перший тиждень діти перебувають в захваті від своїх аватарів, а потім змінюється їхню поведінку.
Посилання: https://www.classdojo.com/uk-ua/?redirect=true
Edmodo
Це освітня технологічна платформа, що пропонує комунікацію, співпрацю та можливість тренерської роботи для закладів загальної середньої освіти, коледжів та викладачів.
Мережа Edmodo дає вчителям змогу ділитися вмістом, створювати тести, вікторини та опитування, керувати спілкуванням з учнями, колегами та батьками. Учні та їхні батьки можуть приєднатися до Edmodo тільки після запрошення вчителем.
Посилання: https://new.edmodo.com/?go2url=%2Fhome
Google classroom
Google Клас – це безкоштовний сервіс для закладів освіти. Він допомагає заощадити час, ефективніше організувати роботу й спілкуватися з учнями.
Google Classroom пов'язує Google Drive, Google Docs та Gmail разом. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди школяр може подати роботу, яку оцінює вчитель.
Посилання: https://classroom.google.com/h
Cisco Webex
Це хмарний сервіс (платформа) для проведення будь-яких онлайн-конференцій, що дозволяє учасникам обмінюватися інформацією в будь-який момент часу.
Cisco WebEx забезпечує зручними і практичними інструментами для спільної роботи, такими як:
Посилання: https://www.webex.com/
My own conference
Це сервіс для проведення вебінарів, створення онлайн-презентацій та відеоконференцій.
Найголовніші переваги сервісу:
Посилання: https://myownconference.com.ua/
ZOOM
Це інструмент для відеоконференцій, який є дуже зручним для користувачів. Щоб налаштувати зустріч, потрібно створити обліковий запис або налаштувати той, що є.
Найголовніші переваги сервісу:
Посилання: https://zoom.us/
Конструктор тестів від «Всеосвіти»
Конструктор тестів – новий розділ для вчителів, з допомогою якого можна створювати власні тести для закріплення, перевірки знань учнів, проведення самостійних і контрольних робіт.
Посилання: https://vseosvita.ua/test
Переваги користування інструментом:
Детальна інструкція з користування – у нашому матеріалі.
ClassTime
ClassTime – це помічник вчителя, що збагачує урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в реальному часі.
Посилання: https://www.classtime.com/uk/
ScreenCast-O-Matic
Screencast-O-Matic дозволяє створювати скрінкасти (запис відео з екрану монітора), відео за допомогою веб-камери або записувати екран і зображення з веб-камери одночасно.
Відео записується тривалістю не більше 15 хвилин і зберігається на комп'ютер або публікується на youtube. Запис можна ставити на паузу і міняти місце розташування рамки на екрані.
Посилання: https://screencast-o-matic.com/
PlayPosit
Віртуальне освітнє середовище для створення і спільного використання інтерактивних відео-уроків.
Вчителі можуть працювати з будь-яким онлайн-відео (скрінкасти, Khan Academy, ТЕД і т.д.) і перетворити традиційно пасивний зміст відео в активний ресурс для роботи з учнями.
Посилання: https://go.playposit.com/
Wizer.me
За допомогою сервісу Wizer.me ви створюєте дизайнерські цифрові робочі листи, які містять інтерактивні завдання та дозволяють вчителю швидко надавати учням зворотний зв'язок.
У навчальній роботі можна використовувати цей інструмент як для формуючого, так і для підсумкового оцінювання.
Як працювати:
Посилання: https://wizer.me/
Вас цікавлять питання щодо організації дистанційного навчання? Перегляньте вебінар Вікторії Шпильової та отримайте відповіді на свої запитання.
Спікерка ознайомила з можливостями використанням різних ресурсів для організації освітнього процесу, роз повіла про окремі техніки налагодження зворотного зв’язку та сучасні онлайн-інструменти для дистанційного навчання. Після перегляду відео, у вас є можливість замовити сертифікат з підвищення кваліфікації та отримати матеріали спікерки!
Читайте також матеріал, підготовлений за вебінаром Вікторії Шпильової: Створення та застосування інтерактивних робочих аркушів: від ідеї до впровадження.
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна