17 січня 12:49
1 0

Коростишівські пригоди. Пропозиція

Йдеться про дослідження стану справ у Коростишівській громаді, про це тут. Ну а далі вже власне пропозиція. Суміщена неявно з аналізом явища, що його ми пропонуємо назвати "коростишівським синдромом", а, може, хуторянство-ХХІ.

1. Лідерство

Багато слів про критичну важливість лідерства в освіті (і не тільки) сказано на різних семінарах, вебінарах, наукових конференціях тощо. Тепер прикладаємо все це до реальної ситуації. Як видається, в її основі саме брак цього самого лідерства.

1.1 Хтось дуже авторитетний має запевнити педагогів і менеджерів освіти Коростишева, що сучасна мережева комунікація - це дуже важливо. І в професійному сенсі як частина чи передумова Нової української школи, і в суспільно-політичному як шлях до Європи.

1.2 Менеджери освіти міського рівня мають бути присутні в усіх форумах всіх закладів (див. далі). Для цього треба просто завести акаунти і присвячувати 10-15 хвилин щоденно відповідним мандрам.

2. Цензура

Ну, з цим явищем треба боротись. Нічого складного, треба просто позбутись монополії окремих суворих модераторів радянської формації, запровадити міську мережу освітніх форумів.

2.1 На сторінці міської ради треба запустити групи для кожної з фракцій і комісій - передовсім, звісно, освітньої. Згадаймо тут про лідерство.

2.2 В кожному закладі освіти треба запровадити розгалужені сторінки замість поодиноких груп. Ну і в кожному форумі тої нової сторінки мати відповідного модератора, що був би орієнтований саме на підтримку діалогу, обговорення спільних справ цієї спільноти. Так, звітувати про досягнення, заходи теж треба, але ж з обговоренням, аналізом того, як наступного разу зробити цікавіше, ефективніше, сучасно.

2.3 На сторінці Центру педагогічної майстерності запровадити всі ті групи, що є на сторінках закладів (Педагогічна рада, Батьківська рада, Учнівська рада тощо) - для координації, обміну досвідом, обговорення наявних варіантів розвитку.

3.Газета

Треба запустити міську шкільну газету. Чи не вистачить форумів? Ні, форуми для обговорення, а проблемна стаття, аналіз, пропозиції - це інший жанр.

4. Домашнє завдання

4.1 Подумайте, будь ласка, чи ваше рідне місто, а може тергромада, схожа на Коростишів в тій частині, про яку йдеться?

4.2 Чи вам подобається запропонована програма дій? Що треба виправити, що додати?

4.3 Ви б хотіли зреалізувати згадану програму в своїх рідних краях? Нехай частково. Ну і, звісно, розказати потім про свій досвід коростишівцям. Адже вони допомогли вам щось побачити по-новому, зрозуміти, осмислити. Повертайте боржок, будь ласка. А я тим часом займуся Стриєм. Потім Варашем.

На 188 переглядах ця фаза проекту завершена. Думаємо разом з тими, кому цікаво, що ж робити далі. Не тільки в Стрию, про Коростишів не забуваємо. Ну щодо Стрия, то ця мандрівка була зовсім не зайва. принесла чітке відчуття, що маємо справу не з якимось локальним явищем, а чимось набагато більш фундаментальним.

Читайте також: