Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

12 квітня 09:02
1 0

Форум <===> Методоб'єднання. 2

Так, це продовження теми, але як починали ми з лабораторної роботи, то тепер буде розподілений семінар. А може колоквіум, воркшоп чи коворкінг - обирайте самі назву, шановні колеги, головне беріть участь. Отже.

Теорія

Тепер можу розкрити генезу химерної ідеї з тою лабораторною роботою. Останнім часом (а був привід) я замисливсь про співвідношення цих інституцій - об'єднання і форуму - і ніяк не міг зібрати це докупи. Ну якісь такі окремі тези чи твердження кружляли у повітрі, але зібрати це у щось логічне і зрозуміле я не міг. Стривай, сказав я собі, чого навчає нас СТЕМ? Щоб осмислити якесь явище, треба мати результати вимірювань, дані. Об'єктивну інформацію. Ну от вам і початок роботи.

А далі знов якось загальмувало. Але вже маючи в перспективі згадані дані було не так страшно, бо загальна послідовність подальшої роботи вимальовувалась. Отже, про ті окремі тези, що їх варто зараз поставити на обговорення. Так, по різних форумах, що мають відношення до методоб'єднань.

1. Система методоб'єднань - від закладу освіти через регіон і до загальнонаціонального (їх може бути кілька) - має бути і має бути осмислена як важлива складова НУШ. Кожен рівень має свої завдання.

На рівні закладу освіти це залучення кожного вчителя до процесу розвитку, вдосконалення свого вміння вчити. На рівні регіону це обмін досвідом з урахуванням місцевих умов і особливостей. На загальному чи національному рівні це той самий обмін, але ще взаємодія з Міністерством, міжнародними організаціями. Але як об'єднання закладу цілком визначене і зрозуміле з організаційного боку, то в міру віддалення від базового рівня ця визначеність втрачається.

2. Об'єднання працює за планом, основою форуму (який не є органом об'єднання) є особиста ініціатива. Зрозуміло, що оптимум полягає в поєднанні цих підходів. Як цього домогтись? Яку роль тут відіграє премодерація чи цензура?

3. Як для об'єднання (або в офлайні чи реалі), так і для форуму (в онлайні) є три рівні спілкування.

А. Повідомлення - подяка, взяли до відома, будемо використовувати в своїй роботі.

Б. Повідомлення - обговорення. О, тут спільний прогрес, осмислення і критичне вивчення нових підходів, інструментів, пропозицій.

В. Обговорення - спільна дія. Найвищій рівень, бо як разом щось зробити (запровадити, випробувати в різних умовах, відчути результати), то це ж ого-го!

4. Кожне об'єднання має певні засоби цифрової комунікації. В початковому варіанті це група на сторінці школи, в розвиненому це кластер. У складі якого є центральний чи флагманський сайт (офіційний?), а ще ФБ-сторінка, а ще тематичні чи територіальні, персональні сайти або блоги учасників, а ще канали в комунікаторах та на ЮТюбі - без меж.

5. Володимир Бєлий. Гліб Лісовський. Олександр Глушко. Євген Гаев. ...

От саме тут під номером 5 і далі ми побачимо наступні тези і зауваження від учасників семінару. Бо, зрозуміло, тема надто складна, щоб я міг сподіватись її самостійно охопити і висвітлити. Технологія дуже проста: подаєте свою редакцію чергового пункту на обговорення коментом або в якомусь форумі, а я її потім ставлю тут. Ну а поки теорія буде дозрівати і булькати в цьому мережевому казані, ми перейдемо до...

Практика

Дійсно, над теорією можна і треба попрацювати, а от пропозиції для згаданої спільноти Біологів-Хіміків вже є. Практичні, в руслі тез 1, 2, 3... Тобто, з урахуванням тої теорії, що вже окреслена, але з можливістю потім ще щось додавати чи доопрацьовувати в міру того, як наша теоретична база буде розквітати й вдосконалюватись.

1. Група ---> сторінка

Пропонується замість одної загальної групи запустити три з умовними назвами Біологія-метод, Хімія-метод, Біо+Хім-метод. Розділяючи специфічні для навчальних предметів і загальні питання методології чи підходів до навчання. І запросити на модерацію активних учасників групи.

Потім запустити групу Редакція сторінки (кластеру?) або Розвиток для обговорення з цими модераторами подальших планів розвитку. Які полягають в тому, щоб мати десять або й двадцять (!) тематичних груп. Ось чудовий приклад, щоправда персональний, а не груповий, але ідея та сама: для того, щоб було конкретно і цікаво, форум має бути спеціалізований, тематичний.

А може й територіальні групи запустити? Ні, території нехай запроваджують в себе власні форуми, ми їх згадаємо на сторінці в закріпленому повідомленні Корисні посилання.

Тематичні групи сторінки модерують учасники форуму саме в тих напрямках, що видаються їм важливими і цікавими. І роблять це як головні редактори мікро ЗМІ. Може бути група Квіти? А мед? А Авагадро? А... Та абсолютно будь-яка тема може бути опрацьована у відповідній спільноті. Діло лише в тому, щоб була людина, творчий педагог, що бачить цю тему широко, нестандартно, а відтак цікаво і для дітей, і для колег.

А учні можуть бути модераторами? Ну на національному рівні навряд, а на шкільному? А батьки? Мабуть оптимум - бригада? На чолі з педагогом, але комплексна. Втім, звісно, лідер (головний редактор?) має подати певну чи то програму, чи концепцію, щоб якось визначити курс. Мабуть, найкраще у вигляді есею? Такого, знаєте, концептуального, програмного. А де? Аж ось:

2. Сайт

Потрібен сайт для проблемних текстів учасників форуму. Зрозуміло, там можуть і мають бути також будь-які цікаві публікації, але осмислені чи коментовані саме учасниками форуму. Чи методоб'єднання? А форум (група на сторінці) - це методоб'єднання? Це спільнота, без сумніву, але чи має вона бути тим, що ми звикли називати методоб'єднанням? От повертаємось до теорії. Хоч відповідь, мабуть, вже очевидна: нехай в кожній ситуації форум чи методоб'єднання розвивається органічно, зважаючи на конкретні умови. А цей досвід загальна спільнота розгляне і подякує тим, хто його здобув. Ну і скористається для власного розвитку.

3. Ще щось...

Ну поки що не придумав, побачимо, треба послухати учасників форуму. На 141 перегляді поки що ніхто нічого не сказав. Звісно, в п.5 є посилання на виключення, але ж це не те, на що були сподівання. Втім, життя триває, є нові ідеї, що з'явились, зрозуміло, завдяки цій невдалій розмові з хіміко-біологічною спільнотою.

Читайте також: