Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Виклики для команди психолого-педагогічного супроводу в новому 2024/2025 навчальному році
»
Взяти участь Всі події
Вебквест:

Медіаграмотність

28.01.2023
4 1
6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, I курс, II курс, III курс, IV курс, V курс, VI курс, Дорослі, Змішаний
3 рівнів
21 підказок
Час виконання: необмежений

216

1644

0

Опис вебквесту (учням цей опис не показується):

Теперішнє медіасуспільство — це суспільство 2.0. Тобто інформаційне суспільство, яке спілкується, ділиться інформацією, отримує нові знання, влаштовує соціальні акції та флешмоби у віртуальному просторі.

В основі медіаграмотності перебуває модель, яка заохочує людей замислюватися над тим, що вони дивляться, бачать, читають. Завдання медіаграмотності полягає у трансформації медіаспоживання в активний та критичний процес, допомагаючи людям краще усвідомити потенційну маніпуляцію, а також допомогти зрозуміти роль мас-медіа і ЗМІ у формуванні громадської думки.

Споживачі інформації у медіа та соціальних мережах, які водночас є і її творцями, повинні почати критичніше ставитися до повідомлень у ЗМІ, не вірити усьому, що опубліковано, перевіряти інформацію у кількох джерелах, щоб уникнути поширення фейків, тобто неправдивих новин.

«Стати медіаграмотним» – не означає пройти якісь курси, вивчитися, отримати сертифікат, і на цьому все. Медіаграмотність – це практичний навик, риса стилю життя.

Вміст вебквесту:
Налаштування гри

По завершенню гри буде видано сертифікат

Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти неактивні, при наведенні жодним чином не виказують себе

Привітання на початку гри (показується учням)

У сучасному суспільстві інформація стрімко множиться й нерідко керує поглядами та діями людей. Багато газет, журналів, телеканалів та інтернет-ресурсів контролюють або великі корпорації, або політики, які намагаються впливати на наші погляди. Ви вже дорослі, тож маєте знати, як розібратися, коли вам кажуть правду, а коли намагаються змусити бачити світ так, як комусь вигідно.

Зараз у тебе є можливість перевірити себе, дати відповіді на запитання та дізнатися про свій рівень медіаграмотності. Відповідаєш на питання - рухаєшся далі.

По закінченню квесту завантажуй власний сертифікат!

Ключ - номер варіанту правильної відповіді.

Для початку обери прапор .

Бажаю упіху!

Рівень №1 — Соціальні мережі переглянути шаблон

Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:

1 вихід.

8 сповіщень з введенням відповіді.

Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:

Мітка №1/9 Літак  Вихід з рівня  Потрібно знайти і відкрити всі підказки (з відповідями і без відповідей)
Повідомлення перед виконанням умов виходу з рівня

Ви пройшли першу кімнату "Соціальні мережі".

Фінальне повідомлення:

Далі тебе чекає світ медіа.

Успіхів!

Мітка №2/9 Прапор Завдання з відповіддю
Завдання:

Яка соціальна мережа відіграла ключову роль у нагнітання паніки в Нових Санжарах?

  1. Facebook

  2. Telegram

  3. Viber

  4. Instagram

Правильна відповідь:
3
Відповідь на завдання:

Чудово!

Зверни увагу на соняшник.

Мітка №3/9 Соняшник Завдання з відповіддю
Завдання:

Згідно з даними наведеними в таблиці, скільки часу треба хакеру, щоб зламати пароль Kos571?

https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/f986d1801fc9d1f05cfdddbe6a68e808/asset-v1:Prometheus+IH101+2021_T3+type@asset+block/1test3.jpg

  1. 1 секунда

  2. 6 годин

  3. 4 хвилини

  4. 300 років

Правильна відповідь:
1
Відповідь на завдання:

Супер! Тепер ти розумієш важливість створення складних паролів.

Зверни увагу на Патрона.

Мітка №4/9 Патрон Завдання з відповіддю
Завдання:

Що з наведеного НЕ є способом двофакторної аутентифікації?

  1. Використання різних паролей для цифрових платформ

  2. Отримання паролю-підтвердження входу в систему в формі SMS

  3. Потреба підтвердити вхід в систему через електронну пошту

  4. Підтвердження паролю через сканування відбитку пальця

Правильна відповідь:
1
Відповідь на завдання:

Прекрасно! Якщо ти користуєшся двофакторною аутентифікацією - твої дані найдійно захищені.

Ти йдеш в правильному напрямку, ще кілька кроків.

Зверни увагу на трактор.

Мітка №5/9 Трактор Завдання з відповіддю
Завдання:

Ваш знайомий поширив результати тесту "Побачити свій тип серця", ваші дії?

https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/730dd495176243193c8a43c0d7d22e1e/asset-v1:Prometheus+IH101+2021_T3+type@asset+block/1test5.jpg

  1. Пролайкати та написати коментар, що тест ідеально описує його характер.

  2. Пройти тест, щоб визначити який тип серця у вас.

  3. Проігнорувати та пояснити знайомому, що не варто проходити тести.

  4. Перейти за посиланням на сторінку "BAM", щоб подивитись інші тести.

Правильна відповідь:
3
Відповідь на завдання:

Молодець!

Зверни увагу на ЗСУ

Мітка №6/9 ЗСУ Завдання з відповіддю
Завдання:

Яке найпопулярніше джерело новин для українців?

  1. Телебачення

  2. Друковані ЗМІ

  3. Соціальні мережі

  4. Онлайн-медіа

Правильна відповідь:
3
Відповідь на завдання:

Супер!

Зверни увагу на Bayraktar

Мітка №7/9 Bayraktar Завдання з відповіддю
Завдання:

За допомогою яких інструментів маніпулятори збирають наші дані в соціальних мережах?

  1. Тести

  2. Флешмоби

  3. Ігри

  4. Все із зазначеного

  5. Нічого із зазначеного

Правильна відповідь:
4
Відповідь на завдання:

Молодець! Ти розумієш якими способами можуть тобою маніпулювати. І завжди застосовуй свої знання перед виконанням певної дії з інформацією в соціальних мережах.

Зверни увагу на Танк.

Мітка №8/9 Танк Завдання з відповіддю
Завдання:

Чи варто натискати "Далі"?

ФЕЙК, про те як українцям за участь в “опитуванні від відомої мережі” та за запрошення 10 друзів по 5000 гривень обіцяли – Без Брехні

  1. Так, це можливість виграти гроші, а дані які я віддаю ніяк не допоможуть шахраям.

  2. Ні, тим самим я віддам частину своїх персональних даних.

  3. Можна натискати, якщо в коментарях є підтвердження реальності нагороди.

  4. Так, адже це реальне опитування надійної організації, видно логотип "Eva".

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Молодець! Ти правильно аналізуєш інформацію та приймаєш ПРАВИЛЬНІ рішення.

Зверни увагу на джмеля.

Мітка №9/9 Джміль Завдання з відповіддю
Завдання:

Це дієвий спосіб для того, щоб оновити систему Facebook?

https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/f36230ff61f6d7047558ca1353ae0f15/asset-v1:Prometheus+IH101+2021_T3+type@asset+block/2test6.png

  1. Так, це допомагає оновити систему та бачити актуальні дописи друзів.

  2. Ні, це приклад шкідливого флешмобу.

  3. Це напівправда, допис не оновить систему, але дописи друзів дійсно з'являтимустья частіше.

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Супер!

Зверни увагу на літак.

Рівень №2 — Медіа ресурси та телебачення переглянути шаблон

Цей рівень містить 9 інтерактивних об'єктів:

1 вихід.

8 сповіщень з введенням відповіді.

Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:

Мітка №1/9 Вертоліт  Вихід з рівня  Потрібно знайти і відкрити всі підказки (з відповідями і без відповідей)
Повідомлення перед виконанням умов виходу з рівня

Вітаю! Ти успішно успішно завершив рівень.

Фінальне повідомлення:

Останній рівень - фінальний. Бажаю успіху!

Мітка №2/9 Телевізор Завдання з відповіддю
Завдання:

Виберіть правильне твердження про телебачення в Україні.

  1. Українські медіа приносять їх власникам значні суми прибутку за рахунок реклами та розважального контенту.

  2. 15% українців споживає новини з телебачення.

  3. В Україні всі канали без винятку знаходяться у приватній власності.

  4. Канали використовуються їх власниками з маніпулятивною метою.

Правильна відповідь:
4
Відповідь на завдання:

Чудово!

Зверни увагу на глобус.

Мітка №3/9 Глобус Завдання з відповіддю
Завдання:

Що є правдою про анонімні Telegram канали?

  1. Їх заводять чесні політики, щоб повідомляти людям приховану, кулуарну інформацію.

  2. Це є спосіб висвітлювати результати журналістських розслідувань без загрози розправи.

  3. Вони створюються для маніпулювання людьми через посвячення в нібито в таємну інформацію.

  4. Вони існують для висвітлення актуальних та не висвітлених в ЗМІ новин.

Правильна відповідь:
3
Відповідь на завдання:

Чудово! Ти правильно обираєш Telegram канали, якщо володієш даними знаннями.

Зверни увагу на подарунок.

Мітка №4/9 Подарунок Завдання з відповіддю
Завдання:

Чи варто брати участь в Viber опитуваннях, щоб виграти приз?

https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/024baeb34e4692c036ece391a664414b/asset-v1:Prometheus+IH101+2021_T3+type@asset+block/4test3.png

  1. Так, "АТБ" часто проводить акції. До того 500-5000 грн ж це не велика сума для відомої мережі.

  2. Ні, в нас можуть вкрасти частину персональних даних.

  3. Чому б не спробувати, можливо пощастить?

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Молодець! Ти не піддаєшся маніпуляціям з інформацією.

Зверни увагу на годинник.

Мітка №5/9 Годинник Завдання з відповіддю
Завдання:

Якою буде ваша реакція на отримання від друзів повідомлення такого змісту.

https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/da9941c6837eab71c2d3098640310b1f/asset-v1:Prometheus+IH101+2021_T3+type@asset+block/4test13.jpg

  1. Доєднаюсь та перешлю друзям, адже це повідомлення з закликом молитися допоможе

  2. Проігнорую, адже це збір емоційних гачків для сегментації аудиторії.

  3. Доєднаюсь, щоб не образити знайомого від якого отримав повідомлення.

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Прекрасно! Ти майже на фініші.

Зверни увагу на м'яч.

Мітка №6/9 Баскетбольний м'яч Завдання з відповіддю
Завдання:

Яке основне правило в дотриманні інформаційної гігієни?

  1. Зробити власну інформаційну бульбашку комфортною та не розширювати її.

  2. По можливості видалитись із соціальних мереж.

  3. Подбати про першоджерело інформації.

  4. Робити більше репостів ніж власних дописів.

Правильна відповідь:
3
Відповідь на завдання:

Супер! Це правильна відповідь.

Зверни увагу на кубик.

Мітка №7/9 Дитячий кубик 3 Завдання з відповіддю
Завдання:

Яке з наведених тверджень характеризує ток-шоу?

  1. Експертів підбирають відповідно до політики каналу.

  2. Вони є виразом народної думки (можливість зателефонувати в ефір, опитування глядачів в залі та через SMS)

  3. Думки запрошених експертів завжди підкріплені фактами.

  4. Важливу роль відіграє висвітлення аналітики.

Правильна відповідь:
1
Відповідь на завдання:

Мої вітання! Це правильна відповідь.

Зверни увагу на книгу.

Мітка №8/9 Книга Завдання з відповіддю
Завдання:

За якими двома характеристиками можна розпізнати шкідливого блогера?

  1. Використовує ботів для штучного нарощення популярності.

  2. Співпрацює зі ЗМІ з "білого списку" Інституту масової інформації.

  3. Коментує лише одну тематику в якій виступає фахівцем.

  4. Підкреслює свою заможність та популярність.

  5. Погоджується з конструктивною критикою.

Правильні варіанти відповіді:
1 та 4 1 4 1, 4 1 і 4
Відповідь на завдання:

Молодець! Ти розумієшся на блогерстві.

Зверни увагу на тумбочку.

Мітка №9/9 Тумбочка Завдання з відповіддю
Завдання:

Що є гарною порадою стосовно споживання інформації з телебачення?

  1. Для створення інформаційного трафарету бажано брати лише 1 якісний ЗМІ.

  2. Дивитися телебачення варто тільки після ознайомлення з новинами, розміщеними в "білому списку ЗМІ".

  3. Варто телефонувати на прямі лінії каналів для того, щоб розірвати інформаційну бульбашку, яку вони створюють.

  4. На ток-шоу можна довіряти лише опитуванням глядачів через SMS повідомлення.

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Чудово! Якщо ти керуєшся даним правилом, переглядаючи телевізор - ти отримуєш актуальну інформацію.

Зверни увагу на вертоліт.

Рівень №3 — Маніпуляція інформацією переглянути шаблон

Цей рівень містить 6 інтерактивних об'єктів:

1 вихід.

5 сповіщень з введенням відповіді.

Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:

Мітка №1/6 Планшет  Вихід з рівня  Потрібно знайти і відкрити всі підказки (з відповідями і без відповідей)
Повідомлення перед виконанням умов виходу з рівня

Мої вітання. Ти успішно закінчив даний квест. Проаналізуй де ти був не правий, зроби висновки та в майбутньому застосовуй свої знання з медіаграмотності в житті.

Фінальне повідомлення:

«Стати медіаграмотним» – не означає пройти якісь курси, вивчитися, отримати сертифікат, і на цьому все.

Медіаграмотність – це практичний навик, риса стилю життя.

Мітка №2/6 Малюнок Завдання з відповіддю
Завдання:

Чи варто ділитися інформацією, яка чимось вразила (2 правильні відповіді)?

  1. Треба негайно натиснути кнопку «Поширити», щойно побачили таку інформацію.

  2. Спочатку прочитати коментарі, переконатися, що ця інформація не фейкова – і лише тоді свідомо прийняти рішення

  3. Негайно поділитися та не читати коментарі під інформацією

  4. Перевірити інформацію, знайти її першоджерело, і лише потім вирішувати, чи варто поширювати її далі

Правильні варіанти відповіді:
2 4 2, 4 2 і 4 2 та 4
Відповідь на завдання:

Молодець, все вірно!

Зверни увагу на олівець!

Мітка №3/6 Олівець Завдання з відповіддю
Завдання:

Бот – це справжня людина, яка сидить у мережі під фейковим акаунтом?

  1. Так

  2. Ні

Правильна відповідь:
2
Відповідь на завдання:

Супер! Всі ми періодично маємо справу з ботами і ми повинні розуміти де справжня людина, а де БОТ.

Зверни увагу на рослину

Мітка №4/6 Рослина Завдання з відповіддю
Завдання:

Які головні ознаки дезінформації?

  1. Емоційність, обмеженість у часі, апелювання до авторитетів.

  2. Емоційність, багато підтверджених фактів, “втаємниченість” у процеси.

  3. Не апелювання до авторитетів, відсутність посилань на першоджерело

Правильна відповідь:
1
Відповідь на завдання:

Молодець! Тобою важко маніпулювати - і це добре.

Зверни увагу на телефон.

Мітка №5/6 Телефон Завдання з відповіддю
Завдання:

Як люди потрапляють у пастку недостовірних новин щодо технологій? (множинний вибір)

  1. Низький рівень цифрової гігієни.

  2. Споживання інформації тільки через соціальні мережі.

  3. Не обирають ЗМІ, як єдине джерело.

Правильні варіанти відповіді:
1, 2 1 2 1 і 2 1 та 2
Відповідь на завдання:

Вітаю! Тебе важко ввести в оману.

Зверни увагу на калькулятор.

Мітка №6/6 Калькулятор Завдання з відповіддю
Завдання:

Чим відрізняється сторінка школи у соцмережах від групи школи?

  1. Сторінка – це «офіційне представництво» школи у мережі, а група – майданчик для відкритих обговорень.

  2. Повідомлення на сторінці школи модеруються (перевіряються) перед оприлюдненням, а в групі кожне повідомлення з’являється відразу.

  3. Повідомлення на сторінці школи розміщує чи затверджує адміністратор, а в групі – будь-хто з учасників групи.

  4. Всі відповіді правильні.

Правильна відповідь:
4
Відповідь на завдання:

Прекрасно! Ти все знаєш!

Зверни увагу на планшет.

Рефлексія від 13 учнів

Сподобався:

13 0

Зрозумілий:

12 1

Потрібні роз'яснення:

13 0
Схожі вебквести

Я у світі достовірної інформації

Я у світі достовірної інформації

248

Аватар профіля Черняк Ольга Євгенівна
Медіаграмотність
2—6 клас

Розпізнай фейк. Не дай себе обманути.

Розпізнай фейк. Не дай себе обманути.

551

Аватар профіля Калашник Тетяна
Медіаграмотність
10 клас та змішані

Розумій та аналізуй.

Розумій та аналізуй.

476

Аватар профіля Кузьменко Наталія Ярославівна
Медіаграмотність
6—8 клас та 10—11 клас