Тест призначений для перевірки знань одинадцятикласників з теми "Пунктуаційна норма". Містить завдання з однією правидльною відповіддю та на встановлення відповідності.
Конструктор тестів
Тест призначений для перевірки знань одинадцятикласників з теми "Пунктуаційна норма". Містить завдання з однією правидльною відповіддю та на встановлення відповідності.
Тест не містить жодного запитання. Додайте запитання.
Щоб додати запитання, оберіть категорію запитання на панелі запитань.
№1:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Памʼять наша – глибокий колодязь. (2) Пригадайте, як піддавшись спокусі, ви брали галузку чи вишневий камінчик, і кидали вниз і пильно стежили, як він летить, як наближається до поверхні. (3) Зазираючи в глибокий колодязь часу, перехиляюсь через теплі від сонця деревʼяні цямрини – цямрини днів, місяців і років. (4) Здається, що ось-ось удасться розгледіти немислимо важливу таємницю, яку не пощастило розгадати тоді, в дитинстві. (5) Ось-ось, здається, напруженим своїм поглядом угледжу золоте перо в крилі своєї таємниці, та в цей час із-під мого ліктя з деревʼяної цямрини зривається трісочка, летить, перевертаючись, донизу. (6) Й душа моя зненацька вʼяне, як весняна розсада від морозу.
Уточнювальною обставиною ускладнено речення
№2:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Памʼять наша – глибокий колодязь. (2) Пригадайте, як піддавшись спокусі, ви брали галузку чи вишневий камінчик, і кидали вниз і пильно стежили, як він летить, як наближається до поверхні. (3) Зазираючи в глибокий колодязь часу, перехиляюсь через теплі від сонця деревʼяні цямрини – цямрини днів, місяців і років. (4) Здається, що ось-ось удасться розгледіти немислимо важливу таємницю, яку не пощастило розгадати тоді, в дитинстві. (5) Ось-ось, здається, напруженим своїм поглядом угледжу золоте перо в крилі своєї таємниці, та в цей час із-під мого ліктя з деревʼяної цямрини зривається трісочка, летить, перевертаючись, донизу. (6) Й душа моя зненацька вʼяне, як весняна розсада від морозу.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
№3:
На встановлення відповідності
Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.
тире в складному безсполучниковому реченні
Слово до слова – зложиться мова.
тире при відокремленій прикладці
Зачинателем нової української літературної мови є Іван Котляревський – автор поеми «Енеїда».
тире на місці пропущеного члена речення
Лагідні слова роблять приятелів, а наклепи – ворогів.
тире між підметом і присудком
Ввічливість, уважність і чемність – основна вимога мовного етикету.
У мові втілюється небо вітчизни, її повітря, гори й долини, бурі і грози – весь той глибокий голос рідної природи.
№4:
З однією правильною відповіддю
Редагування потребує речення
№5:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
На сади приходьте дивитися ввечері, (1) при місяці, (2) коли повітря насичене несказанною ніжністю і переливається, (3) як дорогий оксамит; (4) коли в усі кінці розбігаються алеї: (5) тополеві, (6) соснові, (7) вербові.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
№6:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Час летить, (1) як чарівний кінь: (2) переді мною його чорна розвіяна грива, (3) і я ледве утримуюсь на ньому, (4) відчуваючи, (5) що для нормальної їзди на цьому коні мені не вистачає одного дня, (6) щоб здійснити до кінця задумане.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
№7:
На встановлення відповідності
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення.
означення
Верба, опоетизована народом разом із калиною і тополею, не випадково заслужила на таку шану.
обставина
Виростаючи біля річок, ставків, природних джерел, вона є ніби позначкою води на землі.
додаток
У народі казали: «Немає нічого ніжнішого, окрім верби».
прикладка (різновид означення)
Гілочки верби святили в церкві в останню неділю перед Великоднем – вербну неділю.
Освячену вербу приносили в дім і вдаряли нею усіх членів родини, найчастіше дітей.
№8:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Спливає у моїй пам'яті село — (1) велике біле гніздо посеред зеленої волі весняних полів; (2) і спливає курна дорога, (3) обсаджена осокорами, (4) і чути щовечірній грачиний грай, (5) бо озвалась у душах граків чорна, (6) невпокорена сила.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
№9:
З однією правильною відповіддю
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
№10:
З однією правильною відповіддю
Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Потрапляючи в ліс чи поле ти стаєш дослідником навчаєшся визначати сторони світу не лише за допомогою компаса та карти а й орієнтуючись на сонце й зірки кору та гілки дерев мох і мурашники.
У реченні пропущено ком
№11:
На встановлення відповідності
Увідповідніть приклад уживання коми з його умовою.
кома при відокремленому означенні
Український національний одяг не лише гарний, але передусім зручний.
кома в складнопідрядному реченні
Для його виготовлення використовували природні матеріали, які добре утримували або пропускали тепло.
кома при відокремленій обставині
Тепер усі носять сучасний одяг, але під час його виготовлення враховують також досвід пращурів.
кома в реченні з однорідними членамикома
Піклуючись про здоров’я, люди добирають одяг з урахуванням кліматичних та погодних умов за певними правилами.
кома в складносурядному реченні
№12:
На встановлення відповідності
Увідповідніть приклад уживання двокрапки з його умовою (розділові знаки пропущені)
двокрапка у реченні з прямою мовою
Тарас Шевченко писав Учися серденько колись з нас будуть люди.
двокрапка у реченні з однорідними членами речення
Захоплююся всяким птаством деркачами перепілками куликами курочками.
двокрапка в безсполучниковому складному реченні, що відповідає схемі [ ] : [ причина ]
Серце забилося радісно ми в'їжджаємо до міста наших мрій.
двокрапка в безсполучниковому складному реченні, що відповідає схемі [ ] : [ доповнення ]
Здалось на мить пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель.
Це була зграя сірих журавлів у народі званих віщунами вони дивовижною хмарою-хурделицею заполонили Яблунівку.
Рефлексія від 12 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: