Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Діти та війна: практичні поради щодо стабілізації емоційного стану
»
Взяти участь Всі події
Тест:

Prepare 6. Unit 13. Listening

Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". провести тестування серед своїх учнів на основі цього тесту
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". призначити в журнал
Створити тест на базі цього або додати запитання до вже існуючого тесту
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Флешкартки посилання на сторінку з картками
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Преміум створити тренування (Квіз)
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Преміум створити змагання
Вміст тесту:

1:

Сортування по категоріях (перетягування в кошик)

1 з 51 бала

What Jed should do and shouldn't do?

Should do

Shouldn't do

do leg exercises
go swimming or cycling
eat well and drink lots of water
go to bed early every night
go running every day
get good trainers
buy special running clothes
get an app
watch TV and play computer games
have chocolate or cake

2:

З вибором правильної відповіді у тексті

5 з 51 бала

Listen to the conversation between a boy called Jed and a girl called Holly. Choose the correct answer.

  1. What did Jed want Holly to do?                               [Go shopping for new clothes, Help him prepare for the race, Join him in running the race, Download a running app]

  2. Why did Holly say Jed should go to bed early?                                          [So he could watch less TV, So he could get up early to run, So he could have more energy, SoHe could have a healthy sleep schedule]

  3. What did Holly say Jed should not eat?            [Vegetables, Cake, Fruit, Bread]

  4. What did Holly suggest (запропонував) Jed do in addition to running?

                     [Play video games, Swim or cycle, Watch more TV, Lift weights]

  5. Why was Jed surprised to see Holly at the end of the race?                                     [Because Holly said she was busy, Because Holly didn't want to run, Holly didn't know the race details, Because Holly didn't plan to attend]

3:

Із заповненням пропусків у тексті

15 з 51 бала

Listen to the conversation and fill in the gaps.

Jed: Holly, look at this. There’s a five-kilometre      we can enter. Let’s do it!

Holly: Oh – umm… I’m busy that weekend. But you        do it, Jed.

Jed: That’s a shame! I’d really like to do it with you Holly.

Holly: Never mind – I can      you prepare. I know all about keeping. I can give you lots of        .

Jed: Oh…OK then! There. My name’s on this list!

Holly: Right, well the first thing to do is to buy some special running         .

Jed: Really?

Holly: Yes, and you should get some new          .

Jed: Oh dear! That sounds expensive.

Holly: But it’s important. Now, how much time have you got before the race?

Jed: Six weeks. Maybe I should download one of those apps. You know – ‘couch to 5k in 6 weeks’. My mum uses one and says it’s really good.

Holly: No, you don’t need that! Listen to me. You should start tomorrow. Get up early and go         before school.

Jed: But I hate getting up early.

Holly: Well, you should go running every day. You need to go to bed early every night now, Jed. No more TV or computer games.

Jed: Uhh?

Holly: You want to        the race, don’t you?

Jed: Well, yeah.

Holly: Remember – you should eat well and       lots of water. And you           have any           or cake. Oh, and as well as running, you should go          or cycling.

Jed: But I haven’t got a bicycle.

Holly: And you should do exercises to make your legs          . You        do lots and lots of those, Jed.

Six weeks later….

Holly: Well done Jed. You     it!

Jed: Uhh? What are you doing here? You said you were busy!

Holly: Oh, did I? Err… Sorry Jed!

Jed: Wait till I catch you!

Holly: Help!

4:

На встановлення відповідності

4 з 51 бала

Listen to four conversations. Match the conversations (1–4) to the places (A–D).

Conversations
Places
1

Coversation 1

А

0601cr0n-453f-280x151.png

2

Conversation 2

Б

0601cr0o-26e9-282x153.png

3

Conversation 3

В

0601cr0p-0b1d-268x145.png

4

Conversation 4

Г

0601cr0q-0d2b-304x164.png

5:

З вибором правильної відповіді у тексті

5 з 51 бала

Listen to the conversations again. Are the sentences right or wrong?

  1. William hasn’t got a headache.       [right, wrong]

  2. Susie has got a pain in her arm.       [right, wrong]

  3. Carla’s eye hurts.       [right, wrong]

  4. Marek’s foot hurts.       [right, wrong]

  5. Marek thinks his hand is broken.       [right, wrong]

6:

З вибором правильної відповіді у тексті

4 з 51 бала

Complete the sentences from the conversations with the words in the box.

Then listen again and check your answers.

  1. You        [about, matter, should, wrong]take some medicine.

  2. What’s the        [about, matter, should, wrong], Susie?

  3. OK, Carla. Tell me, what’s        [about, matter, should, wrong]?

  4. What        [about, matter, should, wrong]your hand?

7:

Із заповненням пропусків у тексті

8 з 51 бала

Listen to conversation 1 and fill in the gaps.

William: Good         , Mum.

Mother: How’s your         ache, William? Why are you out your bed?

William: Oh, it’s much        , Mum. But I’ve got a          now.

Mother: Really? You        take some          and go back to bed. It’s good there’s no        today.

William: OK, Mum. You’re right. I’m happy it’s          . I’ll go to bed now.

8:

Із заповненням пропусків у тексті

9 з 51 бала

Listen to conversation 2 and fill in the gaps.

Teacher: What’s the        , Susie? You aren’t saying much in class today.

Susie : I don’t       very      .

Teacher: What’s       ? Have you got           again?

Susie: No, I’ve got a      in my     .

Teacher: Well, you       look very well. Go to the school office and call your         .

Рефлексія від 4 учнів

Сподобався:

4 0

Зрозумілий:

4 0

Потрібні роз'яснення:

4 0
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". провести тестування серед своїх учнів на основі цього тесту
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". призначити в журнал
Створити тест на базі цього або додати запитання до вже існуючого тесту
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Флешкартки посилання на сторінку з картками
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Преміум створити тренування (Квіз)
Для використання тесту скопіюйте його. Для цього натисніть кнопку "Створити тест на базі цього". Преміум створити змагання
Рекомендуємо

Prepare 6. Unit 13

Prepare 6. Unit 13

142

Аватар профіля Каргіна Олександра Володимирівна
Англійська мова
6 клас

35 грн

Prepare 6. Unit 7. Listening SB+WB

Prepare 6. Unit 7. Listening SB+WB

105

Аватар профіля Каргіна Олександра Володимирівна
Англійська мова
6 клас

41 грн

Prepare 6. Unit 2. Listening p.14

Prepare 6. Unit 2. Listening p.14

399

Аватар профіля Каргіна Олександра Володимирівна
Англійська мова
6 клас

33 грн

Prepare 6. Unit 4. It is awesome. Listening. SB+WB

Prepare 6. Unit 4. It is awesome. Listening. SB+WB

163

Аватар профіля Каргіна Олександра Володимирівна
Англійська мова
6 клас

25 грн

Prepare 6. Unit 12. Test

Prepare 6. Unit 12. Test

165

Аватар профіля Каргіна Олександра Володимирівна
Англійська мова
5 клас

25 грн

Схожі тести

be singular

be singular

798

Аватар профіля Мовчан Лариса Єгорівна
Англійська мова
5 клас

GE B2 Unit 1 Use of English

GE B2 Unit 1 Use of English

945

Аватар профіля Іваненко Олеся Вікторівна
Англійська мова
10—11 клас

Present Tenses (Simple and Continuous)

Present Tenses (Simple and Continuous)

1074

Аватар профіля Бєловолова Тетяна Володимирівна
Англійська мова
9—11 клас

GE B2 Unit 1 Vocabulary 3

GE B2 Unit 1 Vocabulary 3

485

Аватар профіля Іваненко Олеся Вікторівна
Англійська мова
10—11 клас

GE B2 Unit 1 Vocabulary 2

GE B2 Unit 1 Vocabulary 2

388

Аватар профіля Іваненко Олеся Вікторівна
Англійська мова
10—11 клас