Перевірка знань учнів
Конструктор тестів
Перевірка знань учнів
Тест не містить жодного запитання. Додайте запитання.
Щоб додати запитання, оберіть категорію запитання на панелі запитань.
№1:
З однією правильною відповіддю
Укажіть прізвище вченого, який сконструював мікроскоп:
№2:
З однією правильною відповіддю
Укажіть властивість живого, яку можна описати так: концентрація речовин у клітинах регулюється наявністю та змінною активністю ферментів:
№3:
З однією правильною відповіддю
Укажіть прізвище вченого, який створив бінарну номенклатуру, а також стандартизував та вдосконалив термінологію в ботаніці .
№4:
З однією правильною відповіддю
Укажіть критерій виду, який охарактеризовує межі ареалу — територію поширення виду.
№5:
З однією правильною відповіддю
Укажіть, до якого рівня організації живого належить нейрон
№6:
З однією правильною відповіддю
Назвіть метод наукових досліджень за описом: учні та учениці накрили два горщики з пророщеним насінням світлонепроникною плівкою, після чого помістили в один із них освітлювальний прилад із денним світлом, а інший залишили без змін.
№7:
З однією правильною відповіддю
Укажіть елементарні чинники еволюції, які впливають на видоутворення.
№8:
З однією правильною відповіддю
Зміни популяцій, спричинені елементарними факторами еволюції (популяційними хвилями, дрейфом генів та ізоляцією) — це:
№9:
З однією правильною відповіддю
Групи організмів, які не пов’язані безпосередніми родинними зв’язками, можуть пристосуватися до існування в однакових умовах — це:
№10:
З однією правильною відповіддю
Укажіть, яку групу організмів мав на увазі відомий учений Марк ван Редженмортел у своєму висловлюванні: «Найпростішою системою, яку можна назвати живою, є клітина. А ... — неживі інфекційні об’єкти, про які у крайньому випадку можна сказати, що вони ведуть щось на зразок позиченого життя».
№11:
З однією правильною відповіддю
Укажіть групу інфекційних агентів, що можуть вражати певні групи прокаріотів.
№12:
З однією правильною відповіддю
Укажіть групу інфекційних агентів, які відповідають характеристиці: неклітинні форми життя у вигляді одноланцюгової кільцеподібної РНК, що не кодує білків.
№13:
З однією правильною відповіддю
Збудником таких небезпечних хвороб тварин й людини, як коров’ячий сказ, скрейпі овець, губчаста енцефалопатія котячих, фатальне сімейне безсоння, хвороба куру та ін., є:
№14:
З однією правильною відповіддю
Серед перелічених груп прокаріот виберіть кулясті.
№15:
З однією правильною відповіддю
Укажіть назву позахромосомних кільцевих молекул ДНК.
№16:
З однією правильною відповіддю
Організми метаногени належать до групи:
№17:
З однією правильною відповіддю
Відповідно до одного з варіантів системи еукаріотів, цей домен розділяється на три групи. Укажіть назву однієї з них за характеристикою: «одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні організми, у яких упродовж життєвого циклу є амебоїдні клітини або клітини з одним джгутиком».
№18:
З однією правильною відповіддю
Укажіть назву сполуки, яка ж основою клітинної стінки у справжніх грибів.
№19:
З однією правильною відповіддю
Вельвічія дивна є представником:
№20:
З однією правильною відповіддю
Укажіть, які з перелічених речовин виділяють найбільше енергії під час розщеплення.
№21:
З кількома правильними відповідями
Виберіть правильні відповіді щодо твердження: клітина (особина), хромосоми якої несуть однакові алелі певного гена, у потомстві не дає розщеплення, утворює один сорт гамет.
№22:
З кількома правильними відповідями
Серед перелічених царств живого виберіть представників прокаріотів.
№23:
З кількома правильними відповідями
Серед перелічених царств живого виберіть представників еукаріотів.
№24:
З кількома правильними відповідями
Укажіть, наявність яких речовин у навколишньому середовищі необхідна для організмів-автотрофів.
№25:
З кількома правильними відповідями
Виберіть із перелічених хвороби, які викликають паразитичні бактерії.
№26:
З кількома правильними відповідями
Із перелічених виберіть віруси, які можуть проникати до організму із їжею та водою.
№27:
З кількома правильними відповідями
Виберіть із перелічених паразитичні гриби.
№28:
З кількома правильними відповідями
Укажіть правильні характеристики медузи аурелії.
№29:
З кількома правильними відповідями
Укажіть групи тварин, які належать до первинноротих.
№30:
З кількома правильними відповідями
Виберіть із запропонованих приклади процесів пластичного обміну.
№31:
З однією правильною відповіддю
Укажіть імовірність народження дитини з рецесивною ознакою, якщо батько та мати є гетерозиготними за відповідним геном.
№32:
З полем для вводу відповіді
Сукупність процесів, які забезпечують надходження в організм кисню, використання його в окиснювальних процесах і видалення з організму вуглекислого газу:
№33:
З полем для вводу відповіді
Укажіть термін за визначенням: сукупність особин у складі популяцій, що характеризуються спадковою подібністю ознак, вільно схрещуються і дають плідне потомство, пристосовані до певних умов життя і займають у природі певну територію — ареал -
№34:
З полем для вводу відповіді
Охарактеризуйте організм людини як біосистему (відкрита чи закрита)
№35:
На послідовність
Установіть у порядку зростання рівні організації живого.
тканинний
клітинний
популяційно-видовий
організмовий
екосистемний
№36:
На встановлення відповідності
Установіть відповідність між процесом і рівнем організації живої матерії.
Кругообіг речовини та енергії
клітинний
Нейрорегуляція
молекулярний
Мейоз
екосистемний
Транскрипція
організмовий
№37:
На встановлення відповідності
Укажіть правильне співвідношення між прикладами взаємодії неалельних генів та їхніми назвами.
Тип взаємодії неалельних генів, за якого домінантний алель одного гена пригнічує вияв іншого гена (колір хутра або пір’я).
епістаз
Гени однаково впливають на розвиток однієї ознаки (колір шкіри, маса, зріст тощо), ступінь вияву якої залежить від кількості певних алелів
комплементарність
Тип взаємодії неалельних генів (розташованих у різних локусах), за якої необхідною умовою вияву певної ознаки є одночасна наявність у кожному локусі хоча б одного домінантного алеля
полімерія
№38:
На встановлення відповідності
Установіть відповідність між типами мутацій та хворобами, які виникають.
Генні
синдром котячого крику
Хромосомні
альбінізм
Геномні
синдром Патау
№39:
На послідовність
Установіть послідовність проходження фаз мітозу.
метафаза
профаза
телофаза
анафаза
№40:
На встановлення відповідності
Встановіть відповідність між терміном та його описом:
Генетичний скринінг
Спадкові хвороби, спричинені генними мутаціями
Природний добір
Речовини, що знижують частоту мутацій.
Антимутагени
Процес, внаслідок якого виживають і лишають потомство переважно особини з корисними в даних умовах спадковими змінами.
Мутації
Метод раннього виявлення генетичних мутацій.
Генні хвороби
Стійкі зміни генетичного матеріалу.
№41:
З полем для вводу відповіді
поняття з популяційної генетики, що описує сукупність всіх генних варіацій (алелей) певної популяції.
№42:
З полем для вводу відповіді
галузь медицини, що вивчає явища спадковості і мінливості у різних популяціях людей, особливості прояву та розвитку нормальних і патологічних ознак, залежність захворювань від генетичних або епігенетичних аномалій.
№43:
З полем для вводу відповіді
захворювання, зумовлені порушеннями в процесах збереження, передачі та реалізації генетичної інформації.
№44:
З полем для вводу відповіді
процес відновлення організмом втрачених або пошкоджених структур.
№45:
З полем для вводу відповіді
-галузь медичної науки та хірургії[1], яка вивчає все, що пов'язано з пересаджуванням органів, тканин чи їх штучних замінників.
№46:
З полем для вводу відповіді
-форма статевого розмноження, коли розвиток зародка відбувається без запліднення.
№47:
З полем для вводу відповіді
– розвиток організму людини від зиготи до народження.
№48:
З полем для вводу відповіді
-біологічна здатність людини відтворювати собі подібних, що відбувається із визначальним впливом соціальних умов.
№49:
З полем для вводу відповіді
-сукупність спадкової інформації у клітинах організму певного виду
№50:
З полем для вводу відповіді
-це надходження в організм неорганічних речовин, необхідних для синтезу власних органічних сполук
№51:
Із заповненням пропусків у тексті
Основними функціями біоорганічних речовин в обміні речовин є: 1) – участь у реакціях синтезу з утворенням різних нових молекул; 2) – участь у реакціях розкладу та забезпеченні енергетичних потреб живого (глюкоза, фруктоза, АТФ); 3) – участь у регуляції біохімічних процесів та функцій (ферменти, вітаміни, гормони); 4) – хімічна інертність та нерозчинність у воді зумовлюють відкладання певних біомолекул про запас (крохмаль, глікоген, жири, олії); 5) – біомолекули знешкоджують внутрішні й зовнішні шкідливі речовини, захищають від ультрафіолетового випромінювання, хвороботворних вірусів, бактерій (лізоцим); 6) – участь у процесах сприймання, збереження й реалізації інформації (рецепторні білки, РНК, ДНК).
№52:
Із заповненням пропусків у тексті
– частина загального обміну речовин й енергії, що полягає в поглинанні, нагромадженні та перетворенні речовин, що надходять в організм.
№53:
Із заповненням пропусків у тексті
За структурними особливостями ліпіди класифікують на прості й ліпіди є похідними жирних кислот і спиртів. ліпіди окрім ліпідної частини містять й інші речовини
№54:
Із заповненням пропусків у тексті
гамети називаються сперматозоонами. містить ядро з гаплоїдним набором хромосом (22А+X або 22А+Y), тоненький шар цитоплазми і акросому з ферментами для розщеплення оболонок овоцита. У містяться дві центріолі. Проміжна частина містить мітохондрії у вигляді спіральної нитки, АТФ та глікоген для рухів клітини. має апарат з 20 мікротрубочок, які забезпечують переміщення клітин зі швидкістю близько 50 мкм/с
№55:
Із заповненням пропусків у тексті
людини – процес закономірного виникнення вікових змін, які поступово призводять до скорочення пристосувальних можливостей організму
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: