Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Тест:

Літературне читання. Робота з літературним твором.

Опис тесту (учням цей опис не показується):

Прочитай уважно текст.

Прогаяний день

Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:

— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.

Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.

Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім за­снув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.

Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.

Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встиг­ну...»

Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».

Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.

Прийшла мати ввечері й каже:

— Показуй, що зробив, сину.

А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.

— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.

Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:

— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював трак­торист. А ти байдики бив.

Підвела до ділянки, де росли овочі, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:

— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.

Підвела до великої-великої купи зерна.

— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолоти­ли, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.

Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.

— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.

Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.

— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.

От що таке прогаяний день. ( 326 слів) В.Сухомлинський

 

Вміст тесту:
Опис, який учні побачать перед початком тестування

Прочитай уважно текст.

Прогаяний день

Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:

— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.

Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.

Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім за­снув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.

Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.

Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встиг­ну...»

Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».

Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.

Прийшла мати ввечері й каже:

— Показуй, що зробив, сину.

А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.

— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.

Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:

— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював трак­торист. А ти байдики бив.

Підвела до ділянки, де росли овочі, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:

— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.

Підвела до великої-великої купи зерна.

— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолоти­ли, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.

Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.

— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.

Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.

— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.

От що таке прогаяний день. ( 326 слів) В.Сухомлинський

 

Запитання №1:

З однією правильною відповіддю

Балів: 8%

До якого жанру належить прочитаний твір? 

Запитання №2:

З однією правильною відповіддю

Балів: 8%

Чому залишився Петрик вдома?

Запитання №3:

З однією правильною відповіддю

Балів: 8%

Яке завдання мати дала Петрику?

Запитання №4:

З однією правильною відповіддю

Балів: 8%

Чому Петрикові було стидно дивитися матері у вічі?

Запитання №5:

З однією правильною відповіддю

Балів: 8%

Яка прислів”я найточніше виражає головну думку твору?

Запитання №6:

Із заповненням пропусків у тексті

Балів: 17%

Ходімо, сину, я           тобі, що зробили люди, пока ти час            

Запитання №7:

На встановлення відповідності

Балів: 17%

Встанови відповідність

1

Гаяти час

2

Рілля

3

Тік

4

Муляр

А

Виоране поле

Б

Будівельний робітник

В

Ледарювати, марнувати час

Г

Місце для просушування зерна

Запитання №8:

На послідовність

Балів: 17%

Віднови послідовність подій у тексті.

Прогулянка садком, погоня за метеликом.

Результати роботи людей за день.

Петрику соромно перед мамою.

Мамине доручення

Петриків сон про дерево

Запитання №9:

З полем для вводу відповіді

Балів: 8%

Що ти, для себе, зрозумів з цього оповідання?

Рефлексія від 146 учнів

Сподобався:

136 10

Зрозумілий:

128 18

Потрібні роз'яснення:

122 24
Рекомендуємо

Робота з літературним твором 4 клас

Робота з літературним твором  4 клас

342

Аватар профіля Каленик Надія Григорівна
Літературне читання
4 клас

45 грн

Діагностувальна робота з літературного читання Аудіювання В.Сухомлинський «Говорити без дозволу не можна»

Діагностувальна робота з літературного читання Аудіювання В.Сухомлинський «Говорити без дозволу не можна»

18

Аватар профіля Шульгіна Лілія Володимирівна
Літературне читання
4 клас

30 грн

Вхідне діагностування з літературного читання 4 клас

Вхідне діагностування з літературного читання 4 клас

506

Аватар профіля Каленик Надія Григорівна
Літературне читання
4 клас

35 грн

Літературний диктант за твором Т.Шевченка "Кавказ"

Літературний диктант за твором Т.Шевченка "Кавказ"

420

Аватар профіля Скалан Наталія Леонідівна
Українська література
9 клас

25 грн

Увідповіднення літературного твору з ідеєю твору (Підготовка до ЗНО)

Увідповіднення літературного твору з ідеєю твору (Підготовка до ЗНО)

65

Аватар профіля Бодоряк Іванна Василівна
Українська література
11 клас

20 грн

Схожі тести

Тестування з розділу "Шкільний дзвіночок кличе нас у четвертий клас!"

Тестування з розділу "Шкільний дзвіночок кличе нас  у четвертий клас!"

231

Аватар профіля Бичок Оксана Миколаївна
Літературне читання
4 клас

Читаємо й розповідаємо про пригоди й захоплення

Читаємо й розповідаємо про пригоди й захоплення

699

Аватар профіля Самородова Ірина Павлівна
Літературне читання
4 клас

Л. Андрієць «Про парасольку»

Л. Андрієць «Про парасольку»

457

Аватар профіля Кириченко Наталiя Малiкiвна
Літературне читання
3 клас

Аудіювання "Хто розбудив ліс?"

Аудіювання "Хто розбудив ліс?"

1170

Аватар профіля Рута Тетяна Володимирівна
Літературне читання
4 клас

Діагностична тематична робота

Діагностична тематична робота

105

Аватар профіля Мільгевська Лариса Володимирівна
Літературне читання
4 клас