Відбувся у четвер 24 серпня 2023 року об 11:00
Адаптація здобувачів освіти до освітнього процесу в умовах довготривалого стресу
Початок навчального року — стрес для дитини, один з найбільш відповідальних моментів у житті. А заклад освіти — новий величезний світ, до якого треба звикнути. Звикнути до нього не так просто, адже мова йде не лише про новий режим, обов’язки та плани, а й про розширення меж спілкування, нові стосунки, неочікувані життєві ситуації, незвичні емоції. Статистика говорить, що тільки 50 % дітей встигають адаптуватися до нових умов протягом пів року.
Що є важливим в адаптації дитини до навчання?
Які проблеми можуть виникнути під час адаптації?
Що ж має зробити педагог для того, щоб адаптаційний період пройшов успішно?
Чому діти відчувають великі труднощі в адаптації?
Кращі спікери з реальним досвідом.
Актуальні теми з практичним застосуванням.
6 годин підвищення кваліфікації.
Мета семінару:
залучити учасників психолого-педагогічного консиліуму до активного обговорення проблеми адаптації здобувачів освіти до освітнього процесу; створити умови для аналізу свого особистісного досвіду і професійної компетентності; виробити й надати рекомендації для всіх учасників освітнього процесу з проблемних моментів адаптації.
Про тему семінару
«Творення людини — це найвища напруга всіх духовних сил:
це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво».
В.Сухомлинський
Адаптація — процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг закладу освіти, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вихователів та вчителів, до уроків чи занять, до нового режиму дня. У процесі навчання дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби освітнього закладу.
Присутні і запрошені на семінар
керівники, директори, адміністративні працівники, менеджери освіти, заступники директорів, педагогічні та науково-педагогічні працівники, вчителі, викладачі, класні керівники, методисти, голови методичних об'єднань, психологи, практичні психологи, соціальні педагоги закладів освіти, тренери, працівники психологічних служб, інклюзивно-ресурсних та реабілітаційних центрів, батьків, опікунів та усіх небайдужих до адаптації учасників освітнього процесу.
Програма та доповідачі заходу
11:00 — 11:50 Людмила Верещак,
директорка комунальної установи «Бердичівський інклюзивно-ресурсний центр» Бердичівської міської ради, дефектологиня, логопединя, реабілітологиня.
Тема. Особливості адаптації дітей з ООП до навчання в умовах тривалого воєнного часу.
План.
Актуальність вивчення питання адаптації дітей з ООП до навчання.
Визначення зон ризику в процесі адаптації дітей з ООП до навчання.
Фізична адаптація дітей до існуючих умов навчання.
Психологічний аспект процесу адаптації дітей з ООП до нинішніх умов навчання.
Вплив адаптації дітей з ООП на формування і засвоєння ними академічних навичок та успішної соціалізації.
Першочергові завдання педагогічного колективу для успішної адаптації дітей з ООП до навчання в умовах тривалого воєнного стану.
11:50 — 12:40 Марія Замелюк,
кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри теорії та методики дошкільної освіти Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж»; членкиня ВГО Асоціації працівників дошкільної освіти, ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF, ГО Української асоціації сімейних психологів.
Тема. Дієві поради вихователям та батькам для успішної адаптації дитини у закладі дошкільної освіти.
12:40 — 13:30 Олена Грищук,
вчителька початкових класів і англійської мови в молодших класах, корекційна педагогиня і практична психологиня, засновниця освітнього простору «Скриня».
Тема. Особливості адаптації 1-го класу до навчання в нинішніх умовах.
План доповіді.
Що таке адаптація?
Прояви стресу в учнів молодшої школи.
Внутрішній ресурс вчителя — важлива складова успішного процесу навчання.
Успішний навчальний процес в теперішніх умовах, реальність чи міф?
Техніки та вправи, які допоможуть оптимізувати навчальний процес та підвищити опірність стресу у молодших школярів.
13:30 — 14:20 Ольга Волошина,
старша тьюторка початкової школи ліцею Educator.
Тема. Адаптація учнів під час переходу з початкової в середню школу.
14:20 — 15:10 Олена Черниш,
психологиня в галузі розвитку емоційного інтелекту, корекції невротичних розладів, наслідків психологічної травми та проблем розвитку особистості, арттерапевтка, членкиня робочої групи при МОН України, членкиня експертної комісії із затвердження профілактичних та корекційно-розвиткових програм, керівниця ГО «Центр сучасної психології «Міррада».
Тема. Психологічна та соціально-емоційна підтримка дітей, які повертаються до повноформатного навчання із-за кордону.
Модераторка семінару
Світлана Баженова,
заступниця директора з навчально-методичної роботи.