Головне меню порталу
За результатами розгляду Закону про дошкільну освіту члени комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій ухвалили висновок рекомендувати парламенту прийняти за основу проєкт Закону.
Мета дошкільної освіти — всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань і соціалізація дитини, формування у неї дбайливого та турботливого ставлення до себе, родини, довкілля, України, здатності та прагнення до подальшого здобуття освіти у початковій школі.
Дитячий садок стає ближчим до місця проживання дитини:
визначення територій обслуговування.
Дитячий садок стає більш доступним, а черги зменшуються:
чітка справедлива черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти.
Безпека та підтримка здоров’я дітей:
створення кожним дитячим садком безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;
вимога до органів влади усіх рівнів: сприяти у забезпеченні закладів дошкільної освіти засобами цивільного захисту, у тому числі найпростішими укриттями;
залучення за потреби для дітей з ООП асистента дитини, асистента вихователя;
сучасні підходи в організації харчування та медичного обслуговування.
Різноманіття форм здобуття дошкільної освіти:
очна:безпосередньо в дитячому садочку (центрі);
дистанційна:з урахуванням можливостей дитини, дитячого садочка та бажання батьків; як правило, в умовах форс-мажору в регіоні або в країні або особливих обставин в родині;
педагогічний патронтаж:педагогічні працівники з урахуванням можливостей дитячого садочка та потреб дитини організовують освітній процес у домашніх умовах;
мережева:участь дитини в освітньому процесі різних дитячих садочків одночасно);
сімейна (домашня): освітній процес організовано батьками самостійно.
Законопроектом пропонується сім форм дитячих садочків:
ясельки (для дітей від 3 місяців до 3 років);
дитячий садочок (звичайний садочок від 3 років);
спеціальний дитячий садочок (для дітей з особливими потребами);
мобільний дитячий садочок (пересувний, для дітей із віддалених населених пунктів);
сімейний дитячий садочок (свої діти + діти друзів/сусідів);
центр педагогічного партнерства (діти від народження разом із батьками);
центр розвитку дитини.
Нагадаємо, згідно з законопроєктом про дошкільну освіту передбачається багато автономій для дитячих садочків, насамперед академічну автономію. Тобто дитсадки матимуть більше свободи вибору навчальних програм, які враховуватимуть особливості самої дитини. Окрім того, дитячому садочку нададуть більше ініціативи, також більше прав і повноважень отримає батьківський комітет.
Будь ласка, оцініть новину!
Користувач:
Нікішина Тетяна Олександрівна