Новини
883
23 липня 13:49

Які зміни внесли у законодавство щодо впровадження профільної освіти: пояснення освітнього омбудсмена

Започаткування та провадження ліцею повинно відповідати вимогам, що визначені положенням про ліцей, ліцензійними умовами та відповідним Законом.

Нещодавно Верховна Рада у другому читанні ухвалила законопроєкт № 4629-1 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти». 

Які зміни внесли у вищеназваний законопроєкт, пояснили на офіційному сайті освітнього омбудсмена.

Зміни щодо впровадження профільної освіти

Ухвалений проєкт Закону виключає визначення поняття опорний заклад із Закону України «Про освіту» та вносить удосконалене, розширене визначення опорного закладу в частину шосту статті 31 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Зокрема, у визначенні додається, що опорний заклад має забезпечувати безпечне освітнє середовище та здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ухвалюють міські, сільські та селищні ради. Районні ради таких рішень більше не ухвалюють.

Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ухвалюють Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради. Тобто сільські та селищні ради отримали право утворювати ліцеї, і створення ліцеїв більше не обмежує кількість населення.

! Для започаткування та провадження освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені положенням про ліцей, ліцензійними умовами та цим Законом.

У ліцеї повинно бути:

  • функціонування не менше двох класів (не менше одного – у гірській місцевості) з наповнюваністю не менше 25 учнів у кожному з них протягом кожного року здобуття профільної середньої освіти;

  • створене безпечне, інклюзивне та цифрове освітнє середовище відповідно до вимог законодавства;

  • забезпечене здобуття учнями профільної середньої освіти відповідно до профілів навчання (не менше трьох) з навчальним навантаженням та з можливістю обрання учнями навчальних предметів у обсягах, що визначаються законодавством;

  • забезпечене підвезення учнів і педагогічних працівників;

  • вільний і безкоштовний бездротовий доступ до інтернету з характеристиками, що відповідають вимогам законодавства;

  • створені безпечні умови харчування та забезпечення здобувачів освіти харчуванням у порядку та відповідно до норм, визначених Кабінетом Міністрів України.

Але є й низка інших важливих змін для захисту прав здобувачів освіти. Законопроєктом № 4629-1, також передбачено:

Визначення безпечного освітнього середовища

У Законі України «Про освіту» відтепер міститиметься визначення безпечного освітнього середовища.

Організація освітніх послуг у закладах охорони здоров’я

На Кабінет Міністрів України покладається обов’язок – утворити спеціально уповноважену державну установу, яка б організовувала та забезпечувала надання освітніх послуг у дошкільній та повній загальній середній освіті тим вихованцям та учням, які перебувають на стаціонарному лікуванні або яким надається реабілітаційна допомога в закладах охорони здоров’я.

Кабмін затверджує статут такої державної установи, порядок проведення конкурсного відбору на зайняття посади її директора, умови оплати праці її працівників, порядок організації здобуття освіти для цих учнів та вихованців.

Доступність загальної середньої освіти

! Районні та міські ради мають забезпечувати доступність дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, а не дошкільної, початкової, базової середньої та позашкільної освіти, як було визначено раніше. А сільські та селищні ради тепер повинні нести відповідальність за забезпечення доступності дошкільної та загальної середньої освіти, а не лише дошкільної та початкової.

На сайті освітнього омбудсмена пишуть, що як і раніше, реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника, але важливо, що проєкт цей має оприлюднюватися не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення. Раніше конкретних встановлених термінів не було. 


Щоб детальніше та глибше зрозуміти зміст нормативно-правових актів України, які регламентують порядок організації діловодства в ЗЗСО, а також отримати відповідні правові роз’яснення, практичні поради та зразки документів, щоб правильно організувати діловодство закладу, пропонуємо долучитись до вебінара «Готуємо заклад до нового навчального року. Охорона праці та безпека життєдіяльності», який відбудеться сьогодні, 23 липня, о 18:00.

Долучитись до перегляду: https://vseosvita.ua/webinar/gotuemo-zaklad-do-novogo-navcalnogo-roku-ohorona-praci-ta-bezpeka-zittedialnosti-385.html?utm_source=main&utm_medium=gif&utm_content=w385

Також вас може зацікавити: Якість освіти не може бути кращою ніж якість підготовки вчителя, – ДСЯО

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.