Новини
1421
6 листопада 2020 о 18:09

Як впливає музично-ритмічна діяльність на школярів із порушеннями інтелектуального розвитку?

Для того, аби подолати порушення у розвитку дітей, шляхом розвитку та корекції рухової сфери в поєднанні зі словом і музикою, науковиця радить займатись ритмікою.

Людина нерозривно пов'язана з музикою, ритмами, звуками, що її оточують. Проте їх вплив на людину є різним, адже сприймає та відчуває ці елементи кожен із нас не однаково. Зокрема й діти з ООП теж мають свій особливий зв'язок із музикою. Тому педагогічні працівники повинні здійснювати компетентну корекційно-розвиткову діяльність таких дітей.

Про те, як впливає музично-ритмічна діяльність на психічний стан та фізичний розвиток дитини та які є компетентнісно-орієнтовані технології музично-ритмічної діяльності молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку, розповіла Гладченко Ірина Вікторівна, кандидатка педагогічних наук, наукова співробітниця відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Якщо ми щось робимо, то запам'ятовуємо, розуміємо й можемо відтворити. Так само і дитина: якщо вона чує, то забуває, а якщо чує і бачить – пам'ятає, – підкреслила спікерка.

За словами Ірини Вікторівни, музично-ритмічна підготовка дітей є дуже важливою та позитивно впливає на психічний стан та фізичний розвиток загалом. Оскільки про це зазначали не тільки вчені, лікарі, а й представники музичної сфери.

Музика, ритм, музично-ритмічна діяльність – це позитивний вплив на будь-яку сферу психічного розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, – додала пані Гладченко.

За допомогою музично - ритмічної діяльності в розвитку пізнавальної та емоційної сфери у дітей з ООП:

  • підвищується ефективність розумової діяльності та процесу навчання;

  • активізуються  психічні процеси;

  • з'являються позитивні емоційні стани;

  • відбувається формування цілеспрямованої дільності

Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами визначає корекційно-розвиткову роботу, яка здійснює комплексний вплив на різні сторони розвитку дитини із психофізичними вадами та призначена для удосконалення або подолання труднощів предметно-практичного навчання.

Основні завдання корекційно–розвиткових занять:

  1. Формування особистісних якостей дитини, розвиток і корекція всіх психічних процесів.

  2. Розвиток та подолання порушень мовлення, дихання та голосу у дітей.

  3. Корекція та компенсація вид фізичного розвитку.

  4. Корекція рухових порушень та недоліків фізичного розвитку.

До основних напрямів такої роботи відносимо корекцію психосоціального розвитку, корекцію вад мовлення та лікувальну фізичну культуру.

Для того, аби подолати порушення у розвитку дітей, шляхом розвитку та корекції рухової сфери в поєднанні зі словом  і музикою, науковиця радить займатись ритмікою, яка виконує такі завдання: оздоровчі, освітні, виховні, корекційні.

Цілеспрямоване формування навичок музично-ритмічної діяльності сприяє ефективному засвоєнню необхідного рухового ритму будь-якої дії в процесі навчальної, ігрової та трудової діяльності  та  розвитку здатності організовувати і спрямовувати власні дії в просторі та часі.

Аби дізнатись більше аспектів про музично-ритмічну діяльність та як використовувати запропоновані спікеркою ритмічні заготовки, малюнки, ігри, вправи задачі на практиці, пропонуємо переглянути корисний вебінар.


Нагадуємо, що кожний вебінар має програму підвищення кваліфікації, а також є можливість завантаження сертифіката з підвищення кваліфікації! 

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Читайте також: