Статті
2971
31 травня 16:54

Як навчити сучасних дітей навчатися, чекати та долати нудьгу: поради дитячого психолога

Для досягнення певної мети мозок дитини потрібно тренувати.

Водночас зі зниженням соціальної, емоційної та академічної активності, у сучасному світі відбувається різке збільшення числа дітей зі зниженою здатністю до навчання й іншими порушеннями.

На фейсбук-сторінці Дитячого психолога пояснили чому сучасні діти не вміють вчитися, не вміють чекати та важко переносять нудьгу.

У матеріалі наголосили, що попри всі найкращі спонукання, ми, на жаль, розвиваємо мозок дітей у невірному напрямку.

Чому так відбувається?

  • Діти отримують все, що хочуть і коли хочуть.

«Я голодний!» – «Через секунду я куплю що-небудь перекусити».
 «Я хочу пити!» – «Ось автомат з напоями». 
«Мені нудно!» – «Візьми мій телефон».

Вміння відкласти задоволення своїх потреб – означає здатність функціонувати у стані стресу.

Діти поступово стають менш підготовленими до боротьби навіть з незначними стресовими ситуаціями, що у підсумку стає величезною перепоною для їх успіху у житті.

Досить часто коли дитина чує «Ні», вона не може відкласти задоволення своїх бажань, тому що батьки навчили її мозок негайно отримувати все те, що вона хоче.

  • Обмежена соціальна взаємодія.

Раніше діти грали на вулиці, де в екстремальних умовах розвивали свої соціальні навички. На жаль, гаджети замінили дітям прогулянки на відкритому повітрі. Телефон, який «сидить» з дитиною замість батьків, не навчить її спілкуватися.

Мозок подібний м'язам, які навчаються і тренуються. Якщо батьки хочуть, щоб дитина могла їздити на велосипеді, то варто вчити її кататися, якщо хочуть, щоб дитина могла чекати, її треба навчати терпіння, якщо хочуть, щоб дитина могла спілкуватися, необхідно її соціалізувати.  

  • Нескінченні веселощі.

Дорослі створили для дітей штучний світ, де немає нудьги і як тільки дитина затихає, то дорослі одразу біжать розважати її.

Чому діти не допомагають батькам на кухні або у пральні та чому не прибирають свої іграшки? Це проста монотонна робота, яка тренує мозок функціонувати під час виконання нудних обов'язків. Це той же «м'яз», який потрібен для навчання у школі

  • Технології.

Гаджети стали безкоштовними няньками для дітей, але за цю допомогу потрібно платити. І досить часто батьки розплачуються нервовою системою дітей, їх увагою і здатністю відкласти задоволення своїх бажань. Тому що повсякденне життя у порівнянні з віртуальною реальністю нудне.

Коли діти приходять у школу, вони стикаються з голосами людей та адекватною візуальною стимуляцією і після годин віртуальної реальності дітям все складніше обробляти інформацію, що відбувається довкола.

Також технології емоційно віддаляють батьків від своїх дітей. Саме тому емоційна доступність батьків повинна бути основною поживною речовиною для дитячого мозку.

  • Діти правлять світом.

«Мій син не любить овочі». «Їй не подобається рано лягати спати». «Він не любить снідати». «Вона не любить іграшки, але добре розбирається у планшеті». «Він не хоче одягатися сам». «Вона лінується сама їсти». Такі слова часто можна почути від батьків.

Як дорослі допомагають дітям, якщо дають їм те, що вони хочуть, а не те, що добре для них? Без правильного харчування і повноцінного нічного сну діти приходять у школу роздратованими, тривожними й неуважними. 

Вони вчаться, що можуть робити все, що хочуть, і не робити того, що не хочуть. У їх немає поняття – «треба робити».

На жаль, щоб досягти певних цілей у житті, треба часто треба робити те, що необхідно, а не те, що хочеться. Якщо дитина хоче стати студентом, їй необхідно вчитися, якщо вона хоче бути футболістом, необхідно тренуватися щодня.

Діти знають, чого хочуть, але їм важко робити те, що необхідно для досягнення певної мети, й саме тому мозок дитини потрібно тренувати.

Поради, як тренувати мозок дитини:

  1. Не бійтеся встановлювати рамки, діти потребують їх, щоб вирости щасливими й здоровими.

  2. Обмежте доступ до гаджетів і відновіть емоційну близькість з дітьми. Частіше влаштовуйте сімейні вечері, грайте у настільні ігри, вирушайте на прогулянку разом на велосипедах і гуляйте з ліхтариком ввечері.

  3. Навчіть дитину чекати.

  4. Навчіть свою дитину виконувати монотонну роботу з раннього віку, оскільки це основа для майбутньої працездатності. Дитина має вміти складати одяг, прибирати іграшки, розвішувати одяг, розпаковувати продукти, заправляти ліжко. 

  5. Вчіть дитину соціальних навичок: ділитися, вміти програвати й вигравати, хвалити інших, говорити «дякую» і «будь ласка».


Як встановити звязок між формуванням пізнавальної мотивації, у який спосіб познайомити учасників зі способами використання метафори у педагогічній практиці та як спонукати учасників до творчих пошуків та особистісного самовдосконалення, розповість Черниш Олена на вебінарі «Пізнавальна мотивація: метафора в педагогічній діяльності» 15 червня о 18:00.

Долучитись до перегляду вебінара: https://vseosvita.ua/webinar/piznavalna-motivacia-metafora-v-pedagogicnij-dialnosti-369.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.