Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Стратегії подолання наслідків психологічної травми у педагогів засобами арттерапії
»
Взяти участь Всі події
Новини
489
15 квітня 10:00

Сучасні практичні інструменти навчання грамоти та української мови

Сьогодні надзвичайної актуальності набуло питання — як, з дошкільного віку запалити інтерес до навчання грамоти, як влюбити дітей у красномовність розмовної української мови, виплекати допитливість до усіх видів розборів української мови.

У вебінарі вчителька історії та правознавства, магістриня початкової освіти, вчителька початкової школи Вікторія Шуляк представити ефективні інструменти для створення креативного заняття, уроку та запропонує систему практичних вправ спрямованих на розуміння граматики, запам’ятовування, розвиток мовленнєвої компетенції.

Використання онлайн-ресурсів

  • “Нова школа”.

  • “Learning.ua”.

  • “Розвиток дитини”.

Тут ви можете брати як готові завдання, так і генерувати свої на будь-яку тему.

  • “ToonyTools”.

Тут можна створювати комікси про правила.

  • Комп’ютерні ігри.

Зараз на багатьох освітніх ресурсах є велика кількість якісних комп’ютерних ігор, які стануть у пригоді вчителям. Даний інструмент характеризується взаємодією гравця та комп’ютера, обмежений правилами та спрямований на досягнення навчальної мети. Це, наприклад, такі додатки як “Тест з держмови”, “Вчимо і граємо”, “Вивчайте українську мову” на Google Play.

Що можна застосувати на заняттях на уроках з української мови?

Інтерактивні прийоми:

  • “Мікрофон” (діти можуть потренувати дикцію, своє вміння говорити красиво);

  • “Мозковий штурм”;

  • “Ажурна пилка”;

  • “Навчаючи — вчуся”;

  • “Незакінчені речення”;

  • “Дерево рішень”;

  • “Рольова гра”;

  • “Шкала думок”;

  • “Асоціативний кущ”;

  • “Знаємо — хочемо дізнатись”;

  • “Сенкан”.

Сенкан

Сенкан — це гра, що відтворює знання дітей про іменник, прикметник та дієслово.

Дітям можна показати макет корабля з вітрилами, на кожному з яких ми дамо інструкцію, певне питання, на яке мають відповісти діти при роботі зі словом.

Перше питання — “Що це таке”?. Друге — “Який, яка вона?”. Третє — “Що робить?”. Четверте — висловлюємо своє ставлення до цього слова. П’яте — “Як інакше ми можемо це назвати?”.

Проєктна діяльність як навчально-пізнавальна активність учнів

Фокальні методи пізнання спрямовані удосконалити існуючий об'єкт.

Приклади застосування методу фокальних об’єктів:

  • удосконалення існуючих об’єктів;

  • пошук нових рішень у рекламі;

  • розвиток уяви;

  • креативні рішення.

Метод колористики української мови

Колористика передбачає пояснення матеріалу за допомогою кольору. Ви можете взяти кольорові смужки, аби кожна з них позначала у вас щось. Наприклад, червона — це слова-ознаки, а синя — це майбутні сполучники, зелена — слова-дії, жовта — слова-назви.

https://lh6.googleusercontent.com/Nas_ICDormsm1Pu7Tgter-An8D3JfOBGHb1mk0FEItaRZCswKW135SA8aSfmt8qnm1a-N9SCqM9z1KPl7otHMLF6-cn5gvvKgdFYsmJWKpbvXs-jzdgVyLf8yJXQJgCdtnzOr-0V

І коли ви говорите якесь речення — покажіть дитині, що перше слово в речення завжди буде “з крючком”, схоже на сани. Далі виставляєте інші слова в реченні.

Так за допомогою кольорових смужок ви можете вчити дітей як будується речення, показувати, що вони відповідають на різні питання тощо.

https://lh6.googleusercontent.com/Bs7ilu9-fqykjwgvECfy8J2wVpXHch2Hr4AOh8kiu8_pn5es2f3WU8cN-CqmKAE5SgOLOA3LYFmAsICEgxjt0E4R1DkeNGJPgDoF5JKlD8YHfZ-YyZPgr2Qee13cIgSeRZQPPrd9

Для звукового аналізу слова дітям пропонуються кольорові картки, поділені на теми.

Активно використовуємо органи чуття

https://lh4.googleusercontent.com/yZz6ROUx9PN5kDUULDbUlWE06isr587BgwmA3n2VLVTJPmX4_u0aXVF8DwMVqTErBzWjlc24eOadXFyshZgOsWm5HOpi8bvGdqM0aHb_w9aVR_TxTU1BTHr1wtuCoapYPTyMx62I

Можна пояснити пом’якшення приголосних за допомогою візуалізації, показавши, що букви “я”, “ю”, “є”, “ї” “підкаладють подушку” попередньому звуку.

Окрім того, спікерка радить розповідати дітям казку про частини мови підкріплюючи важливі слова картками із зображеннями предметів.

Також можна використовувати пляшечки з парфумами, кожне з яких буде “зіллям”, відкривши яке, ти дізнаєшся якесь правило та ніколи його не забудеш.

Інтегрування сучасних героїв в пояснення правил

Вчителям обов’язково треба бути спостережливими у трендах іграшок. Наприклад, ми можемо застосувати ведмедика, який завжди буде приходити в клас та шукати в словах ті слова, які відповідають на питання “Хто?” або “Що?”.

Для того, щоб дізнатись більше про сучасні практичні інструменти навчання грамоти та української мови переходьте за посиланням та дивіться вебінар Вікторії Шулякhttps://vseosvita.ua/webinar/sucasni-prakticni-instrumenti-navcanna-gramoti-ta-ukrainskoi-movi-553.html

shutterstock.com/Chekyravaa

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.