Співпраця фахівців та батьків дитини з ООП: основні засади ефективної роботи

6202
25 грудня 2019 о 13:23
Яка роль батьків у складі команди психолого-педагогічного супроводу.

Ефективність роботи команди психолого-педагогічного супроводу та успішність розвитку дитини із особливими освітніми потребами безпосередньо залежить від порозуміння між членами команди та зосередження на загальній меті. Батьки дитини з особливими освітніми потребами є постійними учасниками команди супроводу та мають право обирати форму навчання й заклад освіти для своєї дитини, виражати свою думку щодо подальшого розвитку та напрямів корекційно-розвивальної роботи.

 На практиці спеціалістам і батькам буває вкрай важко дійти згоди та працювати злагоджено. Від чого залежить ефективна робота та співпраця? Як домовлятися членам команди психолого-педагогічного супроводу? Яка роль батьків у складі команди психолого-педагогічного супроводу? Відповіді на ці та інші питання, які стосуються співпраці із батьками дитини з особливими освітніми потребами були розглянуті під час вебінару Маргарити Чайки

Права батьків здобувачів освіти: 

1. Захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти

2. Звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти

3. Обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти

4. Брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладів освіти

5. Завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини

6. Брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану

7. Отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності

Важливість присутності батьків у команді супроводу:

1. Батьки знають дитину від народження

2. Батьки обізнані у поетапності розвитку власної дитини

3. Батьки мають унікальний емоційний контакт із власною дитиною

4. Батьки відповідальні за майбутнє дитини

5. Батьки супроводжують дитину впродовж усього життя.

Батьки відмовляються підписувати ІПР (індивідуальну програму розвитку):

Ймовірні причини:

  • Немає згоди із визначеними загальними лініями розвитку дитини;
  • Немає розуміння визначеного плану подальших подій та розвитку дитини;
  • Немає розуміння поетапності розвитку психіки дитини з ООП;
  • Неприйняття «діагнозу», який встановлено дитині;
  • Неможливість виконання окремих визначених функцій та обов’язків за різних причин;
  • Знижений емоційний фон самих батьків та неможливість, внаслідок цього, ефективно приймати участь в складанні ІПР.

Основні засади співпраці фахівців та батьків:

  • Спільна справа
  • Довіра
  • Повага та рівні права
  • Чіткий розподіл обов’язків
  • Чіткий розподіл відповідальності

Робота з батьками:

1. Прийняття батьками та родиною діагнозу дитини

2. Прийняття батьками та родиною дитини

3. Робота із переживаннями батьків (гіпер-позитивними/негативними)

4. Побудова цілей та плану дій на найближчий та довгостроковий термін

5. Робота над реалізацією плану

6. Збереження власної психіки батьків

7. Робота із сімейними конфліктами, робота із сіблінгами

Алгоритм успішної співпраці фахівців та батьків


Чайка Маргарита, співзасновниця, керівниця, методистка та експертка консалтингової агенції для освітян «Центр компетенцій» розповідає про співпрацю фахівців та батьків дитини з особливими освітніми потребами. Під час її вебінару ви дізнаєтесь, які права та обов’язки батьків, як налагодити співпрацю з фахівцями ІРЦ. 

Перегляд вебінару безкоштовний! 

Переглянути: https://vseosvita.ua/webinar/spivpraca-fahivciv-ta-batkiv-ditini-iz-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-osnovni-zasadi-efektivnoi-roboti-128.html

#вебінар #діти_з_ооп #інклюзія #ІРЦ #батьки 

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Сподобався матеріал? Поділіться та залишете коментар!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00