+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Сексуальна освіта для дітей та підлітків: коли та про що говорити

Сексуальна освіта викликає багато дискусій. Проте інколи опоненти забувають, що сексосвіта – це не тільки про секс. Що розказувати дітям та в якому віці, – пояснює секс-педагогиня Юлія Ярмоленко.

Від 2 до 4 років

Необхідно розказати, як називаються всі частини тіла, зокрема, геніталії.

Слід спокійно, без сорому, використовувати правильні назви геніталій у розмовах. Це допоможе дитині згодом спокійніше повідомити про травми, дискомфорт, насильство. А також дає розуміння, що ці органи є нормальною частиною тіла.

У віці 2-4 роки також варто розказати дітям, що вивчати приховані частини свого тіла можна. Проте необхідно також пояснити, де і коли це доречно.

Від 4 до 6 років

Саме у передшкільному віці необхідно розповісти дитині основні поняття приватності та безпеки тіла. Дитина має знати, що ніхто не може торкатися тіла без дозволу і ніхто не повинен просити помацати або подивитися на геніталії (крім батьків і лікаря в особливих випадках).

Треба пояснити дитині, що таке кордони кожної людини. Слід навчити питати дозволу, перш ніж доторкнутися до кого-небудь (обійняти, полоскотати).

Дитина у 4-6 років має розуміти, коли доречно бути голим. Також вона має самостійно мити статеві органи.

У 4-6 років дітям вже можна розказувати про основи розмноження: сперма й яйцеклітина зливаються, дитина росте в матці.

Від 6 до 8 років

У 6-8 років необхідно продовжувати формувати в дитини поняття про недоторканість приватного життя і повагу до приватності інших.

У 6-8 років багато дітей активно користуються ґаджетами. Тож варто навчити дитину безпечному поводженню в інтернеті. Треба розказати про правила спілкування з незнайомцями та наслідки обміну інтимними фото.

Інформацію про дітородіння варто розширити: обговорити статевий акт і інші способи завагітніти.

Від 9 до 12 років

У 9-12 років варто наголошувати на такому понятті, як лукізм (різновид стереотипів чи забобонів: краще ставлення до фізично привабливих у даному суспільстві людей і погіршення ставлення до тих, що здалися непривабливими). Варто вчити підлітка критично ставитися до того, як реклама, ЗМІ, соцмережі формують актуальне поняття про привабливість.

Дитині передпідліткового віку слід мати повну інформацію про безпеку в інтернеті, зокрема, про кібербулінг і секстинг.

Розкажіть дитині 9-12 років про зміни в тілі під час препубертату і пубертату, про важливість гігієни й догляду за тілом. Розкажіть про місячні і полюції раніше, ніж вони вперше відбудуться.

У  9-12 років дитина вже має володіти інформацією про контрацепцію, вагітність, про інфекції, що передаються статевим шляхом.

Варто пояснити, що бути підлітком – не дорівнює бути сексуально активними.

Також необхідно говорити та наводити приклади різних типів стосунків та відносин. Дитина має розуміти відмінності між хорошими взаємодіями між людьми та поганим, токсичним контактуванням між людьми.

Від 13 до 18 років

Підлітки обох статей мають знати все про місячні.

Вони також мають знати правила безпечного сексу: як алкоголь і наркотики впливають на адекватність прийняття рішень у сексуальних контактах.

Треба продовжувати розмови та пояснення про різницю між здоровими та нездоровими стосунками.

Підліток має розуміти, що таке концепція згоди, як вона оприсутнюється. Розрізняти маніпуляцію, тиск і насильство.

А також уміти вести переговори та володіти методами припинення стосунків.

«Всеосвіта» розробила плакати про репродуктивні системи хлопців та дівчаток. А також зробила анімовані відео. Вони погоджені з психологом, тож цілком відповідають віку дитини, а також містять всю необхідну інформацію про зміни в підлітковому організмі. Подивіться їх разом з дитиною – вона може ставити уточнювальні запитання.
 


Джерело: 24tv.ua

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись