Організація медичного обслуговування у закладах освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, належить до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (підпункт 6 пункту «а» статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») – пояснила Тетяна Голубова, начальниця управління з питань інформаційної політики та комунікацій МОН.
До речі, у згаданому підпункті Закону про самоврядування також указано, що організація харчування у закладах освіти теж належить до повноважень виконкомів місцевих рад.
Організація медичного обслуговування в системі освіти забезпечується відповідно до джерел фінансування закладів освіти (стаття 77 «Закону України «Про освіту») – додала пані Голубова.
Таким чином, для шкіл, що належать територіальним громадам, фінансування роботи медичної сестри (лікаря) є зоною відповідальності виключно освітнього підрозділу виконкому місцевої ради (освітнього підрозділу міськдержадміністрації), який розподіляє фінансування між школами.
Для шкіл, що належать підприємствам, установам, колективам, громадським чи комерційним установам, або ж приватним особам – фінансування роботи медичної сестри (лікаря) є зоною відповідальності розпорядників джерел фінансування таких закладів.
Типовими штатними нормативами закладів освіти, затвердженими наказом МОН від 06.12.2010 № 1205 (зі змінами 01.02.2018 № 90), передбачено залежно від кількості дітей у закладі освіти введення посад:
Контроль за охороною здоров'я учнів (вихованців) законодавством покладається на місцеві органи охорони здоров'я, – підкреслила представниця МОН.
З цих тлумачень можна зробити висновок: у разі відсутності у школі медичного працівника через відсутність фінансування відповідальність лежить не на директорі школи, місцевих органах освіти, інших органах системи Міністерства освіти – а на «власнику» школи: місцевій раді для державних шкіл або спонсорах школи для недержавних закладів освіти.
Читайте також: Дії медпрацівників школи при отриманні травм дитини
Будь ласка, оцініть новину!