Новини
4437
7 квітня 2020 о 17:40

Про захист дипломів, останній дзвоник та соціальну нерівність: як виглядає школа на карантині

Перешкоди у дистанційному навчанні виникають переважно у сім'ях, де є кілька школярів.

Формат дистанційного навчання продемонстрував усі можливості та недоліки української сфери освіти. Найголовніша проблема – це, звісно ж, відсутність достатнього матеріально-технічного забезпечення та єдиної інструкції, яка допомогла б вчителям швидше адаптуватись і без зайвого стресу перейти до викладання онлайн-уроків.

До яких основних змін призвела дистанційна освіта в Україні? У цьому питанні розбирався портал «Сьогодні».

 Рівень адаптації до формату дистанційного навчання у шкіл різний 

Анастасія Кушніренко з Одеси розповідає, що вчителька її доньки-першокласниці знімає відео на YouTube для самостійного перегляду, а також кожного дня проводить конференції з математики та навчання грамоти через Zoom.

Діти спілкуються, читають разом. Коли відправляємо виконані роботи, все перевіряє і дає відгук по кожній роботі, по кожній помилці. Вчителі-предметники знаходять цікаві відео за своїми предметами, намагаються давати інтерактивні завдання, – зазначає пані Кушніренко.

Інші батьки навпаки – скаржаться, що вчителі раз на тиждень скидають завдання для самостійної роботи, а увесь інший матеріал доводиться пояснювати самим батькам. Звісно ж, актуальною є проблема з доступом до інтернету, найчастіше – в селах, і не всі вчителі технічно підковані. У результаті це негативно впливає на якість дистанційного навчання.

У київській школі №5 Печерського району у перші дні карантину акцентували увагу на навчанні вчителів. Деякі педагоги ніколи раніше не працювали навіть в Word, ділиться директорка школи Світлана Олексюк.

У нас в школі вчителі різних вікових груп, є й пенсіонери. Тому перші дні ми приділили навчанню вчителів працювати на платформі Google Classroom, оскільки деякі педагоги і до цього її використовували. Тому у нас не вийшло так, що кожен вчитель використовує різні майданчики. Через чотири дні після оголошення карантину ми запустили дистанційне навчання, – розповіла пані Олексюк.  

Перешкоди у дистанційному навчанні виникають переважно у сім'ях, де кілька школярів, підкреслює Світлана Олексюк. Часто онлайн-уроки перетинаються у дітей різних класів, і вони не можуть навчатися одночасно. Тому в школі вирішили проводити в день не більше двох 20-хвилинних уроків в онлайн-режимі. При цьому учні можуть спокійно зв'язуватися з учителем і консультуватися.

У нас є учні, у яких немає комп'ютера, смартфона. Ми звернулися до всіх з проханням повідомити про це, і кому потрібно – ми передали ноутбуки. Деяких дітей батьки на початку карантину відвезли до бабусь і дідусів, де немає інтернету. Це велика проблема, яка дуже хвилює, і вона є по всій Україні. З учителями ми проблему вирішили – у нас троє педагогів живуть за межами Києва й у них немає комп'ютерів, ми теж відправляли їм ноутбуки, щоб вони могли вести дистанційне навчання, аби вчителі не їздили в громадському транспорті, – зазначила пані Олексюк.

 Щодо закінчення навчального року 

Згідно з роз’ясненням Міністерства освіти науки, структуру навчального року та форми організації навчання, зокрема і під час карантину, визначає педагогічна рада закладу освіти. Т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій нагадала, що навіть не в умовах карантину, відповідно до законодавства, навчальний рік у школах України має розпочинатися 1 вересня і завершуватися не пізніше 1 липня.

Школи повинні будувати свій розклад відповідно до просування навчальною програмою. Учні 11 класів навчатимуться до кінця червня, щоб заповнити прогалини у програмі та підготуватися до #ЗНО.

Директорка київської школи №5 Печерського району Світлана Олексюк наголосила, що їхня школа зможе закінчити навчальний рік до кінця травня:

Ми працюємо з дітьми за програмою, яка у нас є. Щодня ми даємо перевіркові завдання, щоб діти самі бачили, як вони засвоюють новий матеріал. Ми бачимо, що можемо дати весь матеріал, оскільки всі вчителі працюють по-чесному. Що стосується навчальних планів, ми завершимо навчальну програму до кінця травня і нам буде недоцільно продовжувати навчальний рік до 1 липня, тому що ми не втратили навчальні години.

 На випускників вишів очікує дистанційний захист дипломів 

Заклади вищої освіти легше перейшли на дистанційне навчання ніж школи. Більшість університетів заздалегідь мали онлайн-платформи та електронні матеріали. Наприклад, у Києво-Могилянській академії розповіли, що студентів досить швидко перевели на дистанційне навчання, адже багато лекцій та інших матеріалів є в електронному форматі та викладені на платформі.

Звичайно, не всі викладачі змогли швидко перемкнутися на дистанційний режим, велика кількість викладачів перевели частину активностей у письмові роботи. Це було відразу помічено завдяки постійному опитуванню студентів. Зараз ми активно допомагаємо їм. Проводимо тренінги, підключаємося віддалено і показуємо, як і що потрібно робити. Ми робимо все, аби навчання не було переведено в самонавчання, – підкреслив Андрій Глебовец, декан факультету інформатики НаУКМА.

Більшість курсів підтримується всередині Moodle. Задовго до карантину студенти могли завантажувати свої виконані завдання на платформу для перевірки викладачами –  незалежно від того, були вони присутні на парі чи ні.

Якщо ми говоримо про молодших студентів – перший, другий, третій курси, – то викладачі також проводять лекційні, практичні або лабораторні в Microsoft Teams чи Zoom. Збираються в невеликі групи по 10 осіб, де кожен студент захищає свої роботи, – розповів Олександр Поддєнежний, керівник центру електронної освіти НаУКМА.

Студенти, які цьогоріч не випускаються, закінчать навчальний рік за планом. Іспити та заліки Міністерство освіти і науки рекомендує провести дистанційно за графіком. А якщо їх не має можливості провести віддалено, тоді університет може перенести на наступний рік.

А ось випускникам вишів дозволили захищати дипломні роботи та складати іспити дистанційно, крім єдиного державного кваліфікаційного іспиту.

Джерело: https://vse.ee/czq


Вас також можуть зацікавити такі матеріали:

Зарплати, ЗНО та дистанційне навчання: найголовніше про освіту під час карантину

5 переваг дистанційного навчання: інший погляд

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.