і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о

Пізнати 4 стихії

Експерименти для дітей, що допоможуть дослідити сили природи.

Ці нескладні досліди допоможуть розвинути допитливість у дітей. Експерименти допоможуть дітям розкрити у собі бажання зрозуміти взаємозалежності у стані речей під час їх взаємодії. Однак, дуже важливо, аби під час експериментів діти робили висновки самостійно. Тоді вони матимуть змогу розкрити свій дослідницький потенціал повною мірою.

 

 ПОВІТРЯ 

Експеримент №1

Мета: продемонструвати наявність повітря навколо нас, у воді. 

Матеріали: 

  • сухий камінь та склянка з водою;
  • порожня склянка та посудина з водою;
  • офісний папір;
  • 2 повітряні кульки.

Умови: звичайне приміщення. 

Хід досліду: 

1. Склавши трубочкою губи, з силою втягнути повітря. Повітряний потік "звучить" і відчувається на губах.

2. Опустіть сухий камінець у склянку з водою. На поверхні з'являться бульбашки, наповнені повітрям.

3. Переверніть порожню склянку догори дном, та, тримаючи її дуже рівно, повільно занурте її у воду. Чи потрапляє до склянки вода? Чому не потрапляє? 

4. Зробіть, разом зі своїми вихованцями паперовий човник, спустіть його на воду і щосили дмухніть на нього. Чому він рухається? 

5. Зважте на вагах дві повітряні кульки (одна надута, інша – ні). Яка з них важча? Чому?

Висновки: Повітря оточує нас довкола. Навіть, у воді.


Експеримент №2

Мета: продемонструвати потребу у повітрі людей, тварин. 

Хід досліду: 

1. Запропонувати дітям на короткий час затулити носа й рота рукою.

2. Нехай вони після цього глибоко вдихнуть повітря та відчують, як це приємно.

3. Покласти руки на груди й відчути, як вони ритмічно рухаються під час дихання. Зробити те саме під час спостереження за кішкою, кролем.

Висновок: повітря вкрай необхідне для існування живих істот на Землі.

 

 ЗЕМЛЯ 

Експеримент №1

Мета: навчити дітей розрізняти вологу та суху землю. 

Матеріали: 

  • Посудина зі зволоженим грунтом
  • Контейнер із сухою землею. 

Умови: літо – подвір’я, зима – куточок природи. 

Хід досліду: 

1. Запропонувати дітям взяти в руки дві жмені землі – мокрої та сухої

2. Нехай діти стиснуть кулаки. 

Висновок: волога земля м'яка, зліплюється в грудку, з неї можна витиснути воду. Суха земля тверда, при здавлюванні розсипається.


Експеримент №2

Мета: показати властивість піску пропускати воду, а глини – утримувати її. 

Матеріали: 

  • 2 скляні банки;
  • пісок;
  • глина;
  • вода. 

Хід досліду: 

1. В одну банку помістіть пісок, в другу – глину.

2. Налийте у банки з піском та глиною однакову кількість води й спостерігайте, як вона просочується. 

Висновок: пісок пропускає воду, а глина – ні.

 

 ВОГОНЬ 

Експеримент №1

Мета: продемонструвати утворення іскри і вогню.

Матеріали: 

  • 2 твердих камінці;
  • папір;
  • тирса;
  • керамічна посудина.

Умови: затемнене приміщення. 

Хід досліду: 

1. Потріть камінці один об інший – чути потріскування й з’являться іскра. Це є, у спрощеному вигляді, блискавка.

2. У керамічному посуді викладіть дерев’яну тирсу та папір. Повторіть маніпуляцію з камінцями, але вже над посудиною. Іскри падатимуть на легкозаймисті матеріали і вони почнуть тліти, виділяючи теплову енергію.

3. Перевірте чи не зайнялися папір і тирса й, якщо не виявите вогню, запропонуйте дітям доторкнутися до ділянок, що стали темнішими. Яка у них температура?

Висновок: вогонь підвищує температуру тіла.


Експеримент №2

Мета: показати залежність вогню від кисню.

Матеріали: 

  • 2 свічки;
  • скляна посудина (чашка, банка і т. ін.).

Хід досліду: 

1. Запаліть дві свічки поруч.

2. Накрийте одну з них скляною посудиною. Чому вогонь під нею раптово затух?

Висновок: вогонь може горіти лише тоді, коли достатньо повітря.

 

 ВОДА 

Експеримент №1

Мета: Ознайомити дітей зі смаковими властивостями води.

Матеріали: 

  • 3 посудини чистою з водою
  • ложка цукру;
  • ложка солі.

Хід досліду: 

1. Нехай діти скуштують воду з усіх трьох посудин. Вода – без смаку.

2. Тепер в один контейнер додайте ложечку цукру, а в другий – сіль. Що трапилося з цукром? Сіллю?

3. Запропонуйте дітям знову скуштувати воду з усіх посудин. Якою стала вода на смак? Від чого залежить смак води?

Висновок: вода не має смаку, але має особливість вбирати смак інших речовин.


Експеримент №2

Мета: ознайомити дітей з впливом температури на агрегатний стан води.

Умови: морозна погода. 

Матеріали: 

  • 3 посудини;
  • чиста вода.

1. Одну посудину залишіть на столі, другу віднесіть на мороз і лишіть на декілька годин. Третю посудину нагрійте.

2. Запропонуйте дітям скуштувати воду кімнатної температури та підігріту. Чи відрізняється їхній смак?

3. Занесіть до кабінету посудину з водою, що декілька годин знаходилась на морозі. Що трапилось з водою?

Висновок: температура води не впливає на її смак. Однак, при низькій температурі вода переходить у твердоподібний стан.

Нагадаємо, нещодавно «Всеосвіта» публікувала 5 рекомендованих Міносвіти дослідів з водою.

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти