Онлайнінструменти для візуалізації матеріалу: створення стрічки часу і діаграм

Добірка ресурсів онлайн для створення цікавих і змістовних часових ліній, діаграм і схем.

У грудні минулого року Римський клуб поширив 50-й звіт «Come On!». Зусилля членів Римського клубу націлені на вирішення актуальних проблем сучасності. Це – практичні рішення.

Римський клуб – заснована 1968 року міжнародна неурядова організація, що об’єднує в своїх рядах вчених, громадських діячів і ділових людей більш, ніж з 30 країн світу, стурбованих перспективами розвитку людства.

У 50-му звіті багато уваги було приділено саме освіті. Члени Римського клубу бачать завдання освіти у формуванні у молоді грамотності щодо майбутнього. Освіта, яка може це зробити, має ґрунтуватися на пов’язаності і використання інформаційно-комунікаційних  технологій. Це є цінним тільки тоді, коли воно сприяє зв’язкам між людьми.

Новий Закон «Про повну загальну середню освіту» передбачає можливість для учнів обирати власну освітню траєкторію: курси чи предмети, а учителів – складати власну програму на основі Державного стандарту.

«Тож перш ніж вимагати від людей якихось кроків, слід привернути їхню увагу. А також викликати інтерес і бажання щось зробити», – про це ще 1896 року говорив фахівець із реклами Елмер Левісон: його формула AIDA (Attention – увага, Interest – зацікавлення, Desire – бажання, Action – дія) уже понад 100 років допомагає привернути увагу і заручитися підтримкою громадськості.

Цю формулу потрібно задіяти і в освіту. За допомогою неї можна пояснити учням, чому певний урок стосується їхнього подальшого життя. Так, як ця формула була створена для торгівлі і реклами, спікерка вебінару і директорка Центру освітнього консультування Вікторія Косик пропонує додати 5 етап – це задоволення.

Важливо, щоб учитель вмів передати і пояснити інформацію тому що:

  • 90% інформації про навколишнє середовище людина отримує за допомогою очей
  • наявність картинок на 80% підвищує бажання прочитати текст
  • 70% сенсорних рецепторів знаходяться в очах
  • близько половини нейронів головного мозку людини задіяні в обробці візуальної інформації
  • на 19% менше при роботі з візуальними даними використовується когнітивна функція мозку, що відповідає за обробку та аналіз інформації
  • на 17% вище продуктивність людини, що працює з візуальною інформацією
  • на 4,5% краще згадуються докладні деталі візуальної інформації
  • в 60 000 разів швидше сприймається візуальна інформація в порівнянні з текстовою
  • на графіку читач швидше знайде мінімальне і максимальне значення
  • 10% людина запам’ятовує з почутого, 20% – з прочитаного, 80% – з побаченого і зробленого
  • на 323% краще людина виконує інструкцію, якщо вона містить ілюстрації

Під час написання допису у фейсбуці, необхідно прикріпити фото або картинку. Більшість людей на землі (понад 60%) є візуалами – це ті, хто запам’ятовує інформацію візуально, через зір.

Таким людям рекомендується читання, вивчення схем малюнків, діаграм, перегляд відео, презентацій тощо.

Сьогодні існує багато застосунків і ресурсів, які дозволяються створити схеми, діаграми, презентації. Але вчитель має бути до цього готовим. Бо картинка має бути якісною, передавати інформацію зрозуміло. Для цього необхідно володіти технологією подання знань у стислому форматі, а також:

  • володіти технологіями подання знань в «стислому» вигляді;
  • технологіями репрезентацій навчального матеріалу шляхом створення графічних зображень, навичками візуалізації слабоструктурованої інформації
  • вміти зберігати отриману та перероблену візуальну інформацію
  • знати загальні правила та прийоми композиції і колористики;
  • методології роботи з мультимедіа тощо

Пані Вікторія радить почати з таких етапів підготовки створення картинок:

  • відбір навчального матеріалу
  • визначення оптимального засобу візуалізації
  • побудова структурно-логічної схеми
  • розташування навчального матеріалу з урахуванням логіки формування навчальних понять
  • підбір опорних сигналів
  • пошук внутрішніх логічних взаємозв'язків та міжпредметних зв'язків
  • складання первинного варіанту, компоновка матеріалу в блоки
  • критичне осмислення первинного варіанту, перекомпонування, перебудова, спрощення
  • введення кольорів
  • озвучування та остаточне корегування

Ресурси для створення діаграм, графіків, презентацій

1. Datawrapper

Безкоштовне програмне забезпечення з відкритим кодом, співзасновником якого є журналіст Мірко Лоренц. Зараз у Datawrapper можна працювати з п’ятьма типами діаграм: графіки, кругові діаграми, вертикальні та горизонтальні, а також кільцеві діаграми. Щоб створити діаграму, необхідно скопіювати дані з Excel, вказати тип діаграми та прописати відповідні назви.

Посилання: https://www.datawrapper.de/

2. Easelly

Це онлайнсервіс для створення інфографіки, за допомогою якого ви можете швидко малювати ілюстрації для вашої презентації, звіту або статті.

Посилання: https://www.easel.ly/

Стрічки часу

«Стрічка часу» (англ. Timeline) – це шкала часу, на яку в хронологічній послідовності наносяться події. Найчастіше стрічка часу являє собою горизонтальну лінію з розміткою по роках (або періодах) із зазначенням, що відбувалося в той чи інший час.

3. Free Timeline

Додаток дозволяє автоматично побудувати стрічку часу і налаштувати її відповідно до індивідуальних побажань. Користувачеві необхідно внести вихідні дані в таблицю, подібну таблиць Microsoft Excel або імпортувати їх з інших додатків, а потім, після клацання миші автоматично генерується стрічка часу. 

Посилання: http://free-timeline.com/

4. Timetoast

Сервіс для створення стрічок часу дозволяє розміщувати події в хронологічному порядку. Лінія (шкала, стрічка, лінійка) часу служить для створення тимчасово-подієвих лінійок – на лінійку часу наносяться події, у такий спосіб отримуємо історію розвитку події, особистості, епохи тощо. Хронологія подій буде включати в себе фіксовану дату, опис, посилання; можна вставити посилання на ресурси в інтернеті, пов'язані з цією подією.

Посилання: https://www.timetoast.com/

5. Time.Graphics

За допомогою онлайнсервісу Time.Graphics можна створити наочну стрічку часу і показати хронологію подій. Така візуалізація стане в пригоді для будь-якої презентації.

Посилання: https://time.graphics/ru/

6. Visme

Сервіс для створення інфографіки, онлайн-презентацій, анімацій, анімованих банерів та іншого візуального контенту.

Посилання: https://www.visme.co/


Якщо вам сподобався цей матеріал, перегляньте вебінар Вікторії Косик. Спікерка розповість про вищеописані ресурси детальніше! 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/onlajn-instrumenti-dla-vizualizacii-materialu-stvorenna-stricki-casu-136.html

Читайте також: 

10 безкоштовних онлайнсервісів для роботи проактивного вчителя

5 онлайнресурсів і карт, які стануть знахідками для вчителів історії

#вебінар #ресурси #стрічка_часу #інфографіка   

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
5
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!