Онлайн-ризики та кібербулінг. Організація безпечних онлайн-уроків

Дуже часто діти-підлітки на теренах нашої країни зустрічаються з різними онлайн-ризиками, і тому ми як дорослі, і також як педагогічні працівники маємо знати, що це таке та як в цих реаліях діяти.

#Онлайн-уроки та взагалі наше життя в основному зараз відбувається в онлайн-вимірі і там ми можемо стикнутись з різноманітними ризиками. Про те, які вони бувають та як убезпечити себе розкаже менеджерка навчальної діяльності проєкту #stop_sexтинг Аліна Касілова.

Кібербулінг

#Кібербулінгом, який є, на жаль, доволі поширеним явищем в мережі, називають систематичне #цькування та вчинення насильства за допомогою засобів електронної комунікації. Це певна повторювальна дія, яка спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

Причини кібербулінгу

  • потреба кривдника відчувати себе сильнішим за когось;

  • жага популярності;

  • ілюзія захищеності (в Інтернеті ми можемо бути тими, ким хочемо);

  • низька самооцінка та бажання самоствердитись;

  • неусвідомлення дитини, що її дії комусь шкодять;

  • відсутність співпереживання та емпатії.

Наслідки кібербулінгу

  • дитина постійно перебуває в надзвичайно пригніченому стані, переживає, що її світлини побачать якісь сторонні люди і вона може стати об'єктом знущань;

  • у дітей виникає відчуття сорому за те, що вона зробила, страх, що ще хтось про це дізнається, і дитина чи підліток знаходиться в постійній тривозі.

Секстинг

#Секстинг — це обмін власними фото, відео та текстовими матеріалами інтимного характеру. В першу чергу це відбувається через таку вседоступність гаджетів. Діти всюди ходять з телефонами: в школі, на вулиці, вдома. В будь-який момент часу (ми навіть можемо цього не знати), вона може дійсно, наприклад, робити свої фотографії та комусь їх надсилати.

Порнографічний контент

Порнографічний контент є зараз доволі розповсюдженим явищем.

Діти потрапляють на такий матеріал навіть під час пошуку, наприклад, певної інформаціюї для своїх рефератів. Ми маємо знати, що це є, і таке може статись з будь-якою дитиною.

Окрім того, є ще є помилкове введення запиту в пошуковій системі. Тобто, дитина, навіть не бажаючи цього, може потрапити на порнографічний матеріал.

Також, наприклад, якщо діти мають власну пошту або зареєстровані в соцмережі — там вони також можуть отримати спам-лист або повідомлення від людей, яких вони не знають.

Ми говоримо про це через те, що перегляд порнографії для дитини — це психологічна травма, яка формує в дитини нездорові очікування щодо сексуальних стосунків та ранню сексуалізацію.

Онлайн-безпека під час проведення уроків в дистанційному форматі

  1. Варто налаштувати пароль для того, щоб кожна зустріч, яку ви створюєте, була запаролена.

  2. Якщо дитина заходить в #Zoom-клас, вона має підписуватись своїм ім'ям та прізвищем без якихось ніків, цифр і літер.

  3. Під час спілкування треба обирати розмивання фону, щоб не було видно, де знаходиться вчитель. Також на задньому фоні не має бути ніяких речей, сертифікатів, написів, які б могли ідентифікувати людину.

  4. Варто уникати сторонніх розмов з тими, з ким ви проживаєте разом або з ким ви знаходитесь в приміщенні.

  5. Коли ви закінчуєте урок варто перевірити, чи ви вийшли з кабінету та відключили аудіо/відео.

  6. Варто оновлювати програмне забезпечення, оскільки таким чином відбувається й оновлення налаштувань безпеки вашого комп'ютера чи будь-якого іншого гаджету.

Це все дозволяє убезпечити вас від певних злочинних махінацій.

Основні правила комунікації та взаємодії в освітньому процесі

1. Використання тесту-білборду

Перед тим, як щось опублікувати варто представити цю інформацію чи ці матеріали на білборді біля вашої школи. Якщо ви б не хотіли, щоб це побачили інші люди — тоді не варто публікувати цю інформацію.

Цей тест дозволяє зрозуміти, чи ця інформація підходить для того, щоб всі її дізнались чи не дуже.

2. Онлайн-вимір такий самий, як і офлайн, як і наше життя. Всі правила наших взаємин і спілкування як в онлайні, так і в офлайні мають бути схожі.

3. Варто створити правила на час онлайн-навчань, щоб краще згрупувати дітей. Наприклад, учні завчасно, за 5 хвилин до початку уроку доєднуються в Zoom, чи в Skype чи на іншу платформу і мутяться. Тобто, виключають аудіо та відео.

Правила онлайн-безпеки для вчителів

Більшість з нас мають свої сторінки в соцмережах, електронну пошту. Ми маємо відповідально ставитись до того, що публікується на наших приватних сторінках в соціальних мережах.

1. Варто завжди перевіряти на правдивість інформацію, що ми публікуємо, бо, на жаль, зараз дуже багато в мережі дезінформації, а учні, підлітки, діти дуже часто до своїх вчителів ставляться як до авторитетів.

2. Приватне життя має залишатись приватним.

3. Не варто публікувати фотографії дітей без їхнього дозволу, адже за правилами соцмереж будь-хто може взяти фотографію і використовувати для своїх цілей.

#Уроки та квести

Аліна Касілова зазначає, що тему онлайн-безпеки можна включити в освітній процес навіть на звичайні уроки.

Наприклад, під час уроків історії дуже цікаво створити профілі видатних постатей в соцмережах або під час математики можна попросити учнів побудувати графіки використання екранного часу декількох тижнів поспіль і порівняти їх між собою.

Бесіди з учнями різного віку щодо використання гаджетів

  1. Наголошуємо в першу чергу на тому, що не варто розповсюджувати особисті дані.

  2. Якщо з дитиною щось трапилось, вона має розказати про це дорослим для того, щоб отримати допомогу.

  3. Наголошуємо, що небезпечно зустрічатись з тими, кого ми знаємо тільки в онлайні.

  4. Дитині не варто не відповідати на повідомлення, які є для неї неприємними.

  5. Не варто ділитись своїм паролем на гаджеті та приватної сторінки, якщо дитина є в соціальних мережах.

  6. Не можна розповсюджувати приватну інформацію.

  7. Варто налаштовувати екранний час.

  8. Необхідно завантажувати лише ті додатки, які підходять по віку дитини.

Інтернет — це, звичайно, добре, і він дає багато можливостей, але дуже важливо також вміти захистити себе в цьому просторі. Саме тому тема онлайн-безпеки має стати темою щоденного обговорення.

Для того, щоб дізнатись більше про дистанційну освіту та онлайн-вимір переходьте за посиланням та дивіться весь вебінар Касілової Аліни — https://vseosvita.ua/webinar/distancijna-osvita-ta-onlajn-vimir-organizacia-bezpecnih-onlajn-urokiv-271.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.