Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Дробимо разом з НУШ

Вивчення теми «Дроби» може бути легким і жартівливим. Думаєте фантастика? Ми впевнені, що це реальність!

Нещодавно ми розповідали про веселе додавання та множення по-новому і ваші позитивні відгуки надихнули нас на створення ще одного матеріалу. Продовжуючи серію корисних статей про ненудне навчання, сьогодні розглянемо тему дробів.


На початку вивчення теми «Дроби», проведіть конкурс на найкращого повітряного змія, аби діти не втратили інтерес. Такий спосіб зацікавить дітей та допоможе згадати навички лічби, плавно перейшовши у тему дробів.

У програмі Excel підготуйте заготовку. Це має бути квадрат, поділений на дрібніші квадрати. Скільки міститиме кожна сторона квадрата елементів, залежить виключно від підготовки ваших учнів – від 2 до 10 квадратиків. Роздрукуйте заготовку та виріжте по контуру основної фігури.

Візьміть декілька аркушів кольорового паперу і виріжте з нього фігуру у формі цукерки або бантика. Приклейте ці фігури різного кольору до нитки для в’язання. У місці склейки додатково розташуйте коло з паперу білого кольору, на якому буде написано дріб. Знаменник – число, що відповідає кількості маленьких квадратів, а чисельник позначає кількість квадратиків, які необхідно зафарбувати саме цим кольором. Важливо, аби сума усіх дробів, зазначених на папірцях одного повітряного змія дорівнювала одиниці!


Для цього методу необхідно підготувати декілька заготовок. Створіть два прямокутних трикутники, в одному зазначте дріб, у другому – зображення, яке відповідати цьому значенню. Тобто, якщо в одному трикутнику зазначено ½, то інший трикутник має містити коло, поділене навпіл. Бажано зафарбувати одну частину кольором. Знаменник дробу показує на скільки частин має бути поділене коло, чисельник – скільки необхідно зафарбувати деталей.

Роздрукуйте та виріжте заготовки. Роздайте дітям комплекти з різним набором дробів і зображень, нехай вони підберуть парні співвідношення. Також можна сформувати комплекти, у яких будуть усі карточки парні, окрім одного дробу та зображення. Однак, у такому випадку варто попередити учнів про те, що їм необхідно знайти у кого з класу знаходиться друга парна картка. Таким чином у дітей розвиватимуться комунікативні навички, вміння знаходити потрібну інформацію та домовлятися.


Для того, щоб простіше пояснити скорочення дробів, пропонуємо візуально представити дітям як працює така методика на практиці.

Візьміть гнучку поролонову паличку для плавання (нудл), заміряйте її довжину. Розділіть отримане значення на 2, 3, 4… Зробіть у відповідних місцях помітки на паличках за допомогою лінійки та ручки. Розріжте ножицями у позначених місцях. Підпишіть дроби на кожному фрагменті палички.

За допомогою таких паличок дитина зможе побачити, як саме відбувається скорочення та чому. Учням буде простіше зрозуміти, що ¼+¼ це те ж саме, що і ½. Очевидно буде також і те, що 1 ціла складається з двох ½.

До речі, таким методом можна буде пояснити й утворення десяткових дробів і, зокрема, співвідношення звичайних дробів десятковим.

Маємо ще один спосіб творчого використання нудлів на благо математики.


Будь-який персонаж, який подобається вам або вашим учням, може стати помічником на уроках. Створіть картки з зображенням персонажа та помістіть поруч коло з секторами. Декотрі з них розфарбуйте, збоку напишіть кілька дробів, однак лише одна відповідь має бути правильною. Роздайте дітям картки та прищіпки, для позначення свого вибору серед варіантів.

Не обмежуйтесь лише персонажами. Будь-що, розділене на декілька частин, може допомогти в освоєнні знань дітям.


Для цього методу необхідно буде зображення пирогів, поділених на декілька частин. Наявність таких зображень дозволить створити кілька способів зацікавити дітей дробами.

Можна створити імпровізовані пазли, що складатимуться з трьох частин. Дві менші деталі символізуватимуть доданки, більша частина – суму. Тобто діти, маючи пазл-відповідь, повинні будуть підібрати ті частини пирогів, які у сумі складатимуть правильну відповідь. Цей самий спосіб можна ускладнити, роздрукувавши доданки у вигляді простих дробів замість зображень. Комбінований спосіб, з компонуванням доданків-пирогів та пазлів-дробів, також досить ефективний.

Так само, для легкого засвоєння додавання дробів, можна створити «пирогові приклади». Це таке собі рівняння з одним невідомим, де невизначене число – певна частина пирога :) У таких прикладах відповідь діти вклеюють власноруч. Цей метод також допоможе оцінити засвоєння дітьми теми.


 

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти