+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

82% українських педагогів відчувають свою професію неважливою

Чому українським вчителям не вистачає знань і до чого тут престиж? Зоя Литвин знає відповіді на ці питання.

Правильна мотивація – це запорука ефективного професійного зростання та самореалізації. Зазвичай, коли говорять про користь мотивації, мають на увазі підхід до учнів і часто забувають про самих вчителів. В Європі та Америці вже зрозуміли: щоб діти в закладах освіти не лише отримували якісні знання, але й насолоджувались процесом навчання, необхідно, насамперед, підвищити престиж професії педагога. А що ж відбувається в Україні?

Зоя Литвин, засновниця громадської організації «Освіторія» та засновниця Новопечерської школи (м. Київ), на своїй сторінці у Фейсбуці зазначила:

144 бали. Такий цього року середній бал абітурієнтів – майбутніх вчителів. Мене ця цифра трохи жахає, бо «наше майбутнє» виховуватимуть, ті, хто з 200 балів набрав лише 144. Ті студенти, у яких це був п‘ятий резервний варіант, якщо ніде більше не пройдуть. А в цей час у Туреччині тільки студенти, які набрали 190 БАЛІВ І ВИЩЕ, можуть поступати на вчителя і виховувати турецьке майбутнє. Якщо набрали менше 190 балів – вас навіть на контракт у педагогічний не візьмуть.

Ситуацію з низькими прохідними балами прокоментував й освітній омбудсмен Сергій Горбачов, підкресливши, що низький середній бал на спеціальності природничих і точних наук виставляється через велике держзамовлення. Щоб покращити якість педагогічної освіти, пан омбудсмен наполягає на впровадженні педагогічної інтернатури.

А мотивувати  до роботи у школі уряд планує… гідною системою оплати праці. З наступного року доходи вчителів мають збільшитися від 20 до 70% .

 Чому такий низький прохідний бал? 

У програмі «Сніданок з 1+1» Зоя Литвин зазначила, що показник у 144 бали свідчить про те, що інтелектуальна еліта українських абітурієнтів не вступає до педуніверситетів.

Серед найголовніших причин пані Зоя називає низький рівень престижу професії педагога та недофінансування освітньої сфери.

 

 

 

В усіх країнах, які суперсильні в освіті (наприклад, Сінгапур, Фінляндія, Канада), на вчителів йдуть найсильніші студенти – тобто ті, хто з 200 балів набирає 190 та вище, – пояснила засновниця «Освіторії». – Наразі світ настільки глобальний, що наша амбітна молодь за допомогою планшета чи комп’ютера може працювати на будь-яку корпорацію, з будь-якої країни, навіть зі свого рідного міста – і відчувати важливість своєї справи.

Проблема української освіти ще й в тому, що студенти вузів не відчувають важливість професії педагога.

Якість освіти в країні не може перевищити якість вчителів цієї країни.

 Що необхідно зробити, аби 16-річні випускники вступали до педагогічних вузів? 

 Підняти престиж професії вчителя

За словами пані Зої, дуже часто педагог з’являється на телебаченні чи в інтернет-медіа в негативному ракурсі, зазвичай тоді, коли робить щось не так.     

 Переформатувати педагогічну освіту

Щоб реформа Нової Української Школи й надалі успішно впроваджувалася, необхідно й вчителів навчати інакше.

Наразі велика кількість педагогів викладає в університетах так само, як викладали 20 років тому. Стільки всього змінилося у світі, діти стали іншими, а педагогічна освіта не змінюється, вона нецікава.

 Премія Global Teacher Prize Ukraine 

Перед тим як започаткувати премію «Освіторія» провела дослідження серед українських вчителів. Результати неприємно вражали: 86% педагогів в Україні відчувають свою професію неважливою та не отримують достатньої поваги з боку суспільства.

Коли ми провели премію вперше, ми зробили замір громадської думки та з’ясували, що престиж професії вчителя зріс на 15%. Це всього лише за перший рік премії. Цьогоріч, коли ми проведемо Global Teacher Prize Ukraine втретє, ми знову зробимо замір, і, думаю, що показник значно зросте.

 Критерії успішного вчителя 

 Любов до дитини

Зоя Литвин вважає, що цей критерій має стосуватися абсолютно всіх, хто працює у школі: електрика, кухаря, клінінг менеджера тощо. Адже вони щодня стикаються з дітьми і, у певний спосіб, впливають на них.

 Готовність і відкритість до нових знань

Ми навчали свою команду за півроку до відкриття і помітили, що є дуже класні, досвідчені вчителі, але вони вже відчувають себе метрами, зірками –тому не готові навчатися далі. Такі вчителі нам не підходять.

Світ неймовірно плинний, все постійно змінюється, і педагог повинен швидко адаптуватися, бути гнучким.


Джерело: ТСН, День. Київ

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись