! В а ж л и в о

3 цікаві психологічні тести для школярів

Добірка змістовних тестів, які допоможуть кожному вчителю з'ясувати психологічний стан своїх учнів, рівень їхньої агресії та наявність тривожних станів, пов'язаних зі школою.

1. Проективна методика «Дерево»

Автори – Джон і Дайан Лампени, англійські психологи.

Обладнання: аркуш з роздрукованим малюнком, олівці червоного і зеленого кольору.

Інструкція: Роздрукуйте аркуші із зображенням дерева та роздайте школярам. Поясніть дітям, що на цьому дереві живе спільнота лісових чоловічків, кожен з яких має свій настрій, займається своєю улюбленою справою та займає відповідне положення на дереві. Попросіть кожного учня обвести на своєму аркуші червоним кольором того чоловічка, з яким він ототожнює себе зараз, та зеленим – яким би йому хотілося бути. 

Бланк діагностування школярів:

При інтерпретації результатів варто звернути увагу не лише на те, яких саме чоловічків обрав учень, а також те, чи є між реальним і бажаним зображеннями розходження. Це свідчить про те, наскільки комфортно себе почуває школяр, перебуваючи у певному психологічному стані.

Ключ до тесту можна знайти у бібліотеці «Всеосвіти» за посиланням.

 

2. Проективна методика «Школа»

Авторка – Алла Баркан, докторка медичних наук, педіатриня й дитяча психологиня.

Обладнання: аркуш паперу та кольорові олівці чи фломастери.

Інструкція: Роздайте учням білі аркуші та попросіть намалювати, як вони сприймають свою школу.

Приклад дитячого малюнка школи:

Аналізуючи малюнок кожного школяра, зверніть увагу на такі параметри:

  • кольорова гама;
  • лінія і характер малюнка;
  • сюжет.

За кожним із параметрів визначається бал від 0 до 2. Для загальної оцінки бали додаються.

Ключ до тесту можна знайти у бібліотеці «Всеосвіти» за посиланням.

 

3. Проективна методика «Вулкан»

Авторка – Ірина Вшивкова, сімейна психологиня. 

Інструкція: Попросіть дитину на аркуші намалювати кольоровими олівцями вулкан. Він може бути будь-якого розміру, кольорового забарвлення.

Приклад вулкана, який може намалювати школяр:

При інтерпретації малюнка зверніть увагу на такі параметри: 

  • вигляд та розмір вулкана;
  • наявність виверження;
  • розміщення малюнка на аркуші;
  • кольорова гама малюнка;
  • наявність додаткових деталей (хмари, рослини, тварини та інше).

Також попросіть учня розказати про свій вулкан, давши відповіді на такі  запитання:

  1. «Який це вулкан?». Відповідь на це запитання відображає, як дитина сприймає себе. Усі названі епітети можна безпосередньо перенести на особисті якості школяра. Якщо дитині важко відповісти на це запитання, то можна припустити, що у неї складності саморозуміння (однак лише за умови, якщо діагностування не викликає дискомфорту).
  2. «Як допомогти вулкану?». Відповідь на це питання сигналізує, яким саме чином можна полегшити емоційний стан школяра. Існує декілька найбільш поширених відповідей на це запитання:
  • «Дозволити йому здійснити виверження». Дитина потребує, щоб накопичені емоції були виражені прямо і в повну міру, без стримання.
  • «Охолодити його (дощем, хмарами, додати поруч річку)». Дитина потребує, щоб їй допомогли знизити інтенсивність переживань, вона не хоче ділитися переживаннями, а прагне їх позбутися.
  • «Додати інші вулкани». Дитина почуває себе самотньо, потребує близьких психологічних стосунків і прагне підтримки.
  • «Подбати про нього». Пряма потреба в турботі та догляді.
  • «Перетворити вулкан в місце для розваги і радості». Дитина прагне змінитися, стати привабливою, подобатися, активно і позитивно взаємодіяти з іншими. Цей варіант особливо характерний для дітей, яким не вистачає радості та підтримки у родині.
  • «Йому ніяк не допомогти». Дитина чинить опір ідеям допомоги, не готова до психологічного втручання.

Ключ до графічної частини тесту можна знайти у бібліотеці «Всеосвіти» за посиланням.

Читайте також: 4 навчальні ігри: знахідка на будь-який урок

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»