12 неординарних способів розвинути навички соціально-емоційного та етичного навчання

Цікаві способи, які допоможуть школярам стати добрішими один до одного та допомагати з радістю.

Social and Emotional Learning розробив відомий американський психолог, письменник і науковий журналіст The New York Times Деніел Гоулман. Розробкою соціально-емоційного та етичного навчання займались науковці Єльського та Іллінойського університетів. За 18 років впровадження програми у життя відбулись позитивні зміни, а саме: серед 270 000 школярів академічна успішність покращилась на 11%, бійки та цькування стали рідшими на 10%. 

Пропонуємо вам ідеї, які допоможуть учням бути щасливими. 

Самоусвідомлення

1. Допоможіть дітям визначити їхній поведінковий тип

Пошукайте в інтернеті тест на визначення поведінкового типу людини. Подібні тести дозволять визначити, хто з учнів є інтровертом, а хто – екстравертом.

Інтроверт – людина, яка не любить хаос і галас. Такий тип особистості занурений у власний внутрішній світ.
Екстраверт – це дуже активна людина, яка любить спілкування.


Згрупуйте учнів відповідно до їхнього типу для спільного обговорення своїх сильних і слабких сторін. Допоможіть учням зрозуміти, як вони можуть взаємодіяти один з одним. Створіть діаграму з ідеями, як інтроверти можуть порозумітися з екстравертами. 

2. Заохочуйте учнів писати листи

Створіть з учнями журнал вдячності або попрохайте їх написати листи про свої хороші справи, мрії тощо. Наприклад, можна написати невеликий твір про те, що дитина зробила впродовж тижня.

Час для саморефлексії – відмінний спосіб створити позитивну атмосферу в класі.

3. Допоможіть учням вміти розуміти власні почуття, використовуючи колесо емоцій

Американський професор Робер Плутчик у 1980 році придумав концепцію, в якій окреслив 8 основних емоцій, пов’язаних з більш складними. У результаті вийшло «колесо емоцій».

Згідно з розробкою американського професора, до переліку основних емоцій входять: радість, сум, страх, довіра, очікування, подив, злість, невдоволення. Вони розташовуються у другій лінії кола від центра.

Колесо емоцій Плутчика ілюструє, що відбувається, коли дві емоції об’єднуються, які з них є протилежностями.


Колесо «Я керую своїми емоціями» – це розробка, з допомогою якої можна навчити дітей розуміти та контролювати власні емоції, при чому, в цікавій та захопливій для них формі.

Завантажити настільний варіант: https://vseosvita.ua/library/nastilna-versia-a-keruu-svoimi-emociami-97318.html

Завантажити для кріплення до стіни: https://vseosvita.ua/library/a-keruu-svoimi-emociami-97015.html


Самоуправління і керування емоціями

4. Навчіть учнів зосереджувати власні думки

Американська вчителька і незалежна журналістка сайту We are Teachers Саманта Клівер зазначає, що один із хороших способів зосередити увагу на чомусь – використовувати міні-презентації. Кожен слайд містить зображення з невеликим блоком для тексту чи анімації, а отже такий формат дозволяє сфокусуватись на головному.

5. Допомагайте учням ставити цілі і стежити за прогресом

Завдання учнів – визначити конкретні цілі, яких би вони хотіли досягнути. Потім допоможіть їм розробити короткострокові і довгострокові плани для досягнення їхніх цілей. Установіть часові рамки для відстеження їхніх дій. 

Суспільні роботи

6. Використовуйте час в класі, щоб допомогти суспільству

Подумайте разом з учнями, яку проблему у своїй громаді ви можете вирішити разом. Чи це буде висадка лісів, прибирання забрудненої території чи допомога у будинках для людей похилого віку.

У такий спосіб учні навчаться робити добро, співпереживати, турбуватися про інших.

7. Розкажіть про незвичайні людські історії

Діти мають знайти і вивчити незвичайні історії людей. Ці історії можуть бути презентовані в мережі YouTube, як підкаст, газетна стаття чи стаття на сайті. Після того, як проблема певної історії буде розкрита, учні розбиваються на невеликі групи, щоб обговорити подібне та відмінне між історією та їхнім життям.

Відносини і соціальні навички

8. Практикуйте активне слухання

Побудова відносин потребує вміння сприймати і співпереживати іншим. Один із найкращих способів зробити це – практикувати активне слухання. Воно включає в себе вміння бути уважним, відповідати мовою тіла, не перебивати і задавати запитання. Об’єднайте учнів в пари. Нехай вони опитають один одного про родину, улюблені спогади або значимі моменти. Учні мають помінятися місцями і розповісти історію свого партнера.


Читайте також: 

Правило «перших трьох хвилин»: як допомогти дитині відчути свою важливість

Джерело: We are Teachers 

#емоції #мякі_навички #почуття #школа #учні

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!