Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Звуки мовні та немовні

Логопед

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

17.04.2020

884

45

0

Опис документу:
Конспект заняття для старшої логопедичної групи ЗНМ. Подорож до лісу, зустріч з лісовими мешканцями і вивчення нового матеріалу про мовні і немовні звуки. Розвиток фонематичного сприймання Розвиток фонематичного слуху на матеріалі складів пальчикова гімнастика Артикуляційна гімнастика.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Мовні та немовні звуки.

1. Організаційний момент. Привітання

Логопед: Сьогодні, діти, у нас з вами незвичайне заняття, ми вирушимо подорожувати лісом. Діти, а як нам потрапити в казковий ліс(відповіді дітей). Правильно потрібні чарівні слова, давайте скажемо чарівні слова, які допоможуть нам з вами потрапити в казковий ліс. Послухайте їх:

Ати-ати-ати- починаємо ми грати.

Ес-ес-ес -чекає нас безліч чудес!

2. Розвиток фонематичного сприйняття на матеріалі немовних звуків.

Гра «Відгадай звуки природи»

Логопед: Діти, ось і потрапили ми з вами в казковий ліс, а казковий він, тому що в цьому лісі живуть звуки. Давайте ми послухаємо і скажемо, які звуки чуєте ви (звуки природи, тварин, птахів). Це були немовні звуки. 

А як ви думаєте, які звуки ще бувають? (Діти: мовні). Правильно звуки, які вимовляє людина називаються мовні.

4. Розвиток фонематичного слуху на матеріалі складів

Гра «повтори за мною»

Діти, дивіться ми дійшли до річки, Через річку перестрибне той, хто повторить за мною ланцюжок складів без помилок (сідають на килимок)

Ка-ко-ку,

мі-мо-му,

си-се-са,

ду-ду-ди,

чу-чи-че,

во-ви-ве,

ца-це-цо,

пи-пу-па.

Молодці, діти! Впоралися із завданням. Все у нас виходить.

5. Динамічна пауза.

Логопед:  Ми зустріли їжачка. Давайте розкажемо йому віршик про їжачка, який ми вчили:

Їжачок –хитрячок

із голок та шпичок

пошив собі піджачок,

і у тому піджачку

він гуляє по садку,

натикає на голки

груші, яблука, сливки,

і до себе на обід

він скликає цілий рід.

(логопед вимовляє слова, показуючи рухи).

А ще зробимо пальчикову гімнастику про їжачка.

Як ти носиш, їжачок,

Так багато колючок? (Поставити долоні під кутом одна до однієї. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.)

Їжачок просить розповісти йому про мовні звуки.

За допомогою чого ми вимовляємо звуки?

Діти: Щоб вимовляти звуки, нам потрібен рот

Рот - це будиночок звуків (демонстрація картинки).

У будиночку цьому - Червоні двері,

Поруч з дверима - Білі звірі.

Червоні двері це що? А що таке білі звірі?

Діти: Це губи і зуби.

Логопед: І ще один орган потрібен для правильної вимови звуків. Відгадайте, про що йде мова.

Завжди в роті, та не проковтнеш.

Якщо б не було його - не сказав би нічого.(язик)

Логопед: Отже, правильно вимовляти мовленнєві звуки  нам допомагають губи, зуби і язик.

Артикуляційна гімнастика. А для правильної вимови звуків обов'язково треба робити зарядку для язичка і губ.(Діти повторюють вправи)

«Лопаточка» Язичок наш, як лопатка:

Закруглений, плоский, гладкий (Широкий язик висунути, розслабити, підкласти на нижню губу)

«Годинник»

(Рот відкрити. Висунути вузький язик, рухати вправо, вліво, не забираючи його в глиб рота)

«Гойдалки»

(Рот відкрити. Висунути вузький язик. Тягнути язиком поперемінно до носа, до підборіддя. Рот не закривати)

«Конячка»

Зачешу конячці хвостик

І на ній поїду в гості (відкрити рот, клацати язиком, не закриваючи рота)

Молодці, впоралися із завданням. Йдемо далі.

7. Розвиток фонематичного слуху в словах.

Гра «Правильно чи ні?»

Логопед: ой, ми зустріли мишку.

Логопед: Мишка норушка підготувала для нас завдання. Послухайте, що вона каже: Кожен звук важливий, коли ми вимовляємо слово.

Всьому на світі назва є - і звіру, і предмету.

І все, що тільки бачить око - над нами і під нами,

І все, що в пам'яті у нас - зазначено словами.

Логопед: мишка хоче, щоб ви правильно її називали і ніколи не плутали з іншими словами. Я буду називати її, але правильно назву лише один раз. Ви повинні плеснути в долоні, якщо почуєте правильну назву: шишка, миска, вишка, пишка, мизка, мишка, мижка.

Логопед: Ось бачите, один або кілька звуків змінили, і вже не те слово виходить.

Молодці діти, і з цим завданням впоралися.

8. Розвиток фонематичного сприйняття на матеріалі немовних звуків.

Вправа «Створи звук»

Ось сидить ведмедик і він засмучений. Йому треба створити якісь немовні звуки, а він не знає як? Допоможемо йому впоратись із завданням?

Перед вами лежать предмети, кожен візьме один предмет і зробить так, щоб він зазвучав.(жмакать папір, маракас,барабан, дудочка, пляшка з макаронами, вітрячок)

— Який звук найкраще чути, коли гарчить собака? ([р])— А шумить вітер? ([ш])— А сичить змія? ([с])

— А дзвенить комарик? ([дз])— А як гудуть хрущі над вишнями навесні? ([ж])— Як кує зозуля, як «розмовляють» корова, ворона, кінь, півень, кури, каченята, гуси?— А які звуки може видавати людина? (Чхати, хропіти, сміятися, свистіти, кашляти тощо)

9. Релаксація

Логопед: Молодці, діти, гарно прогулялись лісом, тепер треба повернутись до групи. Щоб повернутись нам треба зробити ось що.Діти, пройдіть і ляжте на килимок, закрийте очі і послухайте звуки природи. Відкрийте очі. Глибоко вдихніть і повільно встаньте.

10. Підведення підсумків Які звуки називають немовними? А які мовними?Сподобалось вам заняття?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.