Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Звуки [ц], [ц’]. Позначення їх буквами Ц, ц («це»).

НУШ

Для кого: 1 Клас

09.01.2021

310

10

0

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з новою буквою Ц (“це”), закріпити артикуляцію звуків [ц], [ц’], формувати навичку правильного і виразного читання слів і текстів з новою буквою, удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз, розвивати фонематичний слух, дикцію, увагу, мислення, зв′язне мовлення, збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір, розвивати інтерес до уроків читання, виховувати шанобливе ставлення до праці акторів.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Звуки [ц], [ц’]. Позначення їх буквами Ц, ц («це»).

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Ц (“це”), закріпити артикуляцію звуків [ц], [ц’], формувати навичку правильного і виразного читання слів і текстів з новою буквою, удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз, розвивати фонематичний слух, дикцію, увагу, мислення, зв′язне мовлення, збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір, розвивати інтерес до уроків читання, виховувати шанобливе ставлення до праці акторів.

Обладнання: презентація, тематичні малюнки, склади букв, відео «Долина нарцисів», смайлики настрою, таблиця «Місто Букв», цукерки.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Привітання гостей.

Психологічний настрій на урок.

-Продзвенів дзвінок-починається урок.

Працюватимем старанно,щоб урок пройшов не марно.

Щоб почути у кінці,що у нашім першім класі

діти просто –МОЛОДЦІ!

ПРИВІТАННЯ ГОСТЕЙ.

ПРАВИЛО «ДАЙ МЕНІ 5».

ПРАВИЛО ПІДНЯТОЇ РУКИ.

НАСТРІЙ – СМАЙЛИКИ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

У нас на уроці сьогодні гість ( малюнок висить на дошці прикритий чистим аркушем паперу).

І ввечері, і зранку

  • Вартую я на ганку.

  • І кусаю, і гарчу,

  • В дім чужих не пропущу.

(Цуцик)


— Так, це цуцик , назвемо його Цезар. Як ви думаєте, чому Цезар прийшов до нас?

Підніміть руку, у кого вдома є цуцик?

Сьогодні ми мандруватимемо з цуциком та допоможемо йому відшукати шлях до нашого міста Букв,щоб поселити там нову букву, яку ми сьогодні будемо вивчати.

Будьте уважні, не забувайте про збагачення свого словникового запасу новими словами.

( Цуцик на одній стороні дошки, місто Букв на іншій, стрілки-зупинки вказують напрям руху.) Готові працювати?

1.Виділення звука [ц] , [ц′] зі слів. СЛАЙД 1
— Промовимо слово цуцик. Який перший звук ? Який звук [ц] — голосний чи приголосний? (Приголосний) Чому? Що заважає струменю повітря вільно виходити? (Звук [ц] приголосний, бо язик і зуби створюють перешкоду на шляху струменя повітря.)

-А який він- глухий чи дзвінкий?

(Глухий,бо коли прикладаємо руку до горла, рука не відчуває вібрації.

У слові цуцик звук [ц]- твердий.

-А тепер давайте промовимо слово заєць. Тут звук [ц′]вимовляється м’яко.

-Вирушаймо з Цезарем у мандрівку до міста Букв. На дошці стрілочками вказаний маршрут та завдання, які треба виконати.

ІII. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. СЛАЙД 2

1. Підготовка до ознайомлення з новою буквою.

1 зупинка. Чарівні торбинки.

-По дорозі до міста цуцик знайшов дві торбинки.

ЗАВДАННЯ УЧНЯМ- розкласти малюнки у дві торбинки- у першу, зі звуком [ц], а у другу - [ц’].

Знайдіть звукові схеми слів цибуля і перець .

2.Назвіть місце звуків.

ВУЛИЦЯ, ЦИФРА,ГОРОБЕЦЬ,КОНЦЕРТ,ПАЛЕЦЬ, СУНИЦЯ, ЦУКОР.

III. Ознайомлення з буквою Ц, ц («це»)

2 зупинка. Буква ц. СЛАЙД 3
— Звуки [ц], [ц’] позначаються на письмі буквою «це». (Учитель показує велику і малу літери «це».)
— Чим схожі і чим відрізняються ці букви між собою? (За формою однакові, а за розміром різні.)

ПРИКРІПИТИ ЦУЦИКУ ЛІТЕРУ Ц

1.Викладіть букву ц у парах на партах:

1 учень- лего;

2 учень - з цукерок.

Як ви думаєте, чому я взяла цукерки?

-На що схожа буква Ц?

Букву П перевернули,

хвостик знизу пристебнули

І поставили в слівце

Вже тепер як букву Ц.

2.Визначення місця букви в алфавіті.

Друкування букви в зошиті

3.РОЗШУКУЄТЬСЯ БУКВА Ц (На картках діти шукають букву ц)

3 зупинка. Галявина СЛАЙД 4

-Цуцик продовжує мандрувати. Вийшов Цезар на галявину, де цвіте багато квітів. Як вони називаються? (Нарциси).

На Закарпатті, між річками Тиса та Хустець знаходиться унікальна долина. Один раз на рік вона перетворюється на справжнє диво. На зеленому оксамиті трав сходять мільйони білих зірочок диких нарцисів. Легким квітковим туманом вони вкривають підніжжя Карпатських гір, створюючи просто дивовижної краси картину.Іноземні туристи та туристи з України їдуть,щоб помилуватися чудовою долиною.

Хвилинка релаксу

-Сядьмо зручно, уявімо, що ми мандруємо цією долиною, насолоджуємося красою . (Відео «Долина нарцисів») СЛАЙД 5

-Чи є у слові нарциси буква ц?

На початку, в кінці чи в середині слова? Поділимо слово на склади.

На який склад падає наголос?

Чи знаєте ви, що…

-Існує більше 100 видів нарцисів. Через токсичність, нарцис не повинен зберігатися у вазі з іншими рослинами (інші рослини разом з ним просто зів’януть). Цвітуть нарциси в квітні-травні.

4.ФІЗХВИЛИНКА СЛАЙД 6

-Щоб рушити далі, цуцик має зібрати усі квіти, читаючи при цьому склади.

Читання складів. Давайте йому допоможемо.

-Порахуйте скільки нарцисів побачив цуцик?

-На скількох з них написані склади, де буква Ц позначає м΄який, твердий звук?

5.Гра «Утвори слова»

ЦИБУЛЯ,ЦЕГЛА,ЦУКЕРКА,ЦАПОК.

ЦЕ ПОК

ЦИ КЕРКА

ЦА ГЛА

ЦУ БУЛЯ

ГРА «Розсипані склади» з ЛЕГО - Презентація

4 зупинка – МІСТО ЧИТАННЯ СЛАЙД 7

- Цуцик знайшов букварик. Отож і ми маємо з вами попрацювати з букварем, щоб допомогти йому дістатись до міста Букв (с. 49слова )

Види читання:

1 стовпчик – як звичайно;

2 стовпчик – за вчителем;

3 стовпчик – повільно,як повзе равлик;

4 стовпчик – радісно;

-вибіркове (найкоротше слово(ЦАП),найдовше слово(цукорниця);двоскладові слова, трискладові).

Як визначаємо кількість складів у слові?

2 склади:цукор,танець,цегла;

3 склади:олівець,синиця,горобець,камінець;

Пояснення слів.

Цап або козел. СЛАЙД 8

Цукорниця -посуд для цукру. СЛАЙД 9

Паляниця –хлібина з пшеничного борошна. СЛАЙД 10

5 зупинка.

Цікава зустріч.

ЗУСТРІЧ З КЛОУНОМ.

СЛАЙД 11

КУДИ МОЖЕ ПРИВЕСТИ НАС КЛОУН?

Розгляд малюнка на ст.48.

Бесіда за ілюстрацією.

-Де відбувається подія, як ви думаєте?

Що з того,що ви бачите на малюнку,підтверджує вашу думку? СЛАЙД 12 ,13

Робота з текстом (ст.48)

1.Читання вчителем.(Діти слідкують,обводять слова з буквою Ц).

(Цирк,циркачі,танцівниця,танцює,цікавих,капцях,заєць,куцим,цукерки,

циліндра,кільце,цуценята)

Знайдіть малюнки ,назва яких містить букву ц.

Діти обводять малюнки ,назва яких містить букву Ц.

Пояснення незрозумілих слів.

Циліндр – головний убір. СЛАЙД 14

Капці –вид легкого і м’якого домашнього взуття. СЛАЙД 15

Виразне читання учнями.

Бесіда за змістом.

-Про які нові професії дізналися?

Чому я запитую про професії?

Танцівниця

Клоун

Фокусник СЛАЙД 16

Дресирувальник СЛАЙД 17

-Які ще є професії в цирку?

ПОВІТРЯНІ ГІМНАСТИ,АКРОБАТИ СЛАЙД 18

жонглери СЛАЙД 19

канатоходці СЛАЙД 20

еквілібристи СЛАЙД 21

Всі артисти цирку повинні бути сміливими, сильними, рішучими, витривалими.

Молодці. Гарно справились з усіма завданнями та допомогли цуцику дістатися міста Букв.. ПРИКРІПИТИ БУКВУ НА ВУЛИЦЮ МІСТА БУКВ.

Підсумок уроку СЛАЙД 22

-Найкраще мені вдалося....

-Я можу похвалити себе за....

-Я можу похвалити однокласників за ...

Що нового дізнався?

Що навчився?

Що зрозумів?

Що розкажете дома?

Кому було важко?

Коли було важко?

Діти показують смайлики настрою.

Коли приходять гості , що потрібно робити?

- ПРИГОЩАТИ!

Всіх гостей пригощаємо цукерками.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Звуки [ ц ],[ ц′ ].ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ БУКВАМИ «ц», «ц»(ЦЕ).
Слайд № 1

Звуки [ ц ],[ ц′ ].ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ БУКВАМИ «ц», «ц»(ЦЕ).

1 зупинка:Чарівні торбинки
Слайд № 2

1 зупинка:Чарівні торбинки

2 Зупинка :Буква Ц
Слайд № 3

2 Зупинка :Буква Ц

3 3упинка: галявина
Слайд № 4

3 3упинка: галявина

Слайд № 5

Слайд № 6

4 зупинка:місто читання
Слайд № 7

4 зупинка:місто читання

ЦАП
Слайд № 8

ЦАП

цукорниця
Слайд № 9

цукорниця

паляниця
Слайд № 10

паляниця

5 зупинка:цікава зустріч
Слайд № 11

5 зупинка:цікава зустріч

А цирк який цікавий! В нім цілий день вистави.
Слайд № 12

А цирк який цікавий! В нім цілий день вистави.

арена
Слайд № 13

арена

циліндр
Слайд № 14

циліндр

капці
Слайд № 15

капці

фокусник
Слайд № 16

фокусник

дресирувальник
Слайд № 17

дресирувальник

Слайд № 18

жонглер
Слайд № 19

жонглер

канатоходці
Слайд № 20

канатоходці

еквілібристи
Слайд № 21

еквілібристи

Підсумок уроку На уроці я: зрозумів навчився дізнався Відкрив для себе нові слова:
Слайд № 22

Підсумок уроку На уроці я: зрозумів навчився дізнався Відкрив для себе нові слова:

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Складіть слово за малюнком Зай- ра- Цу- кор ці нець
Слайд № 1

Складіть слово за малюнком Зай- ра- Цу- кор ці нець

Складіть слово за малюнком СОН- СТі- ВІК- НО ЛЕЦЬ ЦЕ
Слайд № 2

Складіть слово за малюнком СОН- СТі- ВІК- НО ЛЕЦЬ ЦЕ

Складіть слово за малюнком Сон- роз нець це Мо- Ра-
Слайд № 3

Складіть слово за малюнком Сон- роз нець це Мо- Ра-

Складіть слово за малюнком сон- ра- цир- кач це нець
Слайд № 4

Складіть слово за малюнком сон- ра- цир- кач це нець

БА- ЦИМ- ЛИ
Слайд № 5

БА- ЦИМ- ЛИ

Складіть слово за малюнком олів- Олі- ці кор вець цу
Слайд № 6

Складіть слово за малюнком олів- Олі- ці кор вець цу

Як попрацювали? Було легко Потрібна допомога Було важко
Слайд № 7

Як попрацювали? Було легко Потрібна допомога Було важко

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.