Звук [П], [П'], буква П. Вдосконалення навичок звукового аналізу слів. Читання тексту «На Івана Купала»

Опис документу:
Поданий конспект уроку допоже вчителям перших класів підготуватися до уроку навчання грамоти під час букварного періоду з метою вчити учнів правильно вимовляти звук [п], [п'] і виділяти його в різних позиціях у словах, позначати його друкованою літерою, закріпити навички звукового аналізу слів; вчити читати слова та склади з літерою Пп, удосконалювати навички роботи над текстом; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до читання, повагу і шану до українських народних традицій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета:

вчити учнів правильно вимовляти звук [п], [п'] і виділяти його в різних позиціях у словах, позначати його друкованою літерою, закріпити навички звукового аналізу слів; вчити читати слова та склади з літерою Пп, удосконалювати навички роботи над текстом; розвивати зв’язне мовлення;

виховувати любов до читання, повагу і шану до українських народних традицій.

І. Організація класу

В класі справу будь-яку

Починаєм по дзвінку.

Ні хвилини не втрачаєм

Усе нове запам'ятаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Звучить мелодія пісні «Пусть бегут неуклюже» музика Шаїнського (мінусовка).

-Що це за музика?

-Куди це ми попали? Вгадали. Виявляється не тільки люди, а й літери мають свій день народження.

- Ви любите ходити на день народження в гості?

-Діти, а що ми подаруємо імениннику? Як ви думаєте, гарна поведінка, чіткі відповіді, правильне читання може бути подарунком для будь-якої літери?

У святковий час ми зібрались тут,

Щоб день народження відзначити,

Почитати і пограти

Успіху всім побажати.

  • Завжди на день народження приходять гості, але для початку треба святково прикрасити оселю кольоровими кульками. На кульках літери.

Звук іще один сьогодні будемо вимовляти,

На уроці букву будемо вивчати,

А щоб буква та нова з нами дружбу завела,

Треба вивчене повторити, щоб нове краще вчити.

А – в алфавіті найперша, Буква О така кругла,

А – в алфавіті найлегша. Хто не бачив-подивись:

А і ще ця буква А наче сонце, наче бублик,

І дзвінка, і голосна. мов обручик-хоч котись.

Скажи горобчику, чому Буква І – неначе свічка,

Ти так боїшся букву У? З ясним вогником вгорі.

Тобі зізналася я, таку, А погасне – чорний дим,

Ця буква схоже на рогатку. стане крапкою над і.

И – великої немає, – Буква Е поглянь в люстерко,

И – слова не починає. Схожа ти на етажерку.

-Які звуки починаються цими буквами голосні чи приголосні? Що ми знаємо про голосні звуки?

  • Можемо проспівати.

  • Вимовляємо за допомогою голосу.

  • Повітря в ротику при вимові не потрапляє на перешкоди.

-Будь-якого дня народження не буває без квітів. Прикрасимо кімнату кульками, почитаємо склади.

-Яка краса! Оселя прикрашена. А іменинника ще нема.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-А представляти його допоможе нам сьогоднішній гість. Вгадайте, хто він?

І пастух він, і співак,

Вранці розбудить мастак

Цей будильник в гарнім пір`ї

Командир всього подвір’я.

Має гарний він жупан,

Ходить важно, наче пан,

Чоботи зі шпорами

З кігтями роговими,

Будить сонце, сад, ріку,

-ку-ку-рі-ку? (Півень)

IV. Вивчення нового матеріалу.

а) Спостереження за артикуляцією звука [п]. Віднесення його до приголосних звуків.

-Вимовимо це слово хором.

Звуковий аналіз слова півень.

-З якого звуку починається це слово [п']? Це голосний чи приголосний?

Доведення:

  • Не можливо проспівати.

  • Вимовляємо за допомогою шуму (глухий).

  • Повітря видихуване розкриває губи- перешкоду, тому цей звук називається глухим.

Отже, в слові півень звук [п] м’який, а в словах птах, перо звук [п] вимовляємо твердо. А на письмі твердий звук [п] і м’який звук [п] позначають буквами П п.

б) Ознайомлення з буквою П.

Ось і наша іменинниця! Привітаємо оплесками.

Аналіз графічної будови літери П.

На що схожа? (Ворота, стіл, лавочку,турнік).

Складання асоціативного куща.

Складається з трьох елементів: двох вертикальних подовжених ліній, однієї горизонтальної короткої.

в) Друкування літери у зошиті (с. 26).

Друкуючи літери П, п допоможемо іменинниці надрукувати запрошення для гостей.

Отже, наша іменинниця має непростий характер.

Інколи звук [п] вимовляється м’яко, частіше його характер твердішає і тоді вимовляємо звук [п] твердо.

г)Гра «Твердий-м`який».

Пекар півень у пекарні

Пік перепічки прегарні.

Вчитель читає скоромовку, діти сигнальними катками позначають звук [п], визначають його місце у слові.

д)Звукова зарядка.

Робота зі скоромовкою. Читання сильним учнем.

  • Ким був півень?

  • Де він працював?

  • Що пік пекар?

  • Промовляння швидше, ще швидше, питальною інтонацією, оклично, голосно, тихо.

е) Фізкультхвилинка.

Під музику «Два півники».

є)Допоможемо іменинниці накрити стіл. Поставимо ті частування, в назвах яких є звук [п].

Малюнки з зображенням страв: пиріжки, плюшки, пампушки, печиво, молоко.

-Ось і стіл накрили ми,а гостей все нема.А кого пуква П запросила до себе в гості, дізнаємось, розв`завши цей незвичайний приклад:

Шко+па-па+ля+рі=?

-А зараз іменинниця запрошує нас покататись на літаку.

Читання складів з буквою П.

Гра «Літак»

А

О

У

Е

И

І

П

П

Літак підіймається.

Літак опускається.

V. Робота з Букварем.

- А зараз іменинниця запрошує нас завітати на сторінку Букварика.

а) Читання слів-з`єдналочок.

б) Робота за малюнком підручника.

-Крім родинних свят існують народні державні свята. Буква П запрошує нас на одне з таких свят.

-Кого ми бачимо на малюнку?

-Що роблять діти?

-Яка пора року зображена?

в) Робота з текстом.

-А як називається це свято, ми дізнаємося прочитавши цей текст.

Первинне сприймання тексту.

  • Читання вчителем тексту.

-Що ще робили діти на березі річки?

  • Словникова робота.(Буква П запрошує покататись з гірки).

  • Самостійне читання «Гудіння».

  • Читання ланцюжком.

-В якому місяці святкують свято Івана Купала?

  • Вибіркове читання.(Побігали оченятами по тексту і зачитаємо відповіді на наступні запитання).

  • Що пускали дівчата по воді?

  • Прочитайте речення зі словом вогні.

  • Чи швидко пливли вінки по воді?

  • Які магічні слова промовляли дівчата?

г) Гра «Чарівне коло»

-Уважно слідкуйте за вказівкою, які слова сховались у чарівному колі?

С І А

У В Л

Н И

П К

Івана, Купала, вінки, співали, пускали.

Інсценізація свята «Івана Купала».

Звучить купальська пісня. Виходять дві дівчини у віночках і танцюють навколо річки.

-Купальська ніч вважалася чарівною, тому дівчата в цей час ворожили за допомогою вінків. Кидали у річку і промовляли:

-Ой, на Івана, ой на Купала

Красна дівчина зілля копала.

-Квіти збирала, віночки плела,

Далі водою їх пускала.

-Пливи, віночку, по синій хвилі.

-Пливи, віночку, де живе милий.

Чий вінок попливе далі- та заміж вийде далеко від свого села, чий пристане до берега, та залишиться у своєму селі.

VI. Підсумок уроку.

Гра «Вихвалянки».

Дитина ставить руки на пояс і вихваляється:

  • А я сьогодні дізнався…

навчився…

зрозумів…

познайомився…

Чернігівський ліцей №32

Урок навчання грамоти

на тему:

«Звук [П], [П'], буква П.

Вдосконалення навичок

звукового аналізу слів.

Читання тексту «На Івана

Купала»

Вчитель

початкових класів

Філіпова О.Л.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.