Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множині (без уживання термінів). Вимова і написання слова ясен.

Опис документу:
Вчити учнів знаходити в текстах дієслова, доречно їх використовувати, ставити до них питання; з’ясувати роль дієслів у мовленні; розвивати діалогічне мовлення; збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, до родини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата ____________

Урок № __

Тема. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множині (без уживання термінів). Вимова і написання слова ясен.

Мета. Вчити учнів знаходити в текстах дієслова, доречно їх використовувати, ставити до них питання; з’ясувати роль дієслів у мовленні; розвивати діалогічне мовлення; збагачувати активний словниковий запас учнів; виховувати любов до Батьківщини, до родини.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Індивідуальне опитування.

III. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

— Відгадайте загадку.

yyБанки немає, чашки не просить,

Але додому мед приносить. (Бджола)

— Запишіть каліграфічно.

Дж ол бджола

— Виконайте звуковий аналіз слова бджола.

Маленька бджілка, але й та трудиться.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Прочитайте текст.

Любий друже! Ти вже другокласник. Навчився добре читати, писати. Однак не зупиняйся на досягнутому. Багато читай, читай вдумливо. Художні твори розкриють перед тобою красу і силу рідної мови, виразність і музику слова. Читаючи вірші, оповідання, казки, легенди ти засвоїш мовні скарби свого народу, поповниш свій словниковий запас, навчишся правильно висловлювати свої думки.

— Передайте зміст прочитаного своїми словами.

Учні висловлюють свої думки, найбільш вдале речення записують у зошити.

— Знайдіть у тексті слова — назви дій.

— Нехай сьогоднішній урок не пройде для вас марно. Будемо вчитися знаходити дієслова, ставити до них питання, розвиватимемо своє мовлення.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда про Т. Г. Шевченка

— Розгляньте ілюстрацію на с. 131. Що на ній зображено?

— Розкажіть, що ви знаєте про Тараса Шевченка.

— Пригадайте, які вірші Т. Г. Шевченка ви вивчали.

— Послухайте вірш Лесі Храпливої «Тарас Шевченко».

Іде весна, іде ясна,

Мов квітка розвилася,

І спогад нам несе вона

Про віщого Тараса.

Що більше сотні тому літ

Умер в чужій країні,

Та славний він на цілий світ,

Його всі знають нині.

2. Робота за підручником (с. 131–132)

Вправа 347

— Прочитайте вірш. Яку пору доби описав поет?

— Спишіть два останні рядки вірша. Підкресліть дієслова двома рисками. На які питання вони відповідають?

— До слів гомоніти, перекликатись доберіть слова, близькі за значенням.

— Послухайте ще раз текст. Назвіть слова — назви дій. На які питання вони відповідають?

— Замініть ці слова за зразком так, щоб вони відповідали на питання що робив?.

3. Фізкультхвилинка

4. Виконання вправи 348 (с. 132)

Слухання пісні «Родина» (сл. В. Крищенка, муз. О. Злотника, виконавець: Н. Яремчук).

Сім’я — це слово нам багато чого скаже.

Сім’я нам з народження в дорогу життя покаже.

І кожен, якою б з нею не був момент,

Чарівний, рідніше моментів і немає.

Сім’я з нами поруч завжди і скрізь,

Вона багато значить в кожній долі.

— Прочитайте уривок з вірша Вадима Крищенка. Назвіть членів своєї сім’ї.

— До слова родина доберіть слово, близьке за значенням.

— Останні два рядки вірша запишіть по пам’яті.

5. Гра-естафета «Допиши слово — назву дії»

Гравці кожної команди по черзі дописують по одному слову — назви дії до свого слова — назви предмета. Виграє команда, яка запише більше слів — назв дії.

Сонце вода вітер

6. Творчий вибірковий диктант

— Доповніть прислів’я та приказки словами — назвами дії. (Учні дописують останнє слово.)

Книга вчить, як у світі...

Треба нахилитись, щоб води...

Був би сад, а солов’ї...

Хто співає, той журбу...

— Прочитайте записані слова, поставте до них питання. (Що робить? вчить; що зробити? напитись; що зроблять? прилетять; що робить? проганяє.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Продовж речення»

— Сьогодні на уроці я навчився...

— Я дізнався...

— Найбільше мені сподобалося...

— Хочу ще дізнатися...

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 132, вправа 349

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!