Зв'язне мовлення. Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» (усно)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» (усно)

Мета:поглиблювати в учнів знання і розуміння тексту «Різдвяної пісні...»розвивати в школярів навички складання усної та письмової характеристики героїв, навички складання творів; виховувати в дітей кращі людські якості.

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

Хід уроку

...Я вже не той чоловік, що був раніше…

Я вже не хочу бути тим, чим я був…

Ч.Діккенс

І. Актуалізація опорних знань.

1. Дай відповіді

  • Чарлз Діккенс – це …

  • Головного героя «Різдвяної пісні у прозі » звати …

  • Компанія Скруджа називалась…

  • До Скруджа прийшов привид…

  • Скрудж має родича, це…

  • «Тільки заради великого свята хтось може пити за здоров’я такого скупого, злого, безжального чоловіка».Хто так сказав про Скруджа?

  • Що хотів взяти писар у кімнаті Скруджа, але не наважувався?

  • Першим до Скруджа прийшов дух…

  • У чиї родини переніс дух теперішнього Різдва Скруджа?

  • Під одягом духа теперішнього Різдва були діти. Хто вони?

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя. Ось і добігає кінця наша зустріч із героями повісті Ч.Діккенса. Чи була вона для вас цікавою, повчальною, чи залишила слід у ваших серцях, покаже час. На попередніх уроках ми досліджували, як могло статися, що самостійний, спокійний хлопчик перетворився на скупого «жмикрута»,який усе життя те й робив ,що накопичував гроші. Ми проаналізували твір і виявили причини деградації та переродження

Скруджа з «Різдвяної пісні в прозі». А сьогодні ми узагальнимо свої спостереження у вигляді творчої роботи.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку.

IV. Робота над темою уроку.

1. Характеристика образу Скруджа

- Яку інформацію дає нам автор на початку твору?

- Як Скрудж сприймає появу привида Марлея?

- Як реагує Скрудж на появу наступних трьох духів?

- Якими словами закінчується цей твір.

- Розкажіть про ставлення Скруджа до свого племінника.

- Як ставиться він до свого писаря?

- Як він пояснює свою відмову допомогти фінансово нужденним перед Різдвом?

- Як він повівся з хлопчиком, який колядував перед його вікном?

- Яке майбутнє чекає на Скруджа, якщо він не зміниться?

Про що свідчить непрохана сльоза на щоці героя, коли він повернувсь у дитинство?

- Як він ставиться до старого Фецвіга? Про що він замислився після цієї зустрічі?

- Про що подумав Скрудж, коли відвідав родину своєї колишньої коханої?

- Що хвилює героя, коли він перебуває на родинному святі свого писаря?

- Як почувається, коли дух переніс його у дім племінника?

- Які почуття виникли у вас, коли ви тільки познайомились із Скруджем?

- Які почуття викликає у вас Скрудж – школяр?

- Кому ви більш співчуваєте: Скруджу чи дівчині у траурі?

- За допомогою кольорів зобразіть свої почуття на початку твору і у кінці.

-Уявіть, що третій дух не з’явився. Чи змінився б Скрудж?

- Складіть варіант вітальної листівки від Скруджа своїй колишній дівчині, своєму писарю, племіннику.

- Що сприяло переродженню Скруджа?

- Що було найтяжчим на цьому шляху?

- Над яким з епізодів твору вам найважче було працювати? Чому?

- Яких ви дійшли висновків, прочитавши цей твір?

2. Рекомендації щодо виконання письмової роботи.

1. Робота з пам’яткою «Пишемо твір»

- Пригадай, чим твір-роздум відрізняється від розповіді чи опису.

- Вибери тему, визнач, що слід писати у творі.

- Продумай основну думку твору.

- Склади план.

- Пиши, дотримуючись послідовності.

- Не забувай підтверджувати свою думку текстом.

- Добирай образні слова та вирази

- Не забудь зробити висновок.

- Уважно перечитай написане, зроби потрібні виправлення.

2. Вибір теми для твору.

- Причини деградації та переродження Скруджа.

- Що в житті людини найцінніше?

- Третій привид не прийшов… Запропонуйте свій фінал твору. (написання фанфіка)

3. Складання твору на чернетці.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання. Закінчити твір

Деградація та переродження Скруджа»

План

I. Скрудж - головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

II. Старі і нові обрії життя Ебенезера Скруджа.

1. Портретна характеристика.

2. Інтер'єр кімнати Скруджа.

3. Риси характеру героя.

4. Подорожі Скруджа різдвяної ночі.

5. «Пробудження людського в людині»

ІІІ. «Я шануватиму Різдво у серці своїм».

Що в житті людини найцінніше?

План

I. Життєві цінності. Від чого залежить їхній вибір?

II. «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» (Ч. Діккенс).

  1. «Хай благословить нас Господь своєю милістю!» Багатство сім'ї Кретчитів.

  2. У чому полягає гуманізм Фреда?

  3. «Як люди живуть, такий їм буде і кінець. Коли ж вони змінять своє життя, то й кінець зміниться». Деградація та переродження Скруджа.

ІІІ. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». Чи будь-яка заможна людина приречена на деградацію?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
5
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!